Na Jakuba Smrže teď čeká další kolo seriálu BSB v Thruxtonu

Šestý podnik v jihoanglickém Thruxtonu absolvují o nadcházejícím víkendu jezdci britského šampionátu superbiků. Na místě bývalého vojenského letiště z druhé světové války postavili v padesátých letech závodní dráhu, která patří k těm nejrychlejším v kalendáři BSB. Z českých závodníků nastoupí do závodního víkendu Jakub Smrž, který závodí v barvách stáje Smiths Racing BMW.

Na Jakuba Smrže teď čeká další kolo seriálu BSB v Thruxtonu

Okruh Thruxtonu má délku 3,8 kilometru a v jednom kole tam jezdci projedou jedenácti zatáčkami – čtyřmi levými a sedmi pravými. Rekord okruhu 1'14,884 sekundy tam drží loňský šampion Josh Brookes, který je dnes jezdcem mistrovství světa superbikových motocyklů WorldSBK. Program víkendu je klasický, to znamená pro superbiky v pátek tréninky, sobota kvalifikace a neděle dva závody.

Český závodník Jakub Smrž jede s týmem Smiths Racing BMW první sezonu a prozatím je jeho nejlepším umístěním jedenácté místo. Jeho týmový kolega je Howie Mainwaring má v průběžném hodnocení jen o sedm bodů víc. V Thruxtonu má tým posilu v podobě Luke Stapleforda, který nastupuje na divokou kartu. Stapleford je vítěz Motorpoint British Supersport Championship z roku 2015 a zároveň jezdec, kterého známe z letošního ročníku WorldSSP.

Českého závodníka Jakuba Smrže jsme se před odletem do Anglie zeptali na pár otázek, které souvisí jak s předchozím podnikem v Snettertonu, tak jeho s ambicemi pro Thruxton.

Když se vrátíme k víkendu v Snettertonu, tak jedenácté místo z prvního závodu je prozatím tvým nejlepším výsledkem letošního ročníku. Byla tam spokojenost s přípravou a samotným závodem?
Jakub Smrž: „Rozhodně jsem spokojenej nebyl. Celý víkend mě trápila rychlost motorky, což je ve Snettertonu celkem zásadní a měnili jsme i hodně na podvozku, ale ze třech volných tréninků byly dva mokré. Samozřejmě, že bylo dobré zajet na nějaké body, ale ve Snettertonu jsem v minulých letech jezdil o dvě sekundy rychleji a měl bych tam jet mezi prvními, ne bojovat o body."

Od druhého závodu zřejmě byla vyšší očekávání, ale ten nakonec skončil bez bodu. Co se tam stalo?
Jakub Smrž: „V prvním závodě jsem dal tvrdší ze dvou pneumatik, které máme na výběr, z čehož jsem v závěru těžil. Do druhé jízdy padlo rozhodnutí použít měkčí gumu, což bylo špatně, protože od pátého kola rychle odcházela a později se s tím už nedalo jet, takže jsem odstoupil."

O nadcházejícím víkendu je na programu šestý podnik sezony v Thruxtonu. Jak těžký je to okruh a jak sedí tobě?
Jakub Smrž: „Thruxton mám rád! Loni jsem tam sice nejel kvůli zranění, ale je to jedna z mých oblíbených tratí. Předloni jsem tam byl na poleposition a je to hodně rychlá trať, což mi vyhovuje. Tým už našel problém s rychlostí motorky, takže by nic nemělo bránit dobrým výsledkům."

Pokud vezmeme motorku z úvodu sezony a tak jak je nyní, je tam viditelný pokrok? Top 10 je cílem?
Jakub Smrž: „Je to hodně komplikovaná sezóna. Od začátku sezóny jsme měli problémy, které jsme přikládali podvozku, ale v Knockhillu jsme si uvědomili, že celý problém je v nastavení elektroniky, především ride by wire a map kroutícího momentu. Tím motorka dávala špatné odezvy a chovala se blbě. To jsme v Knockhillu a Snettertonu dali celkem dohromady, ale mezitím, než jsme na to přišli, tak jsme od začátku sezóny totálně rozdrbali nastavení podvozku, takže to také byla věc, která nám v posledních závodech dala dost práce. Teď už to konečně vypadá docela dobře a těším se, že už by všechno mohlo fungovat a mohl jsem konečně závodit na pozicích, kde bych závodit měl."

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist