V dramatickém finále vyhrál titul Hill

V neuvěřitelné drama se nakonec proměnil finálový víkend britského superbikového šampionátu, který se jel v Brands Hatch. Letošním mistrem se stal o 0,006 sekundy Tommy Hill z týmu Swan Yamaha. Rozhodlo o tom - z pohledu televizního diváka - fantastické poslední kolo ve včerejším druhém závodě.

Dramatický druhý závod tohoto víkendu na okruhu Brands Hatch a dnešní úvodní vyhrál Shane Byrne před Jonem Kirkhamem a Jamesem Ellisonem. Pro problémy se svým motocyklem Suzuki hned na začátku závodu dojel lídr šampionátu John Hopkins po stíhací jízdě až na 12. místě a rázem se jeho náskok na Tommyho Hilla - ten byl odmávnut v cíli jako čtvrtý - snížil na pouhé 2 body.

MCE Insurance BSB 2011 - Brands Hatch, 2. závod

01- Shane Byrne – HM Plant Honda – 20 kol za 29’33.994
02- Jon Kirkham – Samsung Crescent Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 1.150
03- James Ellison – Team Sorrymate.com – Honda CBR 1000RR – + 11.994
04- Tommy Hill – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 12.825
05- Chris Walker – Pr1mo Racing – Kawasaki ZX-10R – + 23.993
06- Graeme Gowland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 27.829 (Evo)
07- Tommy Bridewell – Motorpoint Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 29.403
08- James Westmoreland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 40.713 (SBK 2012)
09- Dan Linfoot – Tyco Racing – Honda CBR 1000RR – + 46.981
10- Karl Harris – Splitlath Motorsport – Aprilia RSV4 – + 49.918 (Evo)
11- Patric Muff – Tyco Racing – Honda CBR 1000RR – + 53.784 (Evo)
12- John Hopkins – Samsung Crescent Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 1’03.528
13- Scott Smart – Moto Rapido – Ducati 1198R – + 1’20.505 (Evo)
14- Peter Hickman – Tyco Racing – Honda CBR 1000RR – + 1’20.565
15- James Hillier – Bournemouth Kawasaki Racing – Kawasaki ZX-10R – + 1’25.702 (Evo)
16- Ryuichi Kiyonari – HM Plant Honda – Honda CBR 1000RR – 1 kolo
17- Dan Kneen – Marks Bloom Racing – Kawasaki ZX-10R – 1 kolo (Evo)
18- Aaron Zanotti – Quattro Plant Laser Tools – BMW S1000RR – 1 kolo (Evo)
19- Steve Heneghan – Buy-Force.com Quattro Plant – Kawasaki ZX-10R – 1 kolo (Evo)
O titulu letošního šampiona tak rozhodla dnešní druhá jízda. Tu vyhrál, stejně jako tu první, Shane Byrne na Hondě, ovšem o titulu se rozhodovalo až za jeho zády. O pouhých 0,006 projel cílem jako druhý Tommy Hill s Yamahou před třetím Johnem Hopkinsem na Suzuki.

Prakticky celý závod jezdil za suverénně vedoucím "Shakey" Byrnem pětičlenný vláček ve složení Ellison, Hopkins, Hill, Laverty a Brookes. V 18. ze 20-ti kol ale Hopkins zaútočil na Ellisona, předjel ho a pak se začaly odehrávat neuvěřitelné souboje. Na Ellisona totiž úspěšně zaútočil i Hill a dvojice Hopkins - Hill si v několika skvělých soubojích během absolutního finále mnohokrát vystřídala svá místa, až nakonec pouhých 0,006 sekundy ve prospěch Hilla rozhodlo o letošním titulu pro jezdce týmu Swan Yamaha.
A jelikož před posledním závodem vedl Hopkins o pouhé 2 body, tak se letošním mistrem stal Tommy Hill s náskokem pouhých dvou bodů před Johnem Hopkinsem.

Konečné pořadí šampionátu je tedy následující: Mistrem je Tommy Hill se 647 body před Johnem Hopkinsem (645 bodů) a Shane Byrnem (625). Čtvrtý skončil celkově Michael Laverty (601), pátý Josh Brookes (598) a šestý obhájce titulu Ryuichi Kiyonari (526). 

MCE Insurance BSB - Brands Hatch, 3. závod

01- Shane Byrne – HM Plant Honda – Honda CBR 1000RR – 20 kol za 29’00.123
02- Tommy Hill – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 4.434
03- John Hopkins – Samsung Crescent Racing – Suzuki GSX-R 1000 – + 4.440
04- James Ellison – Team Sorrymate.com – Honda CBR 1000RR – + 4.679
05- Michael Laverty – Swan Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 4.782
06- Joshua Brookes – Relentless Suzuki by TAS – Suzuki GSX-R 1000 – + 5.785
07- Michael Rutter – Rapid Solicitors Bathams Racing – Ducati 1098R – + 12.253
08- Graeme Gowland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 15.963 (Evo)
09- Peter Hickman – Tyco Racing – Honda CBR 1000RR – + 16.130
10- James Westmoreland – Team WFR – Honda CBR 1000RR – + 24.203 (Evo)
11- Ryuichi Kiyonari – HM Plant Honda – Honda CBR 1000RR – + 25.662
12- Tommy Bridewell – Motorpoint Yamaha – Yamaha YZF R1 – + 28.891
13- Martin Jessopp – Rapid Solicitors Bathams Racing – Ducati 1098R – + 34.558
14- Barry Burrell – Buildbase BMW Motorrad – BMW S1000RR – + 37.276 (Evo)
15- Scott Smart – Moto Rapido – Ducati 1198R – + 38.163 (Evo)
16- Patric Muff – Tyco Racing – Honda CBR 1000RR – + 38.681 (Evo)
17- James Hillier – Bournemouth Kawasaki Racing – Kawasaki ZX-10R – + 56.580 (Evo)
18- Karl Harris – Splitlath Motorsport – Aprilia RSV4 – + 56.614 (Evo)
19- Aaron Zanotti – Quattro Plant Laser Tools – BMW S1000RR – + 1’26.380 (Evo)

Konečné pořadí šampionátu BSB 2011

01- Tommy HILL (Yamaha) 647 bodů
02- John HOPKINS (Suzuki) 645
03- Shane BYRNE (Honda) 625
04- Michael LAVERTY (Yamaha) 601
05- Josh BROOKES (Suzuki) 598
06- Ryuichi KIYONARI (Honda) 526
07- Jon KIRKHAM (Suzuki) 210
08- Michael RUTTER (Ducati) 164
09- Peter HICKMAN (Honda) 155
10- Gary MASON (Kawasaki) 139
11- Martin JESSOPP (Ducati) 110
12- Chris WALKER (Kawasaki) 105
13- Graeme GOWLAND (Honda) 92
14- Loris BAZ (Yamaha) 88
15- James WESTMORELAND (Yam/Hon) 88
16- James ELLISON (Honda) 79
17- Tommy BRIDEWELL (Hon/Yam) 76
18- Stuart EASTON (Kawasaki) 69
19- Dan LINFOOT (Honda) 63
20- Alex LOWES (Hon/Kaw/Yam) 60
21- Glen RICHARDS (Honda) 54
22- Ian LOWRY (BMW/Kaw) 27
23- Scott SMART (Ducati) 21
24- Joan LASCORZ (Kawasaki) 17
25- Barry BURRELL (BMW) 13
26- Patric MUFF (Honda) 11
27- Karl HARRIS (Aprilia) 10
28- Steve BROGAN (Honda) 8
29- Simon ANDREWS (Kawasaki) 8
30- Jake ZEMKE (Honda) 8
31- Broc PARKES (Kawasaki) 7
32- John LAVERTY (BMW) 6
33- Hudson KENNAUGH (Apr/Kaw) 5
34- Dan KNEEN (Kawasaki) 3
35- Tom TUNSTALL (BMW) 1
36- James HILLIER (Kawasaki) 1

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist