Seriál Yamaha Czech Endurance Cup 2008 odstartoval v Mostě.

Nový povrch mosteckého okruhu si tuto středu mohli vyzkoušet účastníci 3. ročníku Czech Endurance Cup, který se letos jede s oficiální podporou českého zastoupení Yamahy.

Kapitoly článku

Za výborného, možná až moc teplého počasí, se na start ranních tréninků a následně kvalifikace a závodu postavilo 58 týmů, což odpovídá maximální propustnosti mostecké trati. Jako účastník předcházejících dvou ročníků registruji neustále se zvyšující profesionalizaci přístupu většiny týmů v tomto seriálu závodů, který jsme i my v první ročníku brali spíše jako „srandamač“. Snaha o maximální výsledek u cca 2/3 týmů se projevuje v jejich podstatném zrychlení, ale na druhé straně to přináší další zvýšení rozdílu mezi rychlými a pomalými jezdci, bohužel, někdy až za hranici únosnosti.
Můj osobní zážitek byl takový, že v době kdy po celé délce trati byly vyvěšeny žluté vlajky jsem dojel jezdce, který se „řítil“ po okruhu rychlostí odpovídající času cca 2:20. Nejdříve jsem si myslel, že jenom kvůli žlutým vlajkám moc zvolnil, a tak jsem najížděl vedle něj a vehementně gestikuloval, ať přidá. On z toho byl „celej vyplašenej“ a snažil se mně všelijak uhnout, abych ho předjel, což jsem podle pravidel nemohl udělat. Teprve když jsem mu „dával“ po cca 5 kolech kolo, tak mě došlo, že nezvolnil kvůli vlajkám, ale že tak jede naplno. Minulý rok byla na Motorkářích.cz velká diskuze na téma „pan Kozelka ve volné třídě MČR“ a já se spíše klonil k tomu, ať jezdí kdo chce. Po poslední zkušenosti už si nejsem tak jistý.
Když je na trati 58 jezdců s časy od 1:45 do 2:20, tak musí nutně vznikat mnoho krizových situací a je na pořadatelích, jestli pro příští ročník nestanoví nějaký rozumný kvalifikační čas, třeba 2 minuty 10 sekund (to je návrh pro Most a ne pro Brno).
Omlouvám se čtenářům, že jsem si trochu vylil srdce a teď už k samotnému závodu, který byl i tentokrát hodně dramatický.

Po startu cca ve 3 kole došlo v úseku trati pod boxy k havárii jezdce na FZ 1, kterému bohužel začal hořet motocykl. Byl to dost drsný pohled, a to zejména pro nešťastného jezdce, který z nehody vyvázl nezraněn, ale z motorky toho moc k použití asi nezbylo. Závod byl potom na přibližně půl hodiny přerušen a po vyčištění trati odstartován znovu.

Už první kolo potvrdilo můj výše uvedený názor, že špička startovního pole je ukrutně rychlá a jezdec, nakonec vítězného týmu MOTORACE, tam vsadil první kolo s pevným startem za 1:53 a druhé za 1:45, a to pod boxama bylo na trati ještě hodně mokro. Jednoduše řečeno v prvním kole nadělil druhému 9 vteřin, což je celá cílová rovinka. V dalším průběhu závodů se ještě 3x dostal ke slovu safety car, z toho jednou byli jezdci „staženi“ na boxovou komunikaci, kde se museli cca 20 minut „opalovat“ a čekat na vyčištění trati. Přes to, že pořadatelé nakonec prodloužili závod o 10 minut, tak se nejela klasická čtyřhodinovka, ale nestandardní „tříhodinovka“.
Za sebe mohu říci, že nový povrch trati, včetně obrubníků, které mě z nějakého neznámého důvodu „přitahují“ víc, než je mně milé, je opravdu skvělý. Jen je škoda, že cílové zatáčky zůstaly neopravené.

Celkově bych chtěl již tradičně pochválit pořadatele za výbornou organizaci závodu a upozornit všechny čtenáře, že na okruhu byla Česká televize, která tam dost natáčela, a tak se můžeme těšit na některý z příštích sportovních programů, pravděpodobně 102 oktanů.

Výsledky závodu najdete na zde.
Příští závod Yamaha Czech Endurance Cup 2008 se jede 22.6. na pro C.E.C zcela nové trati, kterou je Hungaroring v Maďarsku.

V další části článku naleznete více jak 120 fotografií!

Informace o redaktorovi

Pavel Vetlý - (Odebírat články autora)
Vladimír Rejda - (Odebírat články autora)
Dan Šeiner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist