1. CEC 2010 - 1. Brno: Kajaky @ peřeje

Czech endurance Cup, jediný seriál vytrvalostních závodů silničních motocyklů pořádaný u nás, se rozjel do další, už páté sezóny.

1. CEC 2010 - 1. Brno: Kajaky @ peřeje

Plnou parou vpřed

No, rozjel .... kdyby se úvodní čtyřhodinovka jela na kanále v Račicích, vyšlo by to nastejno. Země se totiž s povětřím vodou spojila a někteří jedinci proto začali hned po ránu zjišťovat, jestli se dá na motorce udělat eskymácký obrat. Co kdyby byl potřeba?! Té vody bylo do závodu opravdu hodně a tak, v kombinaci se zimou, ve které by lední medvěd raději umřel hlady, než aby šel lovit, nečekalo se vším smířené a zcela apatické závodníky nic příjemného. Padl i návrh, abychom závod odjeli v autech ...
Ale bojovat se musí, a tak se na čáru postavilo dvacet jedna promočených a první letošní rozplavba byla úderem 14. hodiny odmávnuta. Asi se mně jen zdálo, že Ondra má vlajku na trojzubci...

Za nás zvedal kotvu Radek. Ne snad proto, že by chtěl, ale proto, že ve chvíli kdy jsme řešili tuhle otázku, chyběl a byl tak jednohlasně vybrán. Vedl si udatně, z výchozího 16. místa se během pár kol provesloval, alespoň na chvíli, až na výborné sedmé. Jenže co naplat, poměrně brzy byl durch a taky trochu zmrzl a tak se střídalo. Pod nebeskou sprchu na trať šel jako druhý Pavel a protože ani on tam bohužel nevydržel až do cíle, musel jsem taky do vody.
Než jsem vyjel, navlékl jsem na sebe všechno co šlo a navrch na kombinézu i turistický nepromok. Luxusní záležitost. Plandá to, plácá to, ale vodu dlouho nepustí. Bohužel ale ani ven, takže když jsem po hodině střídal, byl jsem taky naskrz, jenže ne vodou zateklou, ale odpařeno. 
Na tomhle místě musím ocenit nejvíc nejlepší vychytávku Pepy z týmu #666. Kluk šikovná měl sebou, kdo ví proč, krabici jemňoučkých latexových zdravotnických rukavic. Ty když si nasadíte pod svoje racingový, máte tlapky v suchu a bezpečí - i v Brně. Doporučuju, ale bacha na copyright :-) Takže 100 bodů a tuš za čekmejd a ještě jednou dík.
Závody pokračovaly, kolečko se střídáním jsme si dali všichni ještě jednou a více méně v poklidu, s větrem v zádech, dorazili po 4 hodinách do klidných vln přístavu. 

Privátní poznatky

Nejvíc to klouzalo: v zatáčce č. 2 (mírná levá do kopce, za parkovištěm), 7 (sjezd na stadion) a ve stoupání mezi č. 12 a 13. V tomhle místě rozvodněný Masec river křižoval trať a v jeho peřejích motorka hrabala jak divá.
Notně jetá loňská Brigestonka se osvědčila a produkovala někdy až neuvěřitelný grip.
V závodě najeto cca 185 km za cca 1h 25 min. Nádrží proteklo cca 15l benálu.
Vlčácí ukrutně letěj. 
Nová Báwa taky ukrutně leťej.


Takže, jaký byl otvírák?

Slabší účastí, v pohodě nasazením jezdců i organizátorů, úplně v řiti počasím. Co se týká účasti, doufám, že za ni, resp. za neúčast mnoha týmů mohla celkem jednoznačná předpověď. Buď mohlo pršet, což se naplnilo, nebo mohlo pršet ještě víc, což se naplnilo taky.
Říká se, že vždycky může být hůř. Asi jo, ale marast téhle ráže na okruhu nepamatuju.
Samý závěr byl ve znamení korunovace. I na nás zbyl pohár a bubliny, jenže, kdo ví proč, zase se to nějak nestihlo a tak si průběh jubilejního prvního pentlení nechám vyprávět příště. 
výsledky regaty zde
více foto tady

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.57
Známkováno: 7x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist