Kvalifikace CEMC v Oscherslebenu

Třetí z pěti závodů Středoevropského šampionátu CEMC se jede tento víkend ve dnech 7. – 9. června 2013 na německém okruhu Motorsport Arena Oschersleben poblíž města Magdeburg.

Pole position pro Michala Práška

Na rozdíl od zimních podmínek na Sachsenringu zavládlo v Oscherslebenu krásné letní počasí. V kategorii Moto600 vybojoval Michal Prášek na Yamaze R6 pole position, ve druhé tréninkové sekci se zlepšil o 802 tisícin sekund. Michal jel první trénink na pneumatikách Pirelli, označil je za vynikající. Michal musí jet mezi soupeři ve větru, motocykl má totiž výrobní ročník 2009. Po závodě na Sachsenringu byl pod tlakem, vyhrál tam totiž oba závody Felix Forstenhäusler na stroji IAMT vyhovujícím předpisům pro třídu Moto2. Forstenhäusler byl v kvalifikaci až čtvrtý za Švýcarem Pascalem Nadaletem (Kawasaki ZX RR) a Polákem Sebastianem Zielinskym na Yamaze R6.
Kvalitní kvalifikace Karla Peška

Michal Prášek je v Oscherslebenu poprvé, Karel Pešek startující na BMW S 1000 RR v kategorii Moto1000 zde už jel ve stopětadvacítkách. Trénink ovládli piloti Mistrovství Německa v pořadí Matěj Smrž (Yamaha R1), Němec Stefan Nebel (BMW HP4), Australan Gareth Jones (Yamaha R1) a dámská účastnice Lucy Glöckner (BMW HP4) (foto vpravo). Z hlediska pilotů CEMC byl nejrychlejší Polák Pawel Szkopek (Yamaha R1), druhé místo obsadil Karel Pešek, jemuž bylo líto, že se v závodě nemůže postavit do první řady.

Karel Pešek k tomu dodal: „Cítil jsem, že by to s tou první lajnou mohlo vyjít, nakonec se to nepodařilo“. V rámci CEMC byl třetí Nor Andreas Rösstad (Honda CBR 1000 RR), čtvrtý Švýcar Jacgues Schmid na BMW S 1000 RR. Pátou a sedmou pozici obsadili piloti stáje IV Racing Chorvat Marko Erceq a Michal Drobný na strojích BMW S 1000 RR.
Souboj „starších pilotů“ Moto1000

Švýcarský pilot Jacques Schmid (na fotografii) patří ke starší generaci silničních motocyklových závodníků. Narodil se 26. ledna 1972, vedoucí pilot třídy Moto1000, Polák Pawel Szkopek je jen o něco mladší, narodil se 06. srpna 1975. Pawel Szkopek na soutěži CMEC ocenil kvalitní marketing, váží si cen, které lze v rámci CEMC získat. V České republice má Pawel Szkopek řadu příznivců, startuje s motocyklem Yamaha YZR R1 výrobní ročník 2012. „Kdybych nevěřil, že dokáži vyhrát, určitě bych nejel,“ říká Pawel Szkopek, jehož sponzorem je výrobce aluminiových oken OPEUS, výrobce kombinéz 4SR, producent pneumatik Pirelli a výrobce ochranných příleb Shoei.
Stejný rok výroby má také stroj Jacqua Schmida. Jedná se o motocykl BMW S 1000 RR, vyhovující předpisům pro kategorii Superstock 1000. Proč Schmid startuje ve Středoevropském šampionátu CEMC? Jacques Schmid: „V České republice se mi velmi líbí. Navíc, oblíbil jsem si brněnský Automotodrom, je to super závodní trať. CEMC mi vyhovuje také kvůli termínům, jede se současně se švýcarským šampionátem.“ Proč Jacques Schmid startuje s číslem 6? „Oblíbil jsem si čísla 95 a 4, ale ty jsou nyní ve Švýcarsku obsazeny jinými piloty. Proto startuji s číslem 6,“ svěřuje se Jacques Schmid, jehož sponzorem je výrobce oblečení CRISTALINE, technickým sponzorem je firma MOTO Performance.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist