Česko má národní šampionát v okruhovém endurance

Tak trochu v tichosti se celkem zásadně změnila scéna okruhového mistrovského závodění v České republice. Agentura IVRacing v loňské sezoně zažila co do účasti nejslabší ročník svého tradičního Czech Endurance Cupu, čemuž se letos postavila razantním způsobem – vyhlášením dalšího ročníku Czech Endurance Championshipu (ne, není to překlep, už ne Cupu) pod hlavičkou Mistrovství České republiky (respektive Přeboru české republiky) ve spolupráci s AČR.

„S autoklubem jsme zkoušeli na tohle téma jednat už několikrát, ale nikdy jsme nedospěli k dohodě,“ vzpomíná Ondra Coufal z agentury IVRacing. „Ke konci roku se ale něco hnulo a přístup AČR se změnil. My jsme tak dostali možnost posunout vytrvalostní závody v České republice na nejvyšší úroveň. A rozhodli jsme se, že je správný čas to udělat a že to chceme zkusit.“ Paradoxně tak získaly mistrovskou nálepku závody, které začínaly pod heslem „ze silnice na okruh“. „Po roce 2006, kdy jsme CEC pořádali poprvé, jsme si na některých okruzích vysloužili nálepku závodů, kde se „hodně padá a furt je nějakej olej na trati“. Po loňské sezoně se už ale na okruzích ptají zda přijedeme zase, protože to jsou parádní závody. Tento posun nastal hlavně díky postupné „profesionalizaci“ CEC. Takže závěr byl jasný – nebudeme se snažit brzdit něco, co závodům prospívá a posouvá to jejich kvalitu dopředu,“ dodává Ondra Coufal.
Pro dost účastníků vytrvalostních závodů zapojení CEC do oficiálního republikového šampionátu znamená skoro splněný sen. Jenže zdaleka ne pro všechny. Jen pro připomenutí, po třech letech se původně jeden seriál Czech Endurance Cup rozdělil na dva – Czech Endurance Cup a Czech Endurance Cup 2, kam směřovali jezdci s menšími zkušenostmi a s menší ambicí na „profesionalizaci“ vlastního závodění (na čemž není nic špatného) a oba závody se jezdily odděleně. I teď budou dvě výkonnostní úrovně (Mistrovství ČR Endurance jako nástupce CEC a Přebor ČR Endurance jako nástupce CEC 2), jenže všichni jezdci pojedou jeden závod a budou jen separátně klasifikováni. V tom případě musí všichni zúčastnění vlastnit závodní licenci – pro „mistrák“ B licenci a pro přebor C licenci. To znamená projít teoretické a praktické proškolení a taky mírně upravit motocyklů podle endurance pravidel AČR. Mít závodní licenci rovněž znamená, že její držitel nemusí být klasifikován v rámci cupových závodů jiných agentur nebo také změnu úrazové pojistky, protože registrovaný a ještě navíc motoristický sportovec není zrovna terno pro pojišťovny.
„Přes nějaké to administrativní martyrium je to pro mě obrovská motivace a doufám, že se do nového CEC přihlásí hodně rychlých jezdců, od kterých se můžu něco přiučit,“ říká Jan Táborský, člen HKT Racing teamu, vítěze jedné z kategorií CEC 2010. „Ale už za tu krátkou dobu slyším dost kluků hlavně z CEC 2, že by spíš uvítali návrat k původnímu „ze silnice na okruh“. Úplně to chápu, stejně jako rozumím IVRacingu, který chce kráčet stále vpřed. Takže následující sezona ukáže, jestli jsou to závody, kteří lidé chtějí. Snad ano.“
Každopádně to znamená pro všechny zúčastněné hodně práce a přemýšlení, protože v loňské sezoně CEC a CEC 2 startovalo jen málo držitelů závodní licence a musí si ji tím pádem pořídit. K tomu vzniklo Středisko Motocyklového Sportu při IVRacing klubu v AČR, které by mělo cestu k licenci závodníkům usnadnit. Bude to asi potřeba, jelikož do prvního závodu zbývají tři měsíce a „tiskárna“ na licence v AČR asi zažije perný začátek jara.
A co nás tedy společně v roce 2011 čeká? Máme naplánováno celkem 6 závodů na pěti okruzích u nás a v zahraničí. To už asi víte z našeho úvodního článku o letošní sezoně. Až na jednu výjimku jde o okruhy, které už důvěrně znáte. Tou výjimkou je Pannoniaring, kde jsme CEC ještě nejeli. Jeden závod bude tříhodinovka, čtyřikrát pojedeme čtyřhodinovku a na závěr si dáme šestihodinovku. Čtyřikrát pojedeme o víkendu, dvakrát pojedeme závod ve všední den.

Termíny závodů Mistrovství ČR Endurance a Přeboru ČR Endurance pro rok 2011

  •  21.4.    Brno Circuit (3 hodiny)
  •  15.5.    Lausitz (4 hodiny)
  •  9.6.      Slovakiaring (4 hodiny)
  •  3.7.      Brno Circuit (4 hodiny)
  •  21.8.    Pannoniaring (4 hodiny)
  •  11.9.    Autodrom Most (6 hodin)

Ondra Coufal na závěr dodává: "Jsme velmi rádi, že se nám podařilo nalézt společnou řeč s národní federací a že můžeme vyhlásit oficiální mistrovství a přebor republiky. Jsme přesvědčeni, že tímto krokem posuneme výrazně prestiž celého podniku dopředu, dodáme závodům i vám novou energii a že pro vás bude účast v jediném oficiálním vytrvalostním seriálu u nás přínosem a motivací. Vše jsme se snažili nastavit tak, aby to pro vás znamenalo co nejmenší zátěž jak finančně, tak i organizačně. Věříme, že všechny změny vás budou motivovat k účasti v závodech a nenecháte se odradit zdánlivou složitostí nebo jen faktem, že budete vlastnit závodní licenci. I nadále se může závodů zúčastnit každý bez ohledu na to, jestli někdy licenci měl nebo neměl. Pořád jsou to závody pro amatéry i když pořádané pod hlavičkou národní federace jako oficiální podnik. Pořád je to racing4fun.. :)"
Pokud se chcete na něco zeptat nebo si něco ujasnit, zavolejte nebo napište email. Všechny dotazy rádi zodpovíme. Tak pojďte s námi jezdit mistrák !!! :)

IVRacing s.r.o.
U vlečky 29/5
617 00 Brno
DIČ: 269 21 961
email: ondra@ivracing.cz
mobil: +420 604 223 007
skype: ondra-coufal

www.ivracing.cz, www.racing4fun.cz

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)
Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):



TOPlist