Kuba Smrž exkluzivně nejen o BSB

Ještě před odjezdem do Assenu na premiérový závod BSB jsme požádali historicky prvního našeho jezdce v tomto seriálu Jakuba Smrže o rozhovor. Český superbiker nám, ostatně jak je jeho zvykem, velmi ochotně odpověděl a to i na hodně "ošemetné" otázky.

Kuba Smrž exkluzivně nejen o BSB
Zdravím Kubo, chtěl bych Tě požádat před Tvým historicky premiérovým startem v BSB o exkluzivní rozhovor pro náš web.

O tomto závodním víkendu Tě čeká na Tvém oblíbeném okruhu v Assenu premiéra v BSB, co se od toho dá očekávat v Tvém podání?
Kuba Smrž: "Těžko se dá něco očekávat, je to premiéra a z televize se nedá hodnotit úroveň jezdců BSB a stejně tak ještě nevím, jaký bude můj tým a motorka. Rozhodně Assen mám rád a v Assenu mi to jde, dlouho jsem neseděl na motorce, takže se už hodně těším. Důležité bude rychle si zvyknout na jinou motorku a postupně se v průběhu víkendu zlepšovat, jiné kontrétní cíle je momentálně nemožné určovat. Ale rozhodně uděláme vše pro to, abychom se co nejvíce přiblížili špičce BSB."
Představ nám trochu tým a motocykl, ostatně s Aprilií jsi jel 5 posledních závodů v sezoně 2010, teď to ale asi nebude stejný motocykl?
K.S.: "Na Aprilii jsem sice něco málo najezdil, ale je to dva roky a v BSB jsou trochu jiná technická pravidla. Vím, že tým Splitlath-Redmond statisticky není zrovna to, co by všichni očekávali. A jak jsem řekl, na jejich motorce jsem ještě nejel. Ale důležité je, že mají snahu jít kupředu, udělat maximum pro mě a pro výsledek a kromě technického ředitele Toma Larsena, s kterým se znám (v minulosti např. WSBK BMW - Corser) jsem měl možnost vzít si s sebou italského inženýra, s kterým jsem pracoval dva roky. A po mém příchodu začala s týmem intenzivně spolupracovat italská Aprilia, což je také velice pozitivní přínos. Je to pro mě výzva a vím, že to nebude snadné, ale je to pro mě veliká motivace."

Co víš o seriálu BSB? Assen jako okruh znáš, následující Silverstone taky, ale ten poslední Brands Hatch bude zřejmě hodně neznámý? Navíc se v BSB jezdí hodně na tělo, bude Ti to vyhovovat?
K.S.: "BSB znám pouze z televize a určitě je to velice kvalitní šampionát, kde je plný startovní rošt a hodně rychlých jezdců. V Assenu budu mít určitě drobnou výhodu znalostí okruhu a i Silverstone znám docela dobře. V Brands Hatch jsem závodil dvakrát a už je to dlouho, ale tam jsem například stál v první řadě (2008 - 4. místo pozn. Bosso). Je to těžký okruh, ale celkově se mi anglické okruhy líbí svou charakteristikou. A pro závodníka není nic lepšího než to, když je hodně jezdců a jezdí se na tělo!"

Je BSB pro Tebe pouze přechodnou stanicí, nebo je to výzva do budoucna?
K.S.
: "Možná je to v očích lidí, kteří ve světě závodů žijí pouze u televize nebo internetových diskuzí, krok zpátky, ale BSB má snahu se rozvíjet, podporovat týmy, jezdce a časem se rozšířit více do Evropy. Měl jsem možnost dojet zbývající dva závody WSBK, ale po všem co se událo jsem chtěl zkusit něco jiného, opět mít radost ze závodů a získat představu o BSB a zároveň i o tom, co dále do budoucna. BSB je sice "národní šampionát", ale z profesionálního hlediska je třeba se dívat na jeho kvalitu a budoucnost, která se rychle rozvíjí, zatímco WSBK rok od roku upadá."

Máš nějaké nabídky do WSBK, nebo si dovedeš představit i závodění s Tvým bratrem v jednom týmu, třeba v IDM?
K.S.:
"Na příští rok mám několik možností a jak jsem se zmínil v předchozí odpovědi, nyní si potřebuji udělat komplexní představu o BSB a na základě toho se doma rozhodneme co dál. Samozřejmě by bylo možné jet s bráchou v jednom týmu v IDM a bylo by to hezké, ale na to mám ještě snad pár let čas. A byť je to blbé a hodně lidí to může negativně komentovat, ale jedna z důležitých věcí, na které je třeba koukat, je i finanční stránka. Táta a rodina už v minulosti do mého a bráchovo závodění investovala hodně peněz, což nám způsobilo nemalé problémy. Já i brácha už sice několik let závodíme na profesionální úrovní a situace se vrací do rozumných mezí, ale především u mě nebyl rok, který by proběhl jak má, což samozřejmě není to, co potřebujeme. Nejsme v situaci, abychom si opět mohli dovolit mít "holuba na střeše" i když té superbikové...
Na jednom webu se objevil názor, že pokud by jsi neměl na Nürburgringu v Německu tak „kvalitního vyjednavače“, že z toho prý bylo Tvé okamžité propuštění!, a naopak za jistých okolností by Liberty mohla jet opět v roce 2013 s Tebou, tedy pokud změníš tým svých vyjednávačů. Chceš to nějak okomentovat? Jednalo se přece o Tvého bratra Matese, nebo to bylo jinak?
K.S.:
"Moc nesleduji tyto amatérské výlevy na webech, jenž se ženou pouze po senzaci, aniž by si předem ověřily skutečnost a snažily se podložit takto závažné skutečnosti trochou pravdy. Mohu potvrdit, že Matěj na Nürburgringu byl a je pravda, že s Mariem jednal. Všechno co udělal on, důkladně konzultoval se mnou. Toto se trochu vrací k problematice z předchozí odpovědi. Rád bych všem zdůraznil, že nebýt mého "vyjednávače", tak jsem letos s přítelkyní bydlel na žádost týmu v Itálii, ale neměli jsme za co jíst, jak se dopravit na závody a z čeho si platit pojistku, kdyby se mi náhodou něco stalo a skončil jsem třeba na vozíčku, jako tomu v našem sportu naneštěstí někdy bývá. Ve 20ti letech bych nad tím mávl rukou, ale to už mi dávno není a čekáme rodinu, což podtrhuje vážnost situace a její nutné řešení. Stejně jako Matěj ukončil práci s týmem Liberty, tak bude u zrodu práce s týmem v BSB. Jsme rodina a rodina vždy drží pohromadě a to i když se nám nedaří. Bylo to bohužel za momentální situace to jediné správné řešení a byť to bylo "nějak" podáno, můj "vyjednávač" spolu se mnou měl snahu rozumně se domluvit, abychom dojeli sezónu. Ale ne na základě vzdušných zámků."

Děkuji za rozhovor za všechny naše čtenáře a držím palce nejen do dalšího závodního života, ale samozřejmě i toho soukromého. 

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.23
Známkováno: 26x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist