Druhý Brněnský CEC

Druhou letošní akcí v seriálu závodů Czech Endurance Cupu na Masarykově okruhu v Brně, byla o uplynulé neděli čtyřhodinovka. Po dopolední dvouhodinovce CEC2 se tak o posledním víkendovém odpolední těchto prázdnin dovršil nabitý závodní den, který pořádá společnost IVRacing.

Druhý Brněnský CEC
Už od startu bylo zřejmé, že i tento vytrvalostní závod bude stejně jako ty předešlé enormně vyrovnaný. Do čela šel tým BHR Racing Karviná (76), který tentokráte doplnil stejně jako při prvním Brně Miloš Čihák. Cílem bylo konečně splnit sen dalšího z jezdců týmu a Milošova kolegy z týmu ProRace – Jirky „Sida“ Dorňáka, konečně vyhrát. A tak partička ve složení těchto dvou jmenovaných a k nim Richard Balcar s Přemkem Glinzem měla od prvních vteřin rozjeto hvězdně. Za touto formací se v úvodu držel tým HBNR Racing Corporation (42), pak ČMN Vlčáci (74) a MotoHB (94), ve kterém jel společně s Lukášem Fejtem a Jaroslavem Štecherem i Tomáš Milichovský na litrové hondě půjčené od Českobudějovického týmu MS Racing. Další v pořadí byl KWS Racing (5) a pak první tým s nelicencovanými jezdci- HKT Racing (199). Kluci z HKT přešli s technických důvodů už všichni na hondy, ale jak se později ukázalo, smůla se jich letos drží i tak. A nejen jich se v Brně chytla. Třeba Ibos Eli Racing (57) si na štěstí v tomto závodě též stěžovat nemohl. Nejdřív za ně vyrazil Indi, ale problém s brzdami jej brzy vyhnal z trati, po něm vyrazil náhradník Zdendy Brabce, Marek Káňa. Márovi se podařilo motorku složit do jedné ze zatáček tak, až jí donutil ke ztrátě adheze a následnému pádu no a aby toho nebylo málo, když už se zdálo, že kluci se přece jen pokusí poprat s osudem, vyrazil do své jízdy Víťa Šopík a toho poslalo v zápětí ven ze hry vibrující přední kolo.
Hned od úvodu se na přední pozice natlačil tým Na Pohodu (27), ve kterém opět ukazoval své umění i Pavel Bittner. Kousek za amatérskými Superbikery se držela i superposrtová formace Motoráj časopis Crew (68), za kterou rozjížděl již tradičně Pepa Pončík. Další supersportoví bojovníci o věnce byli s podobnou letošní tradicí Endurance Racing Team Midland (222) a HRR (21). Čtvrtým týmem, který v Brně ukázal, že může a taky chce bojovat o pódium byl tým Dragon (9), ten se společně s Vlčáky2 (911) držel v dostřelu pódia. Ve druhé hodině závodu však spadl a dost výrazně pošramotil svoji Yamahu R6 Jozef Papp a tak měl šestkový tým Vlčáků po nadějích.. .
Původně to vypadalo, že RDmoto Yamaha tým (49) bude oslaben o Dana Havlína, kterému začal téct o sobotním podvečeru olej z motoru, dokonce došlo na dlouhý servisní zásah u Elitu. Ač se klukům podařilo dostat erjednici do kondice, Danův pokus vzepřít se osudu vzal za své při pádu ve třetí hodině závodu.
Na top výsledek si zadělali už v kvalifikacích kluci z týmu HB (110), když Martin Havlík dokázal své letos nabyté zkušenosti zúročit do času 2:12. Jéénže, pak v nedělním ranním tréninku sestřelil na dráze zajíce, o kterého mimochodem přišel a ani ho nedovezl, byl rád že incident ustál a hlodavce nechal k dobru traťákům. Nebyla to ale nakonec zajícova hlava, která vyrobila při dopolední dvouhodinovce díru do bloku motoru Martinova stroje, jen klika se vyběhla podívat na světlo denní a toto krom konce v prvním nedělním klání znamenalo pro tento tým i nelehkou situaci pro čtyřhodinovku.
Ještě nebyla za námi ani polovina závodu a Yamaha R6 z týmu KWS Racing zůstala viset kvůli nefunkční spojce na trati. Hoši rázem propadli polem ze sedmého placu celkově až do páté desítky. A když se v dalším střídání problém opakoval, vystavila jim tak technika STOP!
Před koncem třetí hodiny jsem potkal v boxech se svěšenou hlavou jdoucího Ondru Hradce z HKT Racing, přesně to o čem už jsem se zmínil, smůla si je zase našla a nefunkční elektronika znamenala Ondrův stop z druhého místa v nelicencovaných superbajcích. Cesta k pódiu se tak uvolnila Vangelas.com (72) a YASUKAM týmu (1). Tyto dvě formace bojovaly ve finiši o pódium, které nakonec poté, co YASUKAM ztratili víc jak minutu, když museli upravovat upadlé plexi, právě Vangelasům a to o celou půlminutu.
Stylem start cíl, když tedy pominu prvních několik zatáček, kdy se Miloš Čihák dral dopředu a hned do druhého kola přilétl s náskokem desítek metrů, si BHR Racing Team Karviná připsal vítězství mezi licencovanými superbiky. Druzí skončili se ztrátou šestatřiceti vteřin kluci z týmu Moto HB (94) a bednu doplnila formace ČMN Vlčáci (74), která dojela do cíle další půlminutu nazpět.
Nelicencované superbiky se staly kořistí týmu Na Pohodu (27), pouze o kolo méně měl druhý tým v cíli – MotoRobert a třetí místo po již zmiňovaném souboji s YASUKAM brali hoši z Vangelas.com (72).
Supersporty nebyly tentokráte tradiční až do cíle, po třech vítězstvích v řadě se tentokráte musel suverénně rozjetý tým Motoráj časopis Crew spokojit se druhým místem. O čtrnáct vteřin se museli sklonit před Endurance Racing Teamem Midland (222), aby nebylo supersportových změn málo, HRR (21) poprvé letos nebyli na bedně, to když je v poslední půlhodině dokázal o devět vteřin překonat tým Dragon (9).

Co napsat na závěr, …. všem, opravdu všem účastníkům je třeba vzdát hold za předváděné výkony. CEC už dávno není jen tak lecjakým amatérským závodem. Vyrovnanost týmů a časy jednotlivých jezdců mluví za své, vždyť ztratit na konkurenty po stovce kol pár vteřin, je v této sféře závodů vskutku zanedbatelný rozdíl, a ač to musí zamrzet, na druhou stranu to ukazuje kvalitu a získané zkušenosti všech zúčastněných. Ke čtvrtému letošnímu závodu CEC nastoupilo 54 týmů a cíl neviděly pouze tři jezdecké formace.

Výsledky:

Superbike (licencovaní):
1.BHR Racing Team Karviná (76) – Richard Balcar, Přemek Glinz, Jiří Dorňák, Miloš Čihák
2.Moto HB (94) – Lukáš Fejt, Jaroslav Štecher, Tomáš Milichovský
3.ČMN Vlčáci (74) – Kamil Holan, Petr Holanec, Helmut Berghofer, David Valenta

Superbike Elit cup:

1.Na Pohodu (27) – Marek Pihrt, Jiří Frkal, Michal Pacner, Pavel Bittner
2.MotoRobert (4) – Robert Papežík, Petr Pastor
3.Vangelas.com (72) – Petr Valent, Lubomír Doupal, Jan Verner

Supersport Elit Cup:

1.Endurance Racing Team Midland (222) – Robert Frnka, Milan Murgaš, Petr Svoboda, Petr Svoboda
2.Motoráj časopis Crew (68) – Martin Jarombek, Josef Pončík, Jakub Paleček
3.Team Dragon (9) – Stanislav Pláteník, Tomáš Bernas, Vladimír Strejc

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist