Finále za čárou-šestý závod CEC 2009

Uteklo to letos jako voda a nastal čas, kdy máme za sebou poslední závod letošního seriálu Czech Endurance Cupu. V pondělí odpoledne vyvrcholil pohár vytrvalostních závodů licencovaných i nelicencovaných jezdců šestihodinovkou na německém okruhu Lausitzring ležícím jen pár kilometrů severně od Drážďan.

Poslední letošní závod byl něčím vyjímečný, pro tuto akci se totiž spojily do jednoho dva poháry, společně s tím českým se na německém území odjel i finálový závod GEC-German Endurance Cupu a tak čítalo pole úctyhodných 57 sestav.
V počátcích závodu se nejlépe držel tým Rikimoto (46), jenž čítal tentokrát sestavou pouze dvoučlennou, navíc tvořený kombinací supersportu a superbiku, která rozhodně zrovna nezvýhodňuje. V úvodních kolech sice nebyli na čele, ale bojujíc o titul v licencovaných superbajcích stoupali kolo co kolo blíž ke špici kluci z BHR Racing týmu Karviná (76), kteří si tentokráte se stabilní sestavě Balcar, Dorňák, Glinz přibrali jako pilíř úspěchu Patrika Vostárka. Toho času pauzírujícího jezdce MS. Po čase, který odpovídá jednomu fotbalovému utkání už bylo BHR mezi našimi jako nejlepší a okupovalo top 5 celkového pořadí závodu plného domácích rychlíků. O kolo zpět pak jely sestavy Elit SBK Vangelas.com (72), RDmoto Yamaha (49), Rikimoto (46), Dafit s.r.o. (88) a jindy v úvodu o notný kus suverénnější ČMN Vlčáci (74). V dalším hroznu české enklávy se pohybovali v rozmezích pouhých dvou desítek vteřiny velice solidně si vedoucí Mechanic Toys (131), MotoRobert (4), HKT Racing (199) a IBOS Eli Racing (57). Ještě v úvodu byli do problému přivedeni pánové z Endurance Teamu Midland (222), kteří museli startovat z posledního fleku, neštěstí však nechodí po horách, ale po lidech a motorkách a tak je po pár minutách závodu smůlou následovali i kluci z Motoráj časopis Crew (68), to když zůstal Maťo Jarombek stát se svojí Yamahou na trati a bez odtahu by se nehnul o píď. V týmu Na Pohodu tentokráte nestartoval Pavel Bittner a pro zranění ani Jirka Frkal, který zůstal s ruplou kličkou doma, nakonec však za oba zaskočil s vypůjčeným strojem letos technickými problémy stíhaný Martin Havlík a ač to nevypadalo v prvních hodinách zle, chyba při signalizaci a „no fuel“ znamenala velkou ztrátu a lehčí duševní újmu zúčastněných i když byli i poté stále „na pohodu“.
Ač se Robert Papežík netvářil nikdy že by tomu snad tak mělo být, jel jeho tým MotoRobert na vítězství v seriálu a jak že to hodnotil?
R.P.:“Já ti to řeknu jak to dneska je, pr…. ke zdi, Alan jede vlastně poprvé po tříapůlměsíční pauze zaviněné zraněním, já ještě nejsem taky úplně fit a náš třetí do party Petr Pastor odjel na dovolenou. Jede s námi Lukáš Trčka, jenže na šestce, což je tady trochu, nebo spíš víc než na h…, tady s tím proti litru nemá nárok. Budeme kroužit, děláme to tak od začátku sezóny :-) a vychází to líp než jsme čekali. Abych to dneska zkrátil, ve dvou mrzákách a jedný starý šestce to není úplně nejlepší sestava:-)“
Ondra Hradec (HKT Racing):“V neděli jsme byli jezdit v Mostě, tedy asi bohužel. Mě prasknul řetěz, Koldovi se pro změnu vyk….. převodovka, tak jedeme tři na dvou motorkách, já na svojí a Honza s Koldou se střídají na jedné. Jak jeden z kluků dojede, já musím najet, což není zrovna ideální. Mám za sebou už dvě jízdy a minimálně dvakrát ještě vyjedu. Tenhle okruh je známý nerovnostmi tak to jednoduchý zrovna nebude. Dneska nám nevyšel úplně start, Honza zajel už po dvou kolech s povoleným řidítkem a tak nás to trochu zdrželo. Pohybujeme se ale mezi nelicencovanými na hranici první pětky, což je ucházející."
Luboš Doupal (Vangelas.com): „Dneska jedeme dobře, střídáme jako obvykle po čtyřiceti minutách a zatím to docela vychází a jsme druzí. Snad to ve zdraví dojedem. RD moto Yamaha dneska topí jako čerti, čímž bych před nimi chtěl smeknout.“
Martin Samek
(BOSS Racing): „Dneska jsme zatím nejvýš co jsme se letos dostali, mezi nelicencovanými supersportaři jsme druzí. Trošku nám pomohl safety car a problémy soupeřů. Těžko říct jestli se nám to podaří udržet, ale jsme realisti, soupeři nás začínají dotahovat a tak se budeme muset zkusit ještě porvat, lehký to ale nebude. Je za námi něco přes půlku závodu a do konce je jěště dost daleko.“

Maťo Jarombek (Motoráj časopis Crew): „Dneska není co říct. Odešel mi plyn, motorka šla jen na volnoběh a tak mě hned v úvodu závodu přivezli na kárce. Motorka nefunguje a dělá si to co chce. Už nepojedu, protože to bylo fakt o ústa, když nevíš kdy motorka přestane jet, dost to zavání pádem a kluci to budou muset zvládnout beze mě.“
Na což reagoval Pepa Pončík: „Sice už teď máme strategii dojíždění starých gum, ale určitě to nějak zvládnem aby to vyšlo na bednu“.
Když jsem u Josefa, nemůžu nezmínit že pokud nepůjde jak má, měl by se příští rok premiérově ukázat také v MČR, když letos jasně svými výkony ukázal, že jezdecké dovednosti na to rozhodně má.

Přemek Glinz
(BHR Racing Karviná): „Závod nezačal ani trochu dobře. Na Hondě mám sice novou převodovku, ale dostavil se starý známý problém vypadávání kvaltů a když mi takhle v první zatáčce vyskočila trojka a pak zase zaklapla zpátky, vysednul jsem si na asfalt. A tak jsme po dvaceti minutách trochu ztratili, podařilo se mi dostat s motorkou bez většího zdržování do boxů a teď dobýváme zpět ztracené mety, snad i vcelku úspěšně.“
Patrik Vostárek (BHR): „Ukončili jsme pro letošek sezónu a tak jsem se přišel s klukama svézt abych nelenošil doma. Sid si mě pozval jako posilu a tak jsem rád přišel. Není vyloučené že se budu v budoucnu ubírat směrem do superbiků a tak mi tahle zkušenost rozhodně neuškodí. Na litru jsme se poprvé svezl loni a tady mi to přijde zase o něco zábavnější než šestka. Nastavení tady samozřejmě vůbec neřeším, jedu s tím co je, na motorce se střídám s Richardem Balcarem a jde o to hlavně to klukům nepokazit a jet na jistotu. Na šestkovém štoku jsem tu byl rychlejší, ale teď o časy nejde, hlavně je potřeba to nezahodit.“
Duo Holaň;Holanec z týmu ČMN Vlčáci mě po dvou třetinách závodu informuje že „Holíkova“ motorka šla napřed vzhledem k tomu že šlo ven z motoru trocha oleje a tak kluci dokončují bez Petra ve třech. Naštěstí na ní dojel do boxů a zde jí odevzdal k sešrotování."
Roman Michalák (IBOS Eli Racing): „Máme novýho pilota, HR Racing tým se pro tento závod nedal do hromady a tak za nás jede Radim Mácha. Zdenda Brabec pořád píše jak na tom jsme a tak krom ježdění máme spoustu práce s odepisováním, řídí nás takhle pěkně na dálku a tak mu musíme podávat čerstvé info. Uvidíme za dvě hodinky, momentálně jsme třetí v licencovaných bajcích a jedenáctí v celkovém pořadí. Sem tam nás potkal lehčí highsider, ale kroužíme a kroužíme. Někteří z nás by radši dojížděli na vodě, když vidí ty mraky.“ (Víťovi Šopíkovi přání nakonec nevyšlo, voda zůstala pár kilometrů nad zemí-pozn. autora:-)
Martin Frank (Rikimoto): „Na poslední chvíli nám ze sestavy vypadl Marek Hartl s litrem a jedeme ve dvou litr a šestka, tak to ujde. Hlavně jsme chtěli udržet krok s ostatními, což se nám daří. Ještě máme jistotu záskoku v našem mechanikovi, který by v případě potřeby mohl nastoupit, ale vypadá to, že už to doklepeme ve dvou. Erjednička má nejspíš v háji těsnění pod hlavou, ale zatím šlape, trošku bublá… no, určitě vydrží. Se šestkou sice moc šancí nemám, ale o to je to zábavnější. Tím jak se dneska doplnilo pole o naše západní soupeře, člověk nikdy nejede sám a má pořád s kým bojovat.“
A závod pokračoval vesele dál, mraky se honily, ale pršet nezačalo. Zbývala hodina do konce a dostával jsem další sdělení.

Petr Valent (komik a jezdec týmu Vangelas.com): „Ty nevíš chlapče jednu věc, jestli začne pršet, tak to bude masakr. Pan Doupal dostal ťafku na přední kolo od německého sópeře, němec odjel a soukmenovec Doupal se nám lehce svalil na zem. Luboš naštěstí dojel i po tomhle krtečkovi do boxů a udržel nás ve hře. „
Dan Havlín (RDmoto Yamaha): „Měli jsme adrenalinovou noc. Filip Tinka včera udělal převodovku. Ze stodoly mu vytáhli starej motor, večer mu ho doručili a tak začal večer v Mostě skládat. V noci se motorka přivezla sem a v poledne na mě Filip přitlačil hotovou motorku a byl zase připravenej do závodu. Asi mu tam i nějaký ty myši ze stodoly zůstaly, protože jezdí nejlepší časy:-). Teď nám vyjel safety car, jsme na druhé pozici těsně za Rikomotem a vypadá to že teď vystřídáme. Jinak jsme se před Rikimoťáky i několikrát dostali, ale taháme se spíš přes boxy, na trati jsou lepší.“
Na řadu přišel konec šesté hodiny závodu a tak ihned po odbytí šesté hodiny večerní byli na cílovce odmáváni všichni protagonisté tohoto velkého a především finálového závodu, který udělal jasno v celkovém hodnocení sezóny CEC 2009 a jak to dopadlo?

Výsledky:

Superbike:
1.BHR Racing Team Karviná – Richar Balcar, Jiří Dorňák, Přemek Glinz, Patrik Vostárek
2.ČMN Vlčáci – Kamil Holaň, Petr Holanec, Helmut Berghofer, David Valenta
3.IBOS Eli Racing Team – Víťa Šopík, Roman Michalák, Radim Mácha

Superbike Elit Cup:

1.RDmoto Yamaha Racing – Aleš Cibulka, Daniel Havlín, Filip Tinka
2.RIKIMOTO Racing Team – David Kovanda, Martin Frank, Ladislav Majer
3.Vangelas.com – Lubomír Doupal, Petr Valent, Jan Verner, Alex Urban

Supersport Elit Cup:
1.HRR – Přemysl Král, Tomáš Skýva, Štěpán Jelínek
2.Endurance Racing Team Midland – Robert Frnka, Milan Murgaš, Petr Svoboda, Petr Svoboda
3.Motoráj časopis Crew – Martin Jarombek, Josef Pončík, Jakub Paleček

Celkové pořadí CEC 2009:

Superbike:
1.BHR Racing Team Karviná 143, 2.ČMN Vlčáci 139, IBOS Eli Racing Team 103,…
Superbike Elit Cup:
1.MotoRobert 116, 2.RDmoto Yamaha Racing 107, 3.Vangelas.com 94,…
Supersport Elit Cup:
1.Motoráj časopis Crew 140, 2.HRR 131, 3.Endurance Racing Team Midland 128,…

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist