Finále CEMC 2013 na Motodromu Hockenheim

Pátý finálový závod CEMC 2013 se pojede na německém okruhu Motodrom Hockenheim 6. až 8. září 2013.

Finále CEMC 2013 na Motodromu Hockenheim
Motodrom Hockenheim byl součástí MS motocyklů až do roku 1994. V tomto roce vyhrál závod třídy do 500 cm3 pětinásobný mistr světa 1994-8 Australan Mick Doohan (Honda), druhý byl Američan Kevin Schwantz (Suzuki) – mistr světa z roku 1993. Dvěstěpadesátky v roce 1994 v Hockenheimu vyhrál Loris Capirossi (Honda) o 0,284 sekundy před legendárním Maxem Biaggim, který získal svůj první z pěti titulů mistra světa třídy 250 cm3. V roce 1995 se Mistrovství světa přestěhovalo na okruh Nürburgring, od roku 1998 je dějištěm MS Sachsenring, na kterém se letos jel druhý závod CEMC.

Moto600: Michal Prášek

Michal Prášek (Roháč a Fejta, Yamaha R6) nasbíral v závodech na Masarykově okruhu, na německých okruzích Sachsenring a Oschersleben a na Autodromu v Mostě 151 bodů. Vyhrál oba závody v Brně, kde zajel pole position a v obou závodech odjel nejrychlejší kolo, pole position a jedno nejrychlejší kolo zajel také v Motorsport Areně Oschersleben. Po osmi závodech Prášek vede, druhý je se 123 body vítěz ze Sachsenringu Němec Felix Forstenhäusler na stroji IAMT. Třetí pozici dosud získal se 120 body vítěz z Oscherslebenu Polák Sebastian Zielinsky na Yamaze R6, 4. místo patří se 108 body Švýcaru Pascalu Nadaletovi na Kawasaki ZX 6R, který vyhrál oba závody v Mostě.

Michal Prášek před závodem na Hockenheimu jezdil na motokáře, což je údajně lepší nežli jakákoli posilovna. Má náskok 28 bodů, ale Motodrom Hockenheim nezná a je rád, že v červenci v Mostě Sebastiana Zielinského porazil. „Už jsem si myslel, že je tento polský pilot neporazitelný,“ prohlásil Michal Prášek.

Moto1000: Pawel Szkopek

V nejsilnější objemové kubatuře CEMC 2013 je s přehledem na čele polský pilot Pawel Szkopek na Yamaze R1, který vyhrál pět závodů, zajel 4 nejrychlejší kola a třikrát stanul na pódiu. Pawel Szkopek vede o 33 bodů a bylo by překvapením, kdyby v Hockenheimu nechal celkově vyhrát jiného pilota, Pawel je totiž příkladný bojovník. Druhý v pořadí, Švýcar Jacques Schmid (123 bodů) na stroji BMW, bude mít problém s dalšími závodníky v celkovém žebříčku. Platí to zejména o českém pilotu Karlu Peškovi na stroji BMW S1000 RR, který (stejně jako Pawel Szkopek) ve čtvrtém závodě CEMC v Mostě vybojoval 45 bodů, navíc zajel v obou nejrychlejší kola. Karel Pešek v Brně jeden závod po kolizi se Szkopkem nedojel a v Oscherslebenu vzdal kvůli technické závadě. Celkově je na třetím místě, má 120 bodů a doufá, že v Hockenheimu vyhraje alespoň jeden závod. Stejně jako Karel Pešek má 120 bodů také jeho kolega z týmu IV Racing Chorvat Marko Erceg, svoji šanci bude chtít využít také další pilot IV Racing, celkově šestý Michal Drobný s 86 body.

Celkové vyhlášení vítězů CEMC

Celkové vyhlášení vítězů CEMC a předání cen proběhne samostatně, termín a místo bude upřesněno.

Stavy Středoevropského mistrovství CEMC 2013 po závodech v Brně (19.–21.04.2013), na Sachsenringu (25.–26.05.2013), v Oscherslebenu (7.–9.06.2013) a v Mostě (28.-30.06.2013):

Moto600: 1. Prášek 151, 2. Forstenhäusler (D) 123, 3. Zielinsky (PL) 120, 4. Nadalet (CH) 108, 5. Marek Szkopek (PL) 80, 6. Eigenmann (CH) 74, 7. Hüsler (CH) 68, 8. Leu (CH) 65, 9. Ghilardi (CH) 50, 10. Lanfranchie (CH) 44, ... 21. Frodl 7, 22. Svoboda 7, 23. Chalupa 6, ... 26. Brož 1.

Moto1000: 1. Pawel Skopek (PL) 156, 2. Schmid (CH) 123, 3. Karel Pešek 102, 4. Erceg (HR) 102, 5. Røsstad (N) 92, 6. Drobný 86, 7. Christiansen (DK) 68, 8. Düssel (D) 63, 9. Büchel (CH) 58, 10. Holinger (CH) 54, ... 14. Vostárek 21, ... 20. Kučeřík 1.

Statistiky CEMC 2013


Moto600 Pole positions: Prášek 2, Nadalet 1, Zielinsky 1.
Starty z první řady: Prášek 3, Zielinsky 3, Nadalet 3, Lanfranchie 2, Forstenhäusler 2, Marek Szkopek 2, Eigenmann 1.
Nejrychlejší kola: Prášek 3, Hüsler 1, Forstenhäusler 1, Nadalet 1, Zielinsky 1, Marek Szkopek 1.
Vítězství: Prášek 2, Forstenhäusler 2, Zielinsky 2, Nadalet 2.
Postavení na stupni vítězů: Prášek 6, Zielinsky 6, Nadalet 4, Forstenhäusler 3, Marek Szkopek 2, Hüsler 2, Läuger 1.
Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
1. Most 2. závod (Nadalet) 167,526 km/hod
2. Most 1. závod (Nadalet) 165,686 km/hod
3. Oschersleben 2. závod (Zielinski) 157,206 km/hod
4. Oschersleben 1. závod (Zielinski) 153,690 km/hod
5. Brno 2. závod (Prášek) 149,530 km/hod
6. Brno 1. závod (Prášek) 149,118 km/hod
7. Sachsenring 2. závod (Forstenhäusler) 125,293 km/hod
8. Sachsenring 1. závod (Forstenhäusler) 121,090 km/hod
Hattrick: 1. a 2. závod Brno Prášek.

Moto1000

Pole positions: Pawel Szkopek 3, Widmer 1.
Starty z první řady: Pawel Szkopek 3, Drobný 3, Karel Pešek 3, Schmid 2, Erceq 2, Christiansen 1, Widmer 1, Røsstad 1.
Nejrychlejší kola: Pawel Szkopek 4, Karel Pešek 3, Drobný 1.
Vítězství: Pawel Szkopek 5, Schmid 1, Røsstad 1, Karel Pešek 1.
Postavení na stupni vítězů: Pawel Szkopek 6, Christiansen 4, Schmid 4, Drobný 3, Karel Pešek 3, Erceq 2, Røsstad 2.
Pořadí podle průměrné rychlosti vedoucího jezdce:
1. Most 1. závod (Pawel Szkopek) 173,368 km/hod
2. Most 2. závod (Karel Pešek) 168,553 km/hod
3. Oschersleben 2. závod (Pawel Szkopek) 155,284 km/hod
4. Oschersleben 1. závod (Røsstad) 154,555 km/hod
5. Brno 1. závod (Pawel Szkopek) 152,950 km/hod
6. Brno 2. závod (Pawel Szkopek) 152,398 km/hod
7. Sachsenring 1. závod (Pawel Szkopek) 121,376 km/hod
8. Sachsenring 2. závod (Schmid) 121,352 km/hod.
Hattrick: 1. závod Brno Pawel Szkopek, 2. závod Oschersleben Pawel Szkopek.

Poznámka: „Hattrick“ znamená, že jeden pilot obsadil pole position, zajel nejrychlejší kolo a v závodě zvítězil.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist