Příští rok pojede Jakub Smrž s týmem Smiths BMW

Sezona 2015 nebyla pro českého závodníka Jakuba Smrže vůbec snadná. Druhým rokem pokračoval s Ducati stáje Lloyds British Moto Rapido, ale v úvodu roku se jim nedařilo tak jak by chtěli. Pak přišlo zranění po nezaviněném pádu, operace a následná rekonvalescence. Během této doby Smrže v sedle Ducati nahradil Anglo-Američan John Hopkins a už se zdálo, že český jezdec do konce sezony seriálu britských superbiků závodit nebude. Pak ale přišla nabídka od super týmu Yamaha Milwaukee.

Příští rok pojede Jakub Smrž s týmem Smiths BMW

Sezonu 2015 tak Jakub Smrž dokončil s týmem Yamaha Milwaukee a v sedle Yamahy R1 získal třicet bodů. Sezona skončila a zůstala otázka, kde bude český závodník jezdit v příštím roce.

Dnes Vám na tuto otázku můžeme jako první dát odpověď. V rozhovoru pro Motorkáři.cz Jakub Smrž prozradil své plány a to, že v nadcházejícím ročníku zůstává v seriálu BSB, kde bude hájit barvy týmu Smiths BMW.

Sezonu v seriálu britských superbiků jste zahájil s týmem Lloyds British Moto Rapido Ducati. Na jaře by vás zřejmě ani ve snu nenapadlo jaký průběh bude mít letošní ročník, co říkáte?
Jakub Smrž: „Je to pravda, v minulosti už jsem zažil různé dramatické scénáře, ale letošní sezóna byla zase něco extra. Nakonec to i přes absenci v několika závodech a výměnu týmu nebylo zase tak hrozný, ale samozřejmě bych si raději představoval začít sezónu v jednom týmu, nebýt zraněn a cíleně pracovat na dobrých výsledcích. V podstatě od začátku sezóny nic nešlo jak mělo, spousta problémů, které nakonec skončily zraněním, navíc ve chvíli, kdy už vše začalo fungovat jak mělo.“

V úvodu sezony jste s Ducati hledali správné nastavení a když už byla k dispozici také nová spojka, tak tu jste už v ostrém startu nestačil vyzkoušet, protože vás v Snettertonu zezadu srazil jeden ze soupeřů. Tehdy to odnesl palec s nímž jste musel na operaci a nějakých šest týdnů rehabilitovat. Byl to zlomový moment sezony?
Jakub Smrž: „Zlomový moment to asi nebyl, to už byla jen taková třešnička na dortu. Vše se kazilo od prvního závodu, kdy jsem kvůli problémům s motorkou po pádu jel prakticky jen v neděli, v druhém závodě pád, ve třetím už kombinace všeho, včetně psychiky. Spíš mě štve, že nebyla možnost jet na Panigale za ideálních podmínek, aby vše fungovalo jak má. Ale to jsou holt závody!

Tým pak o něco později avizoval, že vás v sedle Ducati Panigale nahradí John Hopkins, který vás nakonec u Lloyds British Moto Rapido Ducati zastoupil až do konce sezony. To pro vás asi nebylo nejlepší období?
Jakub Smrž: „Je v závodech normální, že tým musí dodržet závazky vůči sponzorům, takže to že mě někdo nahradí se dalo čekat. Krátce po mém zranění se mě z týmu ptali, který závod budu moci jet. Bohužel jsem musel dát odpověď v den mé operace a v tu chvíli jsem se zachoval příliš férově a nechtěl slibovat nic, co bych nemohl splnit. Stačilo říct, že na Brands Hatch budu v pohodě a zřejmě by se žádná náhrada nekonala. Ale to není můj styl a vždycky jsem se vůči týmům choval férově a byl loajální. První informace byla ta, že po mém návratu pojedeme případně oba, což ale nešlo z finančních důvodů. Každopádně jsem rád, že ve zbytku sezóny jel John výborně a tým dostal odměnu za tvrdou práci, kterou jsme všichni společně absolvovali. Mrzí mě, že o tuto možnost jsem já přišel, protože ve Snettertonu jsem si byl jistý, že konečně máme motorku, která může jet vepředu.“

Přestoupit tehdy k jinému týmu by pro vás problém nebyl, ale nešlo to kvůli určitým vazbám, které to neumožňovaly. Dnes můžete být v této věci konkrétnější?
Jakub Smrž: „Prakticky hned po mém nahrazení u Moto Rapido jsem měl několik nabídek, ale kvůli určitým závazkům jsem je musel odmítnout. Respektive nemusel, ale nebyly to nabídky, kvůli kterým bys si chtěl dělat problémy a komplikovat život. Vždycky jsem se držel smluv a dohod, což budu dělat vždy. Konkrétnější být nemůžu, to až možná za několik let :-)“

Už to vypadalo, že nebudete do konce roku závodit, ale přišla nabídka od Yamaha Milwaukee. Co vám blesklo hlavou, když jste se o této možnosti dozvěděl?
Jakub Smrž: „Byla to příležitost, kvůli které stálo za to zariskovat a dostal jsem možnost tuto nabídku přijmout. Pro mě bylo především důležité, že nebudu od června do konce sezóny sedět doma a samozřejmě jet u takového týmu je přinejmenším skvělá zkušenost a přínos do budoucna.“

První závod s Yamahou R1 byl v Assenu, přibližně tři měsíce od momentu, kdy jste závodil naposledy. Jak těžké bylo v tu chvíli zmobilizovat síly a snažit se ukázat v tom nejlepším světle?
Jakub Smrž: „Měl jsem jednu velkou výhodu, že prakticky pár dní po operaci jsem pokračoval ve fyzické přípravě, takže když jsem po takové pauze usedal na motorku, byl jsem fit. Samozřejmě kdo se trochu v závodech pohybuje, tak ví, že po pauze na jiné motorce a v jiném týmu to není snadný. Ale cíl nebyl snažit se oslnit a třikrát za víkend to rozbít, nýbrž systematickou prací pomoci týmu ve vývoji, nastavení a dostat zpátky rychlost. Vše šlo docela dobře, i když nám moc nepomohlo proměnlivé počasí.“

Spolupráci tým Yamaha Milwaukee po Assenu prodloužil až do konce sezony, takže spokojenost s vašim výkonem tam z jejich strany být musela. Byla to pro vás určitá satisfakce, vrátit se zpátky a i přes tréninkový hendikep, či minimální možnost adaptace nové technice, závodit a hlavně bodovat?
Jakub Smrž: „Byli spokojeni, což byl rozhodně dobrý pocit a pro mě dobrá zpráva, protože každý závodní víkend se počítá a stejně tak každý vynechaný se počítá. Jak už jsem říkal, měl jsem velkou výhodu, že jsem do té doby pravidelně makal na fyzičce, takže po této stránce jsem byl maximálně připraven.“

Jaké to pro vás bylo naskočit zpátky do rozjetého vlaku BSB a k tomu navíc do týmu, kde Josh Brookes bojoval o titul britského šampiona? Jaká v týmu panovala atmosféra?
Jakub Smrž: „Jak už jsem říkal, po pauze a na jiné motorce to nebylo snadné, ale tým pracoval parádně a byla s nimi skvělá spolupráce, o což to bylo snadnější. Rozhodně tři víkendy je málo času na motorce, aby člověk mohl ukázat to nejlepší, jinak by týmy a jezdci před sezónou nenajížděli tisíce testovacích kilometrů. Ale dobré bylo, že jsme s Joshem měli podobný styl jízdy, což mi pomohlo v adaptaci na R1 a zároveň jsem i já mohl pomoci ve vývoji zkoušení nastavení pro něho. V týmu panovala výborná atmosféra a skvělá spolupráce mezi jezdci i mechaniky a možná proto dosahovali takových výsledků. Popravdě nová R1 není až takový zázrak. Funguje skvěle podvozkově, ale možná i lehce ztrácí výkonově na ostatní motorky. Celý tým ale strašně usilovně makal na každé drobnosti, a ten kdo vybojoval titul byl především Josh, který si byl sám sebou neskutečně jistý, a každý trénink, čí závod podával 100% koncentrovaný výkon. Jsem si jistý, že letos by získal titul na jakékoliv značce (samozřejmě v konkurence schopném týmu)!“

Nakonec jste s Yamahou nasbíral rovných třicet bodů. Byl jste sám se sebou spokojený?
Jakub Smrž: „Bylo hodně momentů, které mohly být lepší a málokdy jsem spokojený :-) především jsem dlouho laboroval s kombinací zadní brzdy, kdy mi klasická na nohu dělala problémy při jízdě, jelikož jsem moc brzdil a ta na palec mi zase dělala problémy při startech, kdy jsem ji nedokázal použít. Některé věci se těžko po mnoha letech mění. Ale nakonec jsem si našel to svoje, byť na konci posledního víkendu :-)“

Jaký byl letos váš nejlepší moment sezony?
Jakub Smrž: „Asi to byla poslední jízda v Brands Hatch, kdy už jsem měl na motorce všechno jak jsem potřeboval a sedělo mi to, mohl jsem tím pádem dobře odstartovat a v cíli to bylo jen pár vteřin za vítězem. Ale celkově jsem si poslední tři víkendy hodně užíval, vše fungovalo, řešili jsme sice hodně věcí narychlo, těch které se řeší před sezónou, ale v týmu vše šlapalo. Navíc za tři víkendy jen jeden velice lehký pád.“

Nevyhnutelně směřujeme k tématu, jaká bude ta nadcházející sezona. Už jste v této věci podnikl nějaké konkrétní kroky?
Jakub Smrž: „Kroky jsem podnikl hned v Brands Hatch, kde jsem zjišťoval různé možnosti. V tu chvíli už bylo jisté, že tým SMR (Milwaukee Yamaha – i když na jiné značce) půjde do WSBK. Tahle varianta nebyla možná ze dvou důvodů. Chtěl jsem zůstat v BSB a zároveň je to i přání našich nejdůležitějších partnerů a SMR chtělo druhého jezdce, který do týmu přinese peníze, což já bych neudělal."

„Na základě tohoto jsem zjistil situaci mezi týmy v BSB a navštívil v Anglii tým Smiths BMW, kde jsme se dohodli na podmínkách a tím pádem bylo vše vyřešeno :-) Jsem rád, protože jako tým se mi velice líbí a stejně tak jejich přístup k závodům. Je to relativně malý rodinný tým, který docela dobře absolvoval svou první sezónu v BSB, ale jinak mají spoustu úspěchu v British Supersport. Domluvit se s nimi byla moje priorita a to se povedlo, takže jsem spokojený. Makám na sobě a těším se na první testy!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 12x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist