CEC: Vytrvalostní úvod pod přívaly vody

Ve čtvrtek 15.04. se konala čtyřhodinovka CEC, které se mohou účastnit jak licencovaní, tak nelicencovaní bikeři. Počasí, které panovalo v druhém dubnovém týdnu bylo snad ještě drsnější než v předchhozích dnech. Z deště se stával liják, z potoků, které místy tekly přes trať, se stávaly řeky a pomalu to vypadalo, že bude vyhlášen povodňový stav. Startovní listina CEC nebyla po pěti letech svého fungování zdaleka tak nabitá jak bývá zvykem.

CEC: Vytrvalostní úvod pod přívaly vody
Ač měli z kvalifikací nejlépe rozjeto v týmu Vangelas.com, dešťová loterie si pohrála, a to nejen s nimi. Ještě před startem bylo slyšet z vysílaček, že týmy 21, 44 a 55 budou vyjíždět z boxů, nakonec se tak po zahřívacím kole zařadily na konec startovního roštu. Hned v úvodu šel do čela Miro Sloboda z Vangelasu, ale po deseti kolech havaroval a rázem byl jeho tým pryč z boje o čelní pozice. Ještě něž ale stačil tento jezdec nedobrovolně opustit sedlo své Yamahy YZF-R1, opustil sedák motocyklu BMW S1000RR Richard Balcar z týmu BHR Racing Team Karviná, tudíž byl i loňský vítěz mezi superbikovými týmy s licencí tak trochu mimo hru. Během závodu došlo pochopitelně ještě k několika pádům, jejichž riziko s sebou samozřejmě nesla rychlost ruku v ruce s deštěm a teplotou celých šest stupňů celsiových. Jen těžko by se dal v depu najít jezdec, kterému při jízdě nemrzly konečky prstů, snad jen vynálezcům, kteří pod rukavice kožené přidali ještě ty gumové chirurgické.
Když jsem stál po hodině snažení všech zúčastněných na céčku a sledoval výrazy ve tvářích jednotlivých pilotů, říkal jsem si, že je to opravdu velký, na normální ježdění už to fakt nebylo, ale jel se přeci CEC, tak bodejť na tý trati nevydržet. Pole nebylo sice zrovna narvaný, ale všichni, kdo jeli, do toho dávali srdce, vždyť Czech Endurance Cup se za ty léta fungování stal takovým českým vytrvalostním mistrákem, který vyhrát není rozhodně k zahození.
Po 90-ti minutách jsem začal vyšetřovat v boxech, jak se jede. Blíží se polovina závodu a déšť sílí, kdo by to čekal.
Mechanic Toys 131, Lukáš Šebesta: „Zatím to jede a to je asi to jediný, co člověka musí zajímat. Zima je hrozivá, prsty mrznou, ale žádná krizovka nebyla. Louží tam taky moc není, tak se to ještě docela dá odjet. Největší problém je asi v tom mlžení plexi u helmy, není moc vidět. Kolikátý jsme v tuhle chvíli ani moc neřešíme, vzhledem k podmínkám jedeme hlavně na to, abychom dojeli, jak to dopadne tak to dopadne. Jedeme pro zábavu, nikdo nám to neplatí, tak je potřeba hlavně v pořádku dorazit do cíle.“

ČMN Vlčáci 74, Helmut Berghofer:Měli jsme trochu potíže na startu, startovali jsme z konce startovního pole, Kamil Holán se v prvních třech kolech posunul výrazně dopředu a jel pátý. Po pěti kolech musel zajet na střídání kvůli úniku oleje z motoru. Naštěstí si toho problému s olejem včas všimnul a nespadli jsme ani my, ani nepřivodil problémy nikomu kolem, což by dnes bylo obzvláště nepříjemné. Teď už jede zase Kamil, problém se podařilo rychle odstranit.

Hirošima Racing 666, Josef Kovařík: „Ta zima je brutální, čeká mě hodina na dráze, takže uvidíme. Proti zmrzlejm prstům mám vychytávku v podobě chirurgickejch rukavic, osvědčily se pod těma koženýma, takže z tohohle strach nemám. I když máš mokrý ruce, tohle docela pomáhá. Jen to tam přežít.“



HKT Racing 199, Ondřej Hradec (letos pouze v roli pozorovatele):Kluci jedou ve dvou, rozjel Kolda, jen se po včerejším pádu na vodě necítil, po hodině ho Honza vystřídal a neskutečně stáhnul náskok soupeřů. Chvíli jsme byli dokonce celkově první, teď jsme třetí. Je něco přes hodinu do cíle, tak uvidíme, jak to dopadne. Voda nám nevadí, nám se to líbí, samozřejmě pěkné počasí by přilákalo jak víc týmů tak víc diváků a mnohým by to bylo příjemnější. Počasí to ovlivnilo hodně, jak do počtu účastníků, tak do taktiky závodu.“

Vangleas.com 72, Jirka Franc :Poslali jsme do úvodu závodu Mira Slobodu, nového člena našeho týmu. Po prvním kole měl náskok na čele prakticky celou cílovku, tempo ale nezvolnil a ve třetím kole to vysypal, takže to vypadalo spíš jako kdybychom si tady chtěli natáčet akční záběry do filmu, který samozřejmě nepřipravujeme. Miro měl nepojízdnou motorku, ale už jsme opravili jak ulomenou řadičku tak páčku brzdy.

SBC Supersport 44, Petr Bareš: „Jsme na tom dobře, ještě jsme nespadli :o) Jede se v tom dobře, je to pěkný, když jsou mokrý gumy tak je to dobrý. Není to takovej mazec, tak je to dobrý.




Zebra Racing 21, Pavel Kabát:Počkáme ještě tu hodinku a patnáct minut k tomu a uvidíme. Zatím je to rozjetý tak jak si představujeme. Zatím nezávodím, nemám doléčený zimní zranění z lyží, kdy jsem si zlomil ruku. Letošní rok tedy rozhodně vypouštím. Máme ale místo mě novou akvizici v podobě Pepy Pončíka, který loni vyhrál s Motorájem supersporty a na letošek je jen a pouze náš.“

Vítězství ve třídě Elit Cup Superbike muselo notně rozehřát tým Skvelceny.cz s jezdci Janem Surým, Vladimírem Šnajdrem a Alešem Nechvátalem, který si v Brně v těchto nelehkých a chvílemi až nelidských podmínkách, odbýval svou veleúspěšnou premiéru v závodě CEC!!! Vynikající výsledek.
Po peripetiích z loňska se pomalu začínají druhým místem drát na čelní pozice kluci z týmu HKT Racing, ve stabilním složení Jiří Brázda, Jan Táborský a Petr Kolůch a třetí v cíli, pouze tři těžko uvěřitelné vteřiny od stříbra dojela dvojice týmu MotoRobert s jezdci Petrem Pastorem, Markem Hartlem a Tomášem Uherem. Jádro týmu Robert Papežík a Alana Krecar se bohužel prvního závodu pro zranění zúčastnit nemohli. Oběma přejeme, aby se co nejrychleji uzdravili a mohli zasáhnout do bojů o obhajobu titulu co nejdříve.
Kategorii Elit Cup Supersport vyhrál tým Zebra Racing s jezdci Josefem Pončíkem, Tomášem Skývou a Štěpánem Jelínkem. Za zmínku jistě stojí i to, že v celkovém pořadí tento pruhovaný tým dojel šestý, což je se šestkou velmi slušný výkon, byť se na vodě rozdíly mezi stroji do značné míry mažou. Druhé místo obsadil tým SBC Supersport ve složení Lubor Panchártek, Petr Bareš, Mojmír Kaněra a Radek Kolesa a třetí byl tým Montáže Brož Racing Team (MBR Team) s jezdci Martinem Samkem, Danielem Brožem, Martinem Odstrčilem a Zbyňkem Soukupem. Pád jezdce týmu BHR předeslal situaci v prořídlé kategorii Superbike (jezdci s licencí), které tak s lehkostí vodní kapky na plexiskle helmy kraloval tým ČMN Vlčáci o celá čtyři kola před týmem APP Racing a o další čtyři rundy k tomu před RPL Teamem.

Elit Cup SBK:

1. 316 Skveleceny.cz
2. 199 HKT Racing
3. 4 Moto Robert
4. 27 Na Pohodu
5. 131 Mechanic Toys

Elit Cup SSp:

1. 21 Zebra Racing
2. 44 SBC Supersport
3. 66 Montáže Brož Racing

SBK:

1. 74 ČMN Vlčáci
2. 55 APP Racing
3.67 RPL Team
4.76 BHR Racing Team KArviná
5. 333 Café Racer

SSP:

1.Team Estonia

Další fotogalerii naleznete zde.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist