CEC 09 - 1. Brno, šestihodinovka

No konečně, dlouhá zimní pauza je definitivně za námi a další ročník Czech Endurace Cupu má ze sebou premiérový závod.

CEC 09 - 1. Brno, šestihodinovka

Tímto se chci ještě nakrátko vrátit k největší motorkářské akci od Šumavy k Tatrám. Její velikost nedělá ani cena vstupenek ani počet panáků v kravatách.
Je určena nasazením jezdců a týmů, jak těch malých s malými dvoukoláky i větších s většími dvoukoláky i těch největších s 15-kou (jen doufám že v příštích propozicích nebude noticka „kamion sebou“ :-), kamarádů se šroubovákem a přítelkyň i manželek se zásobami.
Dlouhou doby před posledním dubnovým dnem se po telefonech natěšeně řešilo kdo s kým a jak, motorky, ladění, gumy …, jinde se neřešilo nic, s tím že se to nějak stihne, … no stihlo ale byl to boj.

Den čarodějného rojení nakonec přišel a s ním i CEC 09 č.1.
Aby informace byly alespoň trochu úplné, je potřeba zmínit i to, co hlavnímu závodu předcházelo.
Úterý 28., patřilo tréninkům a kvallifikacím a nakonec i premiérovému závodu CEC 2. Ten je od letošního roku novinkou určenou pro okruhové nováčky a méně zkušené jezdce. Mohou se ho zúčastnit ti, kteří nikdy neměli závodní licenci, a závodní týmy tvořené dvěma jezdci a jedním nebo dvěma motocykly. „Dvojka“ se netýká uskupení která se v minulosti umístila na stupních vítězů v závodě Czech Endurance Cup. 

Výsledky:
Naked Bike
1 15 Plejba & Krá?a
2 49 Oldschool Bandits
3 55 FIRST TIME RACING
4 24BLACK DOGS RACING

SBK
1 68 SRAnDa TEAM
2 94?&S Team
3 14 Horse face team

SSP
1 38 VEMI racing
2 39 VEMI RACING II
3 636 CKC racing

Závěr dne si vzali na starost jezdci Motohouse Pirelli Cupu. Také tento závod se jede letos poprvé. Seriál PMC je tvořen 10 závody které se uskuteční během 6 podniků v sezoně. Závod sám se jede na cca 50km a rozdělen na je dva samostatné pohárové závody.
Tím prvním je Motohouse Cup – celkové hodnocení v absolutním pořadí v jednotlivých kategoriích. Dohromady všichni jezdci bez ohledu na to, zda mají či nemají případně jakou mají licenci a na jakých jedou pneumatikách.
Pirelli Cup - samostatné hodnocení jezdců, kteří budou splňovat dvě podmínky – pojedou na pneumatikách značky Pirelli Diablo Supercorsa SP a budou mít buďto národní licenci B nebo nebudou mít závodní licenci vůbec.
Výsledky 
1. závod PMC SBK:
1.Zbigniew Jedrzejek
2.Alan Krecar
3.Roman Čermák 

1. závod Pirelli Cup SBK
1.Zbigniew Jedrzejek
2.Erik Marko
3.Marian Nieszporek

1. závod PMC SSP:
1.Josef Pončík
2.Zbyněk Čech + 2,620
3.Martin Jarombek + 23,190
4.Lukáš Trčka + 32,142

1. závod Pirelli Cup SSP
1.Zbyněk Čech
2.Martin Jarombek
3.Tomáš Skýva


Ve středu 29. - tréninky + 2. závod PMC

2.závod PMC SBK:
1.Jan Hillebrant
2.Alan Krecar
3.Zbigniew Jedrzejek

 2.závod Pirelli Cup SBK
1.Jan Hillebrant
2.Zbigniew Jedrzejek
3.Erik Marko

2.závod PMC SSP:
1.Josef Pončík
2.Zbyněk Čech
3.Martin Jarombek 

2.závod Pirelli Cup SSP:
1.Zbyněk Čech
2.Martin Jarombek
3.Tomáš Skýva



Čtvrtek 30.4., den „D“
Po troše ponocování v zájezdní hospůdce MF Corse při rozebírání důležitých věcí, taktiky na zítřek a taky hokeje na všechny spáče vybaflo první závodní ráno.
První závod se jel jako šestihodinovka a to určovalo rytmus všeho dopoledního dění. Tréninky na rozbruslení, po nich kvalifikace a stanovení zasedacího pořádku na roštu a nezbytná rozprava. Na všechno bylo trochu méně času a nejvíc to odnesla siesta po obědě. U nás to dopadlo tak, že vlastně nebyla ani siesta, ani oběd :-(
Výjezd z boxů by měl být proto pro příště otevřen minimálně o dva stejky a rajče déle.
Nakonec start, resp. běh k motocyklům napříč cílovkou učinil konec stresům a začalo se závodit. 
Jako bonus mohli diváci sledovat startovní proceduru opravdu jako z dřevních časů motorismu v podání Miloše Čiháka. Žádný čudlíkování, pěkně roztlaaaččiiiííít Sidééé

No a jelo se. Týmy fungovaly v pravidelném rytmu střídání určovaného někde spotřebou motorky, jinde výdrží jezdce a ještě jinde třeba výletem mimo trať. Evidentní, hlavně proti loňskému otvíráku v Mostě, byla celková vyrovnanost pole (kterou narušovaly jen některé časy mezi deseti a třinácti :---)) a hlavně – letos se na trati nevyskytli žádní přemotivovaní a smyslů zbavení jedinci.
A zatímco se čas pomalu krátil ... mraky se rychle blížily. Vlastně by to ani nebylo Brno, kdyby nezachčalo lejt. 
Bylo zvláštní sledovat při tom kolem sebe dění na trati. S prvními kapkami se pole dost scuklo, takže v jeden moment zamířila ke střídání najednou možná polovina startovního pole. Ta druhá naopak tvrdošíjně kroužila na suchých gumách po zmoklé trati ještě další dvě až tři kola. Nebylo to nic příjemného, ale týmy měly v boxech zatím dost času na přípravu na vodu. 
Ta sebou kromě jiného přinesla i výjezd SafetyCaru, který pole dost uklidnil a také díky tomu nebylo dramatických pádů mnoho. Pochopitelně ovlivnila i taktiku mnoha týmů. Do konce chybělo dost přes hodinu, přesto se někteří rozhodli dojet zbytek v kuse a kupodivu jim to i vyšlo. Petr z týmu Moto Robert nasadil svojí R1 odvykací kůru a svou EKO rallye dokázal dotáhnout až do cíle. Jiným, přestože se rozhodli nakonec střídat, štěstí nepřálo a benzín došel. Jenže na druhou stranu, kdo neriskuje se.. v síni. A vo tom to je.
A závěrečné konstatování? Bylo to fajn, potkat znovu spoustu známých, bylo fajn luxusně si zajezdit a vůbec nejlepší bylo pustit z hlavy všednodenní blbosti. 
A nakrmili jsme Kukačku  a jeli pálit čarodějci.

Naked Bike
1 621 Monsters team s.r.o.
2 22   nejenhra.cz

SBK- licence
1 57 IBOS ELI RACING TEAM
2 76 BHR RACING TEAM KARVINA
3 74 Vlcaci

SBK 
1 72 Vangelas.com
2 4  Moto Robert
3 199 HKT Racing

SSP
1 68 Motoraj casopis crew
2 222 Endurance Racing Team Midland
3 21 HRR







Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist