Třetí závod CEC na Slovakiaringu - něco skutečně neobvyklého

Je hodně těžké najít správná slova, kterými by se dalo popsat třetí letošní dějství CEC. Protože těch zážitků z naší historicky první čtyřhodinovky na Slovakiaringu je opravdu nepočítaně. Vy všichni, kdo jste tam byli, víte své a další komentáře nepotřebujete. Plavili jste se na vlastních plavidlech, popřípadě vás po depu nadnášela vodní hladina. Ti, kdož nebyli přítomni by se jistě měli dozvědět, co se tedy přihodilo.

Kapitoly článku

Přišla druhá hodina odpolední, neděle 30. května roku tohoto a start čtyřhodinovky CEC. Doteď nám počasí letos poprvé skutečně přálo a celý víkend svítilo slunce. Hned po startu závodu šla dopředu trojice Přemek Glinz (BHR Racing Team Karviná #76), Miro Sloboda (Vangelas.com #72) a Petr Koluch (HKT Racing #199). To, co přišlo v nájezdu do třetího kola závodu, by na Slovakiaringu opravdu nikdo nečekal.
Přišel mrak velký asi jako stodola od pánaboha v barvě špinavých montérek a začalo pozvolna pršet. Ještě za pozvolného deště značně rozmontoval svůj motocykl v první pravé za cílovkou Miro Sloboda z Vangelasu a tak měli v týmu trochu starostí navíc. Nebeské montérky začal někdo ždímat a vypadalo to, jako by ten nahoře nad námi lil na okruh vodu rovnou z obřího kýblu. Na trať okamžitě vyrazil safety car a začal kroužit. Všichni jezdci na trati zažili vodní peklo a snažili se co nejrychleji dostat na slickách do boxů. Předvedli neskutečné nasazení a podařilo se. Vůbec jsem, schován v tunelu, kde postupně začínala stoupat voda jak na kanále v Račicích, nechápal, jak to v tomhle někdo může na motorce vydržet. Všichni z vytrvalců CEC dali nám všem najevo, že nejsou žádný ořezávátka a že účast v seriálu není jen tak obyčejnou záležitostí, ale posláním, které nelze jen tak zahodit. Když se příval vody na okruh změnil v obyčejný déšť, safety car opět zajel do boxů a závod pokračoval dál. Tedy měl pokračovat dál ...
Pak bylo najednou po dešti, půlhodina závodu za námi a pokračovalo se za prosvítání slunečních paprsků. Prosvítající slunce a motocykly, prohánějící se na trati, kde byly místy kaluže o rozměrech menšího jezera, vytvářely iluzi závodu vodních skútrů na Dunaji. Do pravé za třetím horizontem dobržďují jezdci s tím, že je potřeba opravdu hodně zpomalit, jinak by přišel menší aquaplaning v jezeře pod kopcem. Ve dvaceti centimetrech vody přes celou šíři vozovky žádný div. Louže o hloubce od jednoho do několika desítek centimetrů se nacházely na více místech na trati a je dost těžké to dále popisovat. Kdo neviděl, neuvěří. Navíc to samé podruhé při nájezdu na cíl. Fotky mluví za vše. Asi se někde stala menší chybka při stavbě dráhy..
Na likvidaci jezera nasadili místní čerpadlo se slovy, že za dvacet až třicet minut bude voda z dráhy pryč. Rozhodli jsme se tedy vyčkat, a protože dráha byla jinak sice mokrá, ale sjízdná, pokračovat v závodě. Tedy do okamžiku, kdy buď jezero zmizí, nebo nezmizí, dráha oschne a stane se díky dvěma jezerům nesjízdnou na mokrých pneumatikách, nebo naopak začne znovu pršet a plány na likvidaci jezera tak vezmou za své. Ze třiceti minut čerpání byla najednou třičtvrtěhodinka a správnou variantu vybralo opět počasí. Montérky se na obloze přeskupily, změnily barvu z modré na temně šedou a vrátily se nad okruh. Chvíli to vypadalo jako přistání ufounů ve filmu Den nezávislosti, ale místo létajícího talíře přistála voda. Snaha odčerpat vodu ze zaplavených míst se ukázala jako absolutně zbytečná a na celém okruhu byly vyvěšeny červené vlajky. Závod přerušen a po zhodnocení šancí na znovuobnovení sjízdnosti dráhy následně i ukončen. Po bez pár minut dvou odjetých hodinách. Velmi smutná tečka za jinak velmi vydařeným víkendem.
Co se dá dělat. I tohle se může stát a stane se. Podobné zážitky je možné si odvézt třeba z Cartageny. Ale na dráze s mezinárodní homologací pro pořádání motocyklových závodů, kde i přes srážkový stín letos vydatně prší, to minimálně překvapí. Pravda, množství vody, které z nebe během chvíle spadlo, bylo skutečně extrémní. To je fakt, který nelze přehlédnout. Navíc se tak stalo po několika propršených dnech, takže okolní půda je nasátá vodou jako houba. Přesto všechno by se měla být dráha postavena tak, aby na ní nevznikla jezera, která není možné rychle odstranit buď samovolně, nebo nějakým rychlým vnějším zásahem. Tady je něco od základu špatně a sami jsme zvědavi, jaká opatření vedení okruhu přijme, aby se podobná situace v budoucnu neopakovala a abychom při každém větším dešti nemuseli s obavami sledovat, zda se opět nevytvoří na dráze jezera. Ta k závodům na okruzích nepatří.



Výsledky závodu:

Elit Cup SBK:
1.HKT Racing, 2.Mechanik Toys, 3.Moto Robert, 4.Vangelas.com, 5.Na Pohodu

Elit Cup Supersport:
1.Zebra Racing Team, 2.MBR Team, SBC Supersport

SBK:
1.MOTO HB, 2.BHR Racing Team Karviná, 3.Café Racer, 4.ČM Vlčáci, 5.MPT Racing Team 83
Protože byl závod ukončen po dvou hodinách a nebylo možné pokračovat, udělíme za něj do celkového hodnocení CEC poloviční počet bodů. Celkové pořadí 3. závodu CEC je následující:

Elit Cup Superbike:
1.Moto Robert 49, HKT Racing 48,5 , Mechanik Toys 34, 4.Vangelas.com 33,5 , 5.Na Pohodu 28,5

Elit Cup Supersport:

1.Zebra Racing Team 62,5 , 2.MBR Team 46, 3.SBC Supersport 44

Superbike:
1.ČMN Vlčáci 51,5 , 2.BHR Racing Team Karviná 48, 3.APP Racing 33,5 , 4.RPL Team 33, 5.Café Racer 30

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist