Spolupráce fungovala skvěle, říká po Assenu Jakub Smrž

O víkendu jel Jakub Smrž na dráze Assenu závod britského šampionátu v barvách stáje Milwaukee Yamaha. Český závodník nastoupil na závodní dráhu poprvé od svého zranění z června letošního roku, poprvé s týmem Milwaukee a stejně tak poprvé v sedle Yamahy YZF-R1. Výsledkem bylo desáté místo z druhého závodu a spokojenost týmu, který Jakuba Smrže definitivně potvrdil také pro dva závěrečné podniky sezony v Silverstone a Brands Hatch.

Spolupráce fungovala skvěle, říká po Assenu Jakub Smrž

Jakub Smrž dostal šanci předvést své kvality na dráze Assenu s týmem, který v mistrovství britských superbiků bojuje Joshem Brookesem o titul. Tuto šanci si nenechal ujít a hned napoprvé ukázal, že může zajet kvalitní výsledek, třebaže na motorce neseděl téměř tři měsíce. Spolupráci v Assenu tým vyhodnotil jako velmi pozitivní a s Jakubem Smržem počítají do konce sezony.

Uplynulý víkend byl ve znamení vašeho návratu do paddocku britských superbiků. Jak na tom byla v průběhu víkendu vaše levá ruka? Konkrétně zlomený a následně operovaný palec, zranění, které vám výrazně ovlivnilo druhou polovinu sezony.
Jakub Smrž: „Mohl jsem jet už dávno, ale samozřejmě jak všichni ví, byl jsem nahrazen. O ruce jsem ani nevěděl, takže všechno v pořádku a doktor Toufar z českobudějovické úrazovky opět udělal skvělou práci.“

Oblékl jste barvy špičkového týmu Milwaukee Yamaha, osedlal letošní novinku tří ladiček R1, nicméně to vše bez předchozího testování a navíc poprvé od zranění. Celkem skok do rozjetého vlaku. Jak proběhla vaše adaptace novým podmínkám?
Jakub Smrž: „Samozřejmě to bylo hodně těžké po několikaměsíční pauze v novém týmu a na nové motorce. Výrazně mi pomohla znalost tratě, ale to znají všichni. Každopádně já jsem se během pátku byl schopen rychle dostat na relativně slušný čas, ale pak se to zaseklo a další kroky byly mnohem pomalejší. Navíc počasí hrálo proti nám, dva tréninky byly neúplné kvůli dešti, stejně tak warm up se jel na vodě.“

Jaké to vůbec je závodit s týmem Milwaukee Yamaha. Bylo vůbec možné se v tak krátkém čase s členy týmu nějak blíže seznámit nebo najít společnou řeč při hledání správného nastavení motorky?
Jakub Smrž: „Musím říct, že jsem nikdy nebyl v profesionálnějším týmu a práce s nimi byla radost. Uvědomovali si, že po pauze a na jiné motorce nejsem v jednoduché situaci. Snažili se mi maximálně pomoct adaptovat se na R1 a stejně tak motorku nastavit co nejlépe v omezených podmínkách mému stylu. S týmem jsem se samozřejmě znal od vidění a velice rychle jsme si sedli a společná práce fungovala skvěle.“

Jaká vlastně je nová R1?
„Nejel jsem na staré R1, takže nemám srovnání, ale je to rozhodně výborná motorka, což dokazuje Brookes. Na druhou stranu na ní není jednoduché jet rychle. Z mé strany to vyžadovalo hodně změn v jízdním stylu a ne všechno jsem měl možnost změnit během tak krátkého víkendu. V Milwaukee Yamaha funguje naprosto neskutečně spolupráce mezi oběma jezdci a týmy, srovnávají se data, každý jezdec zkouší něco jiného a v tomto směru se hodně spolupracuje. To mělo i přínos pro mě, když jsem viděl, jak mám kde jet jinak. Na většině okruhu jsem jel stejně jako Josh, ale díky svému jinému stylu jsem pak dokázal ztratit sekundu v pouhých dvou zatáčkách :-) To jsou ale samozřejmě věci, které nelze změnit za pár tréninků.“

Tréninky s časy kolem pátého místa, kvalifikace s třináctým časem a dva závody, které jste dokončil na šestnáctém a desátém místě. Jak jste se svým výkonem spokojený a co na to říkali v týmu?
Jakub Smrž: „Já osobně jsem s výsledky spokojen nebyl, mohlo to určitě být lepší. Ale byl jsem trochu svázán po pauze, na nové v motorce a v takovém týmu. A chtěl jsem víkend odjet bez pádu, abych byl co nejvíc prospěšný týmu a najel co nejvíc kol. Důležité je, že tým byl velice spokojený s mou prací, informacemi a přínosem pro tým a Joshe, pro kterého jsem také zkoušel nějaké věci, aby on neztrácel čas. To pro mě hodně znamená, i když jak jsem řekl, sám vím, že výsledky mohly být lepší.“

Na jihu Anglie je příští týden předposlední podnik britského šampionátu. Předběžně byla dohoda na závody v Assenu. Už víte, zda letošní sezonu definitivně dokončíte s týmem Milwaukee Yamaha
Jakub Smrž: „Dohoda byla taková, že v Assenu uvidíme, jak to půjde a uvidí se dál. Jak už jsem zmínil, tým byl nadmíru spokojený, takže s nimi zůstanu do konce sezóny. Jsem moc rád, že nebudu muset sedět tak dlouho doma na zadku. Navíc jet v takovém týmu je to nejlepší, co mě v za několik posledních let v závodění potkalo, mám víc času zvyknout si na R1 a udělám maximum pro to, abych zajel co nejlepší výsledky. Silverstone i Brands Hatch jsou dobré tratě, které se mi líbí a udělám všechno, abych co nejdřív bojoval o umístění v Top5.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 9x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist