Czech Endurance Championship 2013
Text: TZ | Foto: TZ | Zveřejněno: 5.10.2012 | Zobrazeno: 2 227x
Letošní ročník CEC právě skončil a je pravdou, že nebyl úplně ideální. Proto bychom vás rádi seznámili se základní koncepcí ročníku příštího.
Ročník 2013 by měl v první řadě prokázat, že nad letoškem děláme tlustou čáru, a začínáme znovu a lépe.
1) CEC opět jako oficiální Mistrovství České republiky ve vytrvalostních závodech pod záštitou ČSMS. To je logický krok, sezona 2011 ukázala, že oficiální mistrovský status českému endurance prospěl a závody byly velmi kvalitní. Opět tedy nastoupí nutnost licence, technické přejímky atd. a odpovídající disciplína ze strany organizátorů i závodníků.
2) Počet závodů klesne. S ohledem na finanční možnosti většiny týmů chceme vypsat závody čtyři. S největší pravděpodobností půjde ve všech případech o čtyřhodinovky, ale necháváme to ještě otevřené – přece jen šestihodinovka má vždy něco do sebe.
3) Pojedeme opět s GEC. Tedy pokud se počet přihlášených týmů nevrátí někam do roku 2008.
4) Co nejbližší tratě. Opět jde o ohled na finanční možnosti týmů. Jasné jsou Brno a Most, dále Slovakiaring nebo Pannoniaring a Lausitzring, aby to měli Moraváci i Češi vyvážené.
5) Cena závodů určitě nestoupne.
6) Jen mistrovství republiky. Zatím neuvažujeme o přeboru jako v loňském roce, ale nevylučujeme jej, musel by být ovšem dostatek zájemců. Kategorie supersport a superbike zůstanou zachovány.
7) Propagace. Spojení s ČSMS nám umožní dostat Mistrovství ČR ve vytrvalostních závodech na kanál Nova sport, což asi všechny z vás potěší.
8) Ocenění jezdců. Věříme, že kromě pohárů by si měli závodníci z bedny odnést i věcné ceny. V současnosti je vše v jednání se sponzory. Máme taky jednu velmi ambiciózní ideu – snad ji uvedeme i do praxe – poskytnout nejlepšímu týmu možnost (a podporu) startu na světové osmihodinovce na Oscherslebenu, protože věříme, že posunout se někam výš může být pro mnohé z vás tou největší motivací.
9) Statistika. Na naše stránky se opět vrátí to, co tam má být – aktualizované průběžné pořadí a další výsledky.
10) Servis. Opět budeme zprostředkovávat licence, bude-li zájem a také pojištění do zahraničí, jak tomu bylo minulý rok.
Do konce listopadu bychom měli mít jasno v termínech a konkrétní podobě výše uvedeného desatera. Budeme samozřejmě vděční za jakékoliv nápady, reakce, připomínky k podobě příštího ročníku.
IVRacing
1) CEC opět jako oficiální Mistrovství České republiky ve vytrvalostních závodech pod záštitou ČSMS. To je logický krok, sezona 2011 ukázala, že oficiální mistrovský status českému endurance prospěl a závody byly velmi kvalitní. Opět tedy nastoupí nutnost licence, technické přejímky atd. a odpovídající disciplína ze strany organizátorů i závodníků.
2) Počet závodů klesne. S ohledem na finanční možnosti většiny týmů chceme vypsat závody čtyři. S největší pravděpodobností půjde ve všech případech o čtyřhodinovky, ale necháváme to ještě otevřené – přece jen šestihodinovka má vždy něco do sebe.
3) Pojedeme opět s GEC. Tedy pokud se počet přihlášených týmů nevrátí někam do roku 2008.
4) Co nejbližší tratě. Opět jde o ohled na finanční možnosti týmů. Jasné jsou Brno a Most, dále Slovakiaring nebo Pannoniaring a Lausitzring, aby to měli Moraváci i Češi vyvážené.
5) Cena závodů určitě nestoupne.
6) Jen mistrovství republiky. Zatím neuvažujeme o přeboru jako v loňském roce, ale nevylučujeme jej, musel by být ovšem dostatek zájemců. Kategorie supersport a superbike zůstanou zachovány.
7) Propagace. Spojení s ČSMS nám umožní dostat Mistrovství ČR ve vytrvalostních závodech na kanál Nova sport, což asi všechny z vás potěší.
8) Ocenění jezdců. Věříme, že kromě pohárů by si měli závodníci z bedny odnést i věcné ceny. V současnosti je vše v jednání se sponzory. Máme taky jednu velmi ambiciózní ideu – snad ji uvedeme i do praxe – poskytnout nejlepšímu týmu možnost (a podporu) startu na světové osmihodinovce na Oscherslebenu, protože věříme, že posunout se někam výš může být pro mnohé z vás tou největší motivací.
9) Statistika. Na naše stránky se opět vrátí to, co tam má být – aktualizované průběžné pořadí a další výsledky.
10) Servis. Opět budeme zprostředkovávat licence, bude-li zájem a také pojištění do zahraničí, jak tomu bylo minulý rok.
Do konce listopadu bychom měli mít jasno v termínech a konkrétní podobě výše uvedeného desatera. Budeme samozřejmě vděční za jakékoliv nápady, reakce, připomínky k podobě příštího ročníku.
IVRacing
Informace o redaktorovi
Jak se Vám líbil tento článek?