Druhý závod CEC

Odpoledne 18.5.2010 se konal druhý závod letošního ročníku vytrvalostních závodů Czech Endurance Cupu. Po vodou prolité premiéře, kterou okořenila řádná zima, se podmínky zlepšily, ale nutno říct, že opravdu jen částečně. O tom, že nám teď počasí nepřeje netřeba mnoho mluvit a tak snad jen zmíním, že nepršelo, ale hodnoty teploměrem vykazované byly dost nízko.

Kapitoly článku

Na start závodu se postavilo celkem dvacet týmů a ve 14:00 nic nebránilo tomu, aby se skvadra závodníků postavila na dráhu pod ochozy hlavní tribuny německé trati a po několikametrovém sprintu se vydala vstříc čtyřhodinovému dobrodružství.
Po startu šel okamžitě do čela Přemek Glinz z týmu BHR Racing Karviná #76 a jemu zdatně sekundoval Kamli Holaň z týmu ČMN Vlčáci #74. Po půlhodině závodu byl rozdíl mezi těmito dvěma borci pouhých dvanáct vteřin Po prvních kolech se na třetí příčce celkově a na čele své kategorie Elit Cup Superbike držel tým Mechanic Toys #131, ovšem na záda a to doslova jim dýchala dvojice RD Moto #49, která byla pouhé čtyři vteřiny zpět. První pětku celkové klasifikace jistili supersportaři Zebra Racing týmu, jejichž stroj v tu chvíli vedl Pavel Kabát, který si na zdejší trati dle dosažených výsledků musel připadat jak ryba ve vodě.
Jen těsně po poločasu závodu došlo poprvé k vyjetí safety caru, to když se v zatáčce před výjezdem na první ze čtyř dlouhých rovinek lužické trati potkal Kamil Holaň s Michalem Pacherem a výsledkem bylo lehké poškození obou strojů a dvě různé cesty, Michalova vedla na vleku odtahovky a Kamil i s pohmožděným kolenem odfičel po trati do boxů, aby co nejvíc eliminoval ztrátu a připravil se na své případné setrvání v závodě. V úvodu druhého poločasu se na absolutní špici nic neměnilo, prvenství drželo duo BHR #76, ovšem druhá pozice celkově a první v Elit Cup SBK patřila skvěle jedoucímu týmu RD Moto #49, třetí a opět skvělá jízda, to byly Zebry se supersportem Elit Cup. Čtvrtí celkově jeli v tu dobu kluci z Vangelas.com #72, jen šest vteřin za třetí pozicí celkového pořadí. Po incidentu na trati a tom, že Helmut Berghofer vyjel z boxu pod červenou byli až pátí celkově ČMN Vlčáci #74. Za nimi pak týmy MotoRobert #4, HKT Racing #199 a Mechanic Toys #131, kteří v tu dobu spadli po vedení v úvodu na páté místo v hodnocení Elit Cup SBK. Na dalších místech potom bojovali o třetí příčku v kategorii SBK tým KV Racing #6 a RPL Team #67.
Kamil Holaň, ČMN Vlčáci #74:Dneska nám to prostě nevychází, pořád řešíme nějaký problémy a to nejen závodního charakteru a do toho, když už jsem se konečně trochu rozjel, tak jsem se potkal s jedním z pomalejších jezdců. Motorce naštěstí nic není, mám trochu pošramocené koleno, ale pojedu dál.“
Přemek Glinz, BHR Racing Team Karviná #76:“Ač to třeba tak nevypadá, tak jedeme na jistotu, já už neumím jezdit rychle, radši už jezdím jen ty vytrvalce na jistotu. Zvykl jsem si na to tempo a radši jedu na jistotu. Snad nebude pršet, protože déšť je pro nás dneska tou jedinou nejistotou, jelikož nemáme náhradní kola. Jestli zaprší tak jsme skončili. A taky bych rád dodal že můj kolega Ríša strašně tahá a je to kanec :o)“


Jiří Brázda, HKT Racing #199:“Start se nám nepovedl, hned jsme ztratili asi půl minuty. Honza tahá jako blázen, na střídání jsme šli jako devátí celkově, po dalším střídání jsme poskočili na osmé místo. Jedeme jen dva, protože Petr Koluch musel jet zachraňovat rodinu na Moravě před povodněmi a tak nám vyjel super čas v kvaldě a pak musel vyrazit zpět. Teď nám tady chybí jako hlavní tahoun týmu, ale nedá se nic dělat.“

Lubomír doupal RD Moto #49: “Oproti loňsku jsem se na BMW zrychlil o dvě vteřiny, jelo se super, jenže teď kolega Dan Havlín bohužel spadl a tak to musíme zabalit z prvního místa v naší kategorii. Hlavně že se nezranil, ale motorka nevypadá dobře.“




Tomáš Skýva, Zebra Racing #21: „Máme super rozjeto a doufáme že budeme v první trojce celkově, protože to by pro nás samozřejmě kromě vítězství v naší třídě byl obrovský úspěch. Lausitz mám hodně rád, doufám že dnes napodobíme to moje včerejší vítězství ze Superstock Cupu.“

Martin Samek, MBR Racing #66: Lausitz mám jako oblíbenou trať, letos mám jinou motorku a ještě jsem si úplně nezvykl, ale už se pomalu dostávám na časy z loňska a jsme s klukama průběžně druzí, takže jsem spokojenej. Snad jen by příště mohlo být tepleji.“
Lukáš Šebesta, Mechanic Toys #131:“Zatím jedeme čtvrtí a ztrácíme 25 vteřin na třetí místo a tak bychom to rádi při posledním střídání ještě trochu stáhli a pokusili se jet o bednu. Nic není ztraceno a máme na to ještě třičtvrtě hodiny.“




Miro Sloboda , Vangelas.com #72:I když jsme na tom v kvalifikacích nebyli nejlépe tak nám to jde v závodě super. Moji týmoví kolegové Alex Urban s Petrem Valentem jedou super a já myslím taky nejedu tak špatně :o) a teď jsme druzí. Lausitz je pro mě nová trať, je docela těžký, ale tady na CEC je zase dobré že se můžeš stále učit. Pro mě je teď při závodě trochu problém že jak jsem tady poprvé, tak mi ta odkroužená kola docela chybí a učím se. Jsem rád že jedu CEC, když jsem jezdil Alpe Adrii, tak jsem pořád jen šetřil abych mohl vůbec jet a ani jsem neodjel všechny závody, tady jezdíš stále.“

V čase 2:44:24,811 projel do svého posledního kola v tomto závodě Daniel Havlín z týmu RD Moto, při brzdění do poslední pravé zatáčky okruhu havaroval ve vysoké rychlosti na přední kolo a krom ztráty umístění taky dost pošramotil svojí Yamahu R1. Na dráhu vyjel podruhé a pro tento den naposledy safety car a opět trochu srovnal jezdecké pole.

Pomalu se přiblížil finiš, který se asi nejlépe podařil týmu MotoRobert #4, jenž se dostal v závěru na celkové třetí místo a na čelo své kategorie, druzí v Elit Cup SBK skončili hoši z týmu Vangelas.com #72, kteří ztratili něco málo přes vteřinu na jednu hodinu závodu, to opravdu není moc. Třetí příčka patřila dvojici HKT Racing týmu #199.

Licencované superbiky vyhrál a celkové vítězství stylem start-cíl si vybojoval tým BHR Racing Karviná #76, kde sehrané duo Přemek Glinz a Richard Balcar podalo opravdu bezchybný výkon a dokázalo, že i bez hvězd typu Čihák, Vostárek apod. si dokáže poradit se soupeři. Po peripetiích byli druzí v cíli ČMN Vlčáci #74 a svou premiérovou bednu si po hezkém výkonu vyjeli kluci z KV RACING #6.


Jako velké hráče na malých strojích musím označit kluky z týmu Zebra, vyhráli kategorii Elit Cup Supersport a zároveň skončili na 2. místě v celkovém hodnocení závodu, což je pro ně určitě velký zářez, který se tomu jejich vítězství mezi jezdci bez licence minimálně vyrovná. Druhý skončil tým MBR #66 a třetí příčku bral SBC Supersport #44.
Víťa Bican, KV Racing #6: Přišel jsem se rozjezdit před Hořicema, dneska na tom sedím poprvé a tak z toho snad ani žádný pocity mít nemůžu. Ale dojeli jsme třetí takže určitě můžeme být spokojení. Konečně nám to v naší druhé sezoně vyšlo.“

Marek Hartl, MotoRobert #4:Dneska to bylo těžký, včera nám v jedné motorce praskla řadící tyčka a podle toho vypadal pak i závod CSC, kterým jsem se spíš protrápil. Dnes jsme to chtěli nějak odjet, máme v týmu stále dva zraněné a tak jsme na to s Petrem Pastorem pořád sami. Nakonec díky dobré taktice střídání ve spojení se safety carem jsme se posunuli až na první flek a máme z toho velkou radost. A jsme taky rádi, že kluci, ač bohužel nemůžou jet, se na nás dorazili podívat a pomohli nám.“

Po německém dějství se kolotoč závodů stěhuje na východ. Již za týden (28.-30.5.2010) se spustí na okruhu Slovakiaring třetí dějství seriálu závodů CEC, CEC2, CSC a samozřejmě i spousta volného ježdění.

Výsledky a složení týmů:

Superbike
1.BHR Racing Team Karviná – Richard Balcar, Přemek Glinz
2.ČMN Vlčáci – Kamil Holan, Petr Holanec, Helmut Berghofer
3.KV Racing – Amir Ghanem, Víťa Bican, Pavel Iliev

Elit Cup Superbike
1.Motorobert – Patr Pastor, Marek Hartl
2.Vangelas – Petr Valent, Alexandr Urban, Miroslav Sloboda
3.HKT – Petr Koluch, Jan Táborský, Jiří Brázda

Elit Cup Supersport
1.Zebra RAcing – Štěpán Jelínek, Tomáš Skýva, Josef Pončík
2.MBR Racing – Daniel Brož, Martin Samek, Martin Odstrčil, Zbyněk Soukup
3.SBC Supersport – Petr Bareš, Lubor Panchártek, Mojmír Kaněra, Radek Kolesa

Informace o redaktorovi

Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist