S Jakubem Smržem o úvodním podniku BSB

Český závodník Jakub Smrž letos v britském šampionátu jede v barvách stáje Smiths Racing BMW. Minulý týden odstartovali jezdci a týmy BSB dvěma závody na Silverstonu letošní sezonu a český jezdec bodoval dvěma patnáctými místy v cíli.

S Jakubem Smržem o úvodním podniku BSB

S Jakubem Smržem jsme mluvili před testy, které mají všechny týmy na dráze Oulton Parku, a zeptali se na pár věcí spojených s úvodem letošního ročníku.

Máme za sebou první závodní víkend sezony na dráze Silverstonu. Když se vrátíme k výborným výkonům v trénincích (1/6/3.místo), jak je hodnotíš?
Jakub Smrž: „Tréninky byly dobré, bohužel výsledky naprosto nepodstatné. Jeden trénink bylo mokro, jeden tak napůl a jeden několik mokrých zatáček a stále se jelo na mokrých gumách. V těchto podmínkách se mažou problémy s nastavením a i když mi tyto podmínky jdou, zrovna v Silverstonu jsem potřeboval sucho kvůli nastavení motorky. Umístění vepředu za takových podmínek nebyly žádným přínosem, spíš na obtíž.“

V samotné kvalifikaci to byl čtrnáctý čas s čímž si moc spokojený nebyl. Co se nepovedlo nebo v čem byla kvalifikace jiné ve srovnání s tréninky?
Jakub Smrž: „Začátek kvalifikace byl na intermediích, přičemž jsme posléze přezouvali na suché a tam se nám začaly projevovat problémy s nastavením. Především rozložením váhy a chováním vidlic při brždění. Už na testech jsem s tím měl problém a Silverstone je hodně specifická trať, kde je to potom extrémně znát, když to 100% nefunguje. Kvalifikaci jsem jel na hraně a přitom až črnácté místo ... . Přesně jsem věděl, kde a jak zrychlit, ale nešlo to.“

První dva závody, dvě patnáctá místa. Byla obě klání stejná nebo každé bylo jiné se stejným výsledkem?
Jakub Smrž: „Každá jízda byla jiná. Po kvalifikacích jsme na základě mých poznatků a dat (přičemž problémy týmového kolegy byly stejné) udělali zásadní změny na warm up. Jenže opět bylo mokro. Takže jsem to zkoušel v první jízdě a to po dobrém startu způsobilo opatrná první kola. Motorka se zlepšila, ale museli jsme do druhé jízdy pokračovat ve změnách. Začátek druhé byl mnohem lepši a motorka se chovala líp, bohužel jen do půlky závodu, kdy ubyl benzín a odešly gumy, pak jsem výrazně zpomalil. Druhá jízda byla lepší, byť výsledkově stejná. Nikdo vepředu nevypadl a motorka se chovala v počáteční fázi líp. Co pro mě osobně bylo hodně pozitivní, že oba starty byly výborné a z dat rozumíme tomu, co je třeba na motorce zlepšit.“

Jde už nyní přibližně odhadnout rozložení sil v poli BSB nebo je na to zatím ještě brzy?
Jakub Smrž: „Silverstone byl celkově zvláštní víkend díky počasí, ale podle očekávání bude letošní sezóna hodně vyrovnaná. Podle mně může z prvních patnácti jezdců dojet na bednu téměř kdokoliv.“

Co se týče motorky, po zkušenostech s Hondou, Ducati a Yamahou je jízda s BMW v něčem specifická? Je hodná, divoká, záludná, nepředvidatelná … ? Už si rozumíte?
Jakub Smrž: „Celkem si rozumíme a už bych se opakoval, že ještě máme nějaké problémy, které je třeba zlepšit. Jinak bych asi neřekl, že by byla v něčem specifická. Pro mě je asi největší rozdíl v tom, že na BMW nemůžu jezdit zadní pneumatiky SC0, tak jak se dalo na Yamaze nebo Ducati, které byly ke gumám šetrnější. U BMW to vypadá převážně na SC1, pokud nebude trať šetrná na gumy a teplé počasí.“

Před druhým závodním víkendem máte test na dráze Oulton Parku. Manažerka týmu Rebecca Smith po závodu hovořila o problémech, které jste nemívali. Co všechno tedy během testu plánujete vyzkoušet a zlepšit?
Jakub Smrž: „Už během testů jsem měl problém s předkem motorky. Testovali jsme na tratích, které měly jiný charakter a neprojevovalo se to jako tak velký problém a během oficiálních testů v Silverstonu nebylo moc prostoru. Ale díky tomu, že je vše celkem dobře viditelné z dat a kolega má stejný problém, nebude trvat dlouho, abychom to polepšili. Ztráta na špičku nebyla nijak obrovská, ale samozřejmě několik desetin na kolo v BSB znamená posun třeba i o 10 míst v pořadí. Momentálně máme v plánu oficiální BSB test v Oulton Parku. Abychom měli možnost zkusit toho co nejvíc, tým po Silvestonu postavil další motorku, kde bychom měli zkoušet jiné varianty nastavení a tím ušetřili čas.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist