CEMC pokračuje na Sachsenringu

Central European Motorcycle Championship (CEMC) odstartoval 20. – 21. dubna 2013 na brněnském Masarykově okruhu. Druhým podnikem Středoevropského šampionátu bude již tento víkend 25. – 26. května 2013 závod na známém okruhu Sachsenring v Německu.

CEMC pokračuje na Sachsenringu
První závod CEMC v Brně
V kategorii Moto3 a Moto600 měl úvodní závod Středoevropského mistrovství CEMC na Masarykově okruhu 19. – 21. dubna 2013 jasné vítěze. Ladislav Chmelík a Michal Prášek zajeli pole position, v obou závodech nejrychlejší kolo a oba závody vyhráli. Prášek bude na startu Moto600 také na Sachsenringu, Chmelík v kubatuře Moto3 si kvůli kvalitě konkurence nakonec vybral německý šampionát IDM.

Stejného vítěze, polského pilota Pawla Szkopka, měla také třída Moto1000. Pawel zajel pole position a v prvním závodě zajel nejrychlejší kolo, nejrychlejší kolo druhého závodu však vybojoval Michal Drobný. Druhý závod Moto1000, kde mezi prvními sedmi piloty byl v cíli časový rozdíl 1,853 sekundy, snese srovnání se špičkovými podniky v zahraničí.

Bodové stavy CEMC po závodě na AMD Brno 19. - 21.4. 2013:

Moto3: 1. Chmelík 53 bodů, 2. Eder (A) 40.

Moto600: 1. Prášek 53 bodů, 2. Szkopek Marek 40, 3. Zielinsky (oba PL) 32, 4. Lanfranchie (CH) 26, 5. Jantulík (SK) 21, 6. Elgenmann (CH) 20, … 11. Frodl 7, 13. Chalupa 6, 21. Brož 1.

Moto1000: 1. Szkopek Pawel (PL) 52, 2. Christiansen (DK) 32, 3. Schmid (CH) 31, 4. Drobný 30, 5. Rosstad (N) 22, 6. Vostárek 21, 11. Pešek 10, 16. Kučeřík 1.

Bodový stav zahrnuje umístění na prvních 15 místech podle klíče 25, 20, 16, 13, 11, 10, 9, 8, 7, 6, 5, 4, 3, 2 a 1 bod a je v něm zahrnuto i bodování za pole position (1 bod) a nejrychlejší kolo v každém závodě (1 + 1 bod).

Historie Sachsenringu
Sachsenring leží v Německu, ve spolkové zemi Sasko, mistrovství světa se zde jelo v letech 1961/72. Hvězdou okruhu byl Mike Hailwood s motocykly MV Agusta a Honda, který zde vyhrál devětkrát. Později oslavil 11 vítězství Giacomo Agostini se strojem MV Agusta. František Šťastný zde oslavil čtvrté a poslední vítězství v závodě Mistrovství světa, a to v pětistovkách v roce 1966 na motocyklu Jawa.

Na okruhu Sachsenring došlo k řadě tragických havárií, V roce 1934 zahynuli Švéd Gunnar Kalen a Belgičané Leo Deméter a Eric Noir. V roce 1937 na Sachsenringu tragicky havaroval dvojnásobný vítěz z předchozích let Angličan James Guthrie. V letech 1961/72 při závodech MS tragicky havarovali tři piloti, 12. července 1969 zde zahynul Angličan Bill Ivy na Jawě 350.
V roce 1971 vyhrál závod třídy do 250 cm3 Němec Dieter Braun před Angličany Rodney Gouldem a Philem Readem, diváci zpívali západoněmeckou hymnu. Závod MS se jel až do roku 1972, na Sachsenringu si museli počkat až do roku 1998, Velká cena Německa se tu jezdí dodnes.

Okruh se blýskl velikou oblibou u diváků, jichž v roce 1950 přišlo 480 tisíc, na závody Mistrovství světa v roce 1964 přišlo 300 tisíc diváků!

Časový program závodu na Sachsenringu
Páteční volný trénink tentokrát nebude součástí závodů CEMC.
V sobotu 25. května začíná volný trénink v 9.35 hod, první trénink třídy Moto3 začíná ve 12.45 hod, druhý má start v 16.30 hod.
26. května začíná program v 8.30 hod zahřívacím tréninkem třídy Moto3, v každé třídě se pojedou v neděli dva závody. První závod třídy Moto3 začíná v 10.30 hod, druhý (a poslední) závod kategorie Moto1000 startuje v 16.20 hod.

Podle posledních informací je k závodu na Sachsenringu přihlášeno téměř 400 závodníků z České republiky, Slovenska, Polska, Německa, Rakouska, Švýcarska, Dánska, Norska a Chorvatska.
Odměny pro závodníky
Závodníci, kteří ve třídách Moto3, Moto600 a Moto1000 obsadí první až třetí místo, obdrží kromě pohárů a sektů vstupenky na MotoGP, která se pojede na Masarykově okruhu ve dnech 23. – 25. srpna 2013. Vítězové, kteří na pneumatikách Pirelli zakoupených u týmu IV Racing odjedou celý závod, obdrží jako odměnu sadu pneumatik Pirelli. Vítězové tříd Moto3, Moto600 a Moto1000 získají nový vůz Škoda Fabia na jeden rok užívání zdarma. Současně je snahou jezdcům otevřít dveře pro jejich další kariérní růst a proto probíhají jednání o postupu vítězů CEMC v třídách Moto3, Moto600 a Moto1000 do světa velkého profesionálního motosportu.

Benefity k licenci CAMS
Zúčastnění piloti si mohou pořídit závodní kombinézu šitou na míru, mohou si navrhnout i vlastní design kombinézy a na základě předložení licence CAMS získají slevu 20%. Také jsou připraveny originální výfuky s 15% slevou nebo motocyklové kapotáže se slevou 25%. Přímo na závodech lze za 50% ceny nakoupit závodní pneumatiky.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist