Konec sezóny s IVRacing - CEC

Není to tak dlouho, co jsme kroutili prsty ve zmrzlých keckách při Pirelli dni na Slovakiaringu a nebo startovali letošní seriál závodů CEC ve vodou prolitém Brně a je tu finiš. Teda vlastně byl, o víkendu 11.-12.9.2010 na Autodromu Most vyvrcholil jubilejní pátý ročník závodů Czech Endurance Cupu, k tomu i druhý ročník dvouhodinovek CEC2 a taky se uzavřelo hodnocení premiérové sezony individuálních závodů Czech Superstock Cupu, které svou vysokou úrovní, kdy povětšinou bylo na startu více než čtyřicet jezdců, rozhodně házejí hodně vysoko laťku závodům jako je Volná třída při MČR, která si o takto nabitém poli může nechat jen zdát.

Kapitoly článku

Závod šestkových štoků se stal kořistí Jiřího Fejty, jezdce MČR, který si letos už poněkolikáté přijel potrénovat s naší agenturou a dal tak laťku s časy poměrně vysoko. Jirkovi se dlouhou dobu snažil sekundovat, a nutno říci, že víc než zdatně, náš starý známý Josef Pončík, který se dlouho podařil vyzrát na zkušeného Fejtiče. Po pádu dvou jezdců v úvodní šikaně byl závod přerušen a po restartu se Pepa dokonce na pár kol dostal na čelo, ovšem Jirku to z míry nevyvedlo a tak si zajistil své druhé letošní vítězství v CSC 600.
Třetím mezi šestkami byl v cíli Tomáš Skýva, čtvrtý pak Daniel Brož a pátý Milan Murgaš. Nejlepší kolo závodu zajel s časem 1:42,938 vítězný Jirka Fejta.Litrová třída měla svého lídra v podání Davida Ouředníčka, na kterého se v druhé části závodu začal dotahovat jeho parťák z týmu Dafit s.r.o. Martin Trachta, ovšem po sedmi kolech byl závod po pádu v šikaně přerušen stejně jako ten šestkový, ovšem vzhledem k tomu, že byla odjeta více než polovina závodu, nebyl již závod restartován, ale byl ukončen. Za vítězným Ouředníčkem a druhým Trachtou tak byl jako třetí v cíli litrů klasifikován Vlastimil Horna, čtvrtý byl Tom Eder, který vlastně zapříčinil svým pádem celou situaci, a pátá pozice patřila Marku Hartlovi. Nejrychlejším kolem závodu se blýskl s časem 1:41,843 Martin Trachta.
V celkovém hodnocení CSC600 si metu nejvyšší svým bodovým ziskem 135 bodů zajistil Josef Pončík, když dojel třikrát druhý a rovněž třikrát vyhrál. Druhé místo si vyrovnanými výkony zajistil se ziskem 103 bodů Daniel Brož, tomu se letos podařilo jednou zvítězit, k tomu byl jedenkrát druhý, trojici nejlepších celkové klasifikace dotvořil týmový kolega vítězného Josefa Pončíka z týmu Zebra Racing Tomáš Skýva, jeho zisk 91 bodů utvořila mimo jiných výsledků také jedna výhra a tři třetí místa.
Králem litrových štoků se stal Marek Hartl, ten nepotřeboval k titulu, podobně jako Emilio Alzamora v MS stopětadvacítek v roce 1999 ani jedno vítězství, stačila mu dvě druhá a jedno třetí místo ve výčtu pódiových umístění. Markův bodový zisk čítá 83 bodů. O druhém místě nakonec rozhodlo doplňkové kritérium, to když získali Petr Kolůch a Alex Urban shodně po 61 bodech. Druhý je ovšem Petr Kolůch, který získal na své konto i jedno vítězství.

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist