Jakub Smrž odpovídal on-line

Český jezdec Jakub Smrž závodí v britském superbikovém šampionátu BSB s motocyklem Ducati 1199 Panigale a sezonu 2014 dokončil v barvách týmu Moto Rapido Lloyds British. Letošní ročník byl pro rodáka z Jižních Čech druhý kompletní v britském superbikovém prostředí s celkovým umístěním na patnáctém místě, kde má stejný počet bodů jako čtrnáctý Howie Mainwaring.

Jakub Smrž odpovídal on-line
Závodní kariéru odstartoval Jakub Smrž prvním místem v Evropa50 Dandy 1995. O dva roky později už závodil v mezinárodním mistrovství České republiky (MMČR) a Německa (IDM) v kategorii do 125ccm. V roce 1998 startuje poprvé na divokou kartu v Grand Prix České republiky v třídě do 125ccm. V roce 2000 získává druhé místo na mistrovství Evropy 125ccm a potřetí vítězí v republikovém šampionátu. V roce 2001 jede kompletní sezonu mistrovství světa s týmem Budweiser Budvar Hanusch. Ve čtvrtlitrové kubatuře seriálu Grand Prix závodí od roku 2002 a nejlepšího celkového umístění dosáhl v roce 2006, když s týmem Cardion AB Motoracing skončil dvanáctý. V roce 2007 zahájil kariéru jezdce WSBK.
O rok později v MS Superbike pokračuje a navíc je třetí v osmihodinovce v Kataru, závodu vytrvalostního MS. V závěru sezony 2009 mu patří celkové desáté místo, což je nejlepší výsledek Jakuba Smrže v seriálu WSBK. V britském šampionátu BSB závodí od konce roku 2012 (tři poslední závody sezony), kompletní sezonu absolvoval ve Velké Británii v letech 2013 a 2014.
Letošní ročník BSB nebyl pro Jakuba Smrže vůbec snadný. V přípravě na závody v Cadwell Parku si koncem srpna zranil zápěstí a musel na operaci. Po dvouměsíční léčbě spojené s rehabilitací nastoupil český závodník do závěrečného podniku sezony v Brands Hatch, kde startoval ve třech závodech. Kvůli zranění, ale nebodoval v předchozích čtyřech dílech šampionátu (osm závodů), což se samozřejmě podepsalo na jeho konečném umístění.

Nejlepším kvalifikačním výkonem Jakuba Smrže je start z první pozice do závodu šestého podniku sezony 2014 v Thruxtonu. V Thruxtonu byl v prvním závodu šestý, což je také jeho nejlepší pozice v cíli letošní sezony. Celkem si na konto připsal 82 bodů. Stejný počet bodů má rovněž jezdec Kawasaki Howie Mainwaring. Nebýt zranění, můžeme předpokládat, že by Jakub Smrž mohl na základě předchozích výsledků usilovat o umístění kolem desátého místa, což znamená souboj s Johnem Hopkinsem nebo Peterem Hickmanem.
On-line rozhovor: Smrž Jakub

Dotazy je možné vkládat do 04.12.2014 20:00
Smrž Jakub bude odpovídat mezi 03.12.2014 11:00 a 06.12.2014 11:00

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Larry
Dotaz od Larry položen 03.12.2014 v 11:48

Kubo zdravím Tě z Hořic, těším se na Tvůj start na Zatáčkách .....jenom mi řekni, kdy to bude
díky a přeju hodně zdaru v 2015
Larry Hořice

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:26

Zdravim Larry a vsechny ostatni!!!

Dekuju za vsechny otazky, budu prubezne odpovidat a omlouvam se, ze bez interpunkce. Jsem na cestach, takze pisu z telefonu.

Larry, zatim jsem o startu ani nepremyslel. Treba to nekdy bude, ale v blizke budoucnosti ne. Ale rad se zas nekdy prijedu podivat.

Marex
Dotaz od Marex položen 03.12.2014 v 12:29

Jakube. Co chybí tobě, motorce, nebo celému týmu k lepším výsledkům? Uvědomuji si, že BSB je kvalitní šampionát, ale přece jenom, podobně jsi jezdil svět.
Hodně štěstí do následující sezony.

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:30

Letos jsem nebyl spokojen s vedenim tymu. Prakticky jsme vyvijeli motorku, Panigale byla pri BSB technickych pravidlech hodne syrova motorka a my jsme netestovali. Vse se odehravalo jen behem zavodnich vikendu a to je malo. A dulezite je rict, ze z meho pohledu dosahnout 10. mista v BSB je stejne tezke, mozna tezsi, nez 10. mista ve WSBK.

SLEEPER
Dotaz od SLEEPER položen 03.12.2014 v 12:38

Ahoj Kubátore!

Kariérní úspěchy si jistě každý na netu dohledá sám, ale co (určitě nejen) mne zajímá, je skutečný důvod odchodu z týmu AB Cardion při působení ve 250cc GP?
Dál mne zajímá, jestli si myslíš, že ti tato událost zavřela dveře od dalšího působení v MS?

Díky za odpověď a přeji mnoho úspěchů v dalším působení Tvé profesionální dráhy! :)

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:35

Napovidalo se toho dost a bylo kolem toho dost zabomysich valek. Ale ve strucnosti k jadru veci: muj tata a nasi sponzori platili tymu AB nemalou castku (v radech stovek tisic €). Pokracovani v tymu bylo mozne, ale pozadovana castka byla navysena, coz tata i sponzori akceptovali. Ale pak nam bylo oznameno, ze tym se rozhodl jinak a pro me neni misto. Ale nelituju toho, otevrela se mi tim cesta do WSBK a kariera profesionalniho jezdce. Navic po psychicke strance to byl vice nez narocny rok

pitbules
Dotaz od pitbules položen 03.12.2014 v 12:55

Kubo proč se na závodech neholíš, nějaká pověrčivost nebo jen tak ?

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:36

Kdepak, jen me to nebavi :-D

fi-tas
Dotaz od fi-tas položen 03.12.2014 v 13:31

Ahoj Kubo.Myslíš že je reálný tvůj návrat do WSBK? Přeju hodně zdraví a štěstí v soukromém životě i na okruzích.

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:38

Diky! Realny byl a je, ale ja se z mnoha duvodu rozhodl pro BSB, takze zatim ani nemam snahu vracet se. Samozrejme to do budoucna nevylucuji, ale jen za predpokladu, ze budu mit konkurence schopne podminky.

PRESLY
Dotaz od PRESLY položen 03.12.2014 v 13:44

Ahoj,
zmínil jsi možnost uspořádat jeden ze závodů BSB u nás v ČR, konkrétně v Mostě, je to do budoucna reálné ?!

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:40

Bylo to v reseni a predaval jsem kontakt mezi promoterem BSB a okruhem Most. Bohuzel to zatim nebylo z ekonomickeho hlediska mozne (cestovni naklady tymu), takze to zustalo otevrene a behem toho Most zmenil majitele. Ale podle mych informaci BSB by rad zavodil na vice okruzich mimo ostrovy. Tak uvidime...

Zazi
Dotaz od Zazi položen 03.12.2014 v 14:13

Ahoj Kubo, poděl se s námi prosím o nějaké své zážitky ze základky. Jaký jsi byl typ žáka? Kázeňské přestupky? Poznámky, důtky, dvojka z chování..
Díky a užij si svátky!

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:44

Haha :-) to uz si ani nepamatuju, ale byl jsem klasickej lump, co mel stesti, ze mu to slo do hlavy samo :-D nejaky poznamky a dutky byly. Ale to je fakt davno!

JollyJoker
Dotaz od JollyJoker položen 03.12.2014 v 14:25

Zdravím Tě.
Chtěl bych se zeptat, jak se cítíš v BSB ?
Kde vidíš rezervy v závodech v BSB, jestli u sebe, nebo v motorce?
A nelimituje tě přeci jen "roadracingový" charakter některých tratí v BSB??

Přeji Ti hodně zdaru!!

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:49

V BSB se citim dobre, jsou to skvely zavody, paradni atmosfera a jezdecky ci organizacne na stejne urovni jako MS. Samozrejme pro "neostrovana" problem naucit se nektere trate. Letos me hodne limitoval vyvoj Panigale behem zavodnich vikendu, nulove testovani a to, ze tym setril napriklad na motorech. Byl jsem sice o 1-2s na kolo rychlejsi, nez Baiocco, ktery jel rok predtim na me motorce, ale i konkurence porychlila. Pristi rok by technika mela byt na mnohem lepsi urovni, vic testu a lepsi znalost trati. Takze uvidime... !!!

RomanSS
Dotaz od RomanSS položen 03.12.2014 v 14:28

Ahoj Kubo,

jakým směrem se dle tebe ubírá WSBK od převzetí šampionátu Dornou? Dle mě to už nění tak zajímavý šampionát, jako to bylo za tvého působení. Čím je to?

Jinak přeji mnoho štěstí v dalším roce. :)

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:52

Posledni dva roky mi z divackyho hlediska prisly celkem hrozny, casto nezajimavy a jako v motogp byl predem jasnej vysledek. Kazdopadne uvidime co prijde ted po nastupu novych technickych pravidel.

jan26
Dotaz od jan26 položen 03.12.2014 v 15:00

Dobry den Kubo
Jak jsi se citil,když jsi jezdil v týmu Effenbert-Liberty Racing?

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 19:56

Citil jsem se dobre, byla to dobra parta lidi. Bohuzel v prvni sezone jsem mel techniky bez zkusenosti a velice casto motorka nefungovala podle mych predstav. Do druhe sezony se muj personal na zadost tymu promenil, mel jsem sice par smolnych vikendu, ale vse spis bylo v duchu nezaplacenych vyplat tymu a i mych. Takze vse se zacalo odrazet na celkove praci a atmosfere v tymu. A jak to dopadlo vsichni vime...

Palec11
Dotaz od Palec11 položen 03.12.2014 v 15:49

Ahoj,

Mě by zajímalo jestli z tvého pohledu si myslíš že jsi na tom jezdecky v tuto chvíli stejně / lépe / hůře než v letech kdy jsi jel dá se říct širší špičku za Gaundalini nebo Effenbert.

Díky

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:03

Myslim si, ze jezdecky jsem na tom porad stejne. I kdyz to je samozrejme nezjistitelna vec :-) naopak si myslim, ze za posledni 2 roky v BSB jsem ziskal strasne moc zkusenosti.

Jounas
Dotaz od Jounas položen 03.12.2014 v 15:57

Ahoj, nemohl jsem si nevšimnout, že rychlosti a umu máš dostatek, ale tvoji největší slabinou jsou starty a první kola závodu všeobecně. Kdyby si tohle vypiloval, výsledky by byly znatelně lepší. V čem je kámen úrazu? Přece jen, za ty roky by se to snad dalo nějak zlepšit. Co ti chybí oproti ostatním jezdcům (mám na mysli špičku).

Díky za odpověď...

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:09

Ducati je na starty hodne specificka motorka a ve vsech tymech jsme meli hodne problemu se spojkama. Kdo to sledoval pozorne, tak vi, ze v druhe sezone za effenbert jsem mel hodne malo spatnych startu. Ale je pravda, ze za mou karieru to byly spis ty spatne a ta nalepka mi zustane navzdy :-) Ono to neni o zlepsovani se behem nekolika let. Kazda motorka je na starty jina, ma jinou elektroniku nebo ji nema, existuji ruzne spojky a jejich nastaveni a pokud se to vse chaoticky meni, nemuze to mit dobry vyvoj. Rozhodne ale nepatrim mezi jezdce, kteri maji starty jako silnou stranku. Letos na Panigale jsem si krome normalnich testu prosazoval i jen test ciste na zkousku startu, ruznych spojek a nastaveni a nebylo mi vyhoveno. A vysledek byl takovy, ze jsem po startu z pole position ztratil nekolik rad... Pristi rok to snad bude lepsi!!!

SláďaX
Dotaz od SláďaX položen 03.12.2014 v 16:04

Ahoj

Rád bych se zeptal jak je úzká tvá vazba a spolupráce s 4SR FOR STREET RACING. Do jaké míry můžeš ty a ostatní kluci mluvit do vývoje nového bezpečnějšího oblečení? Přece jen existuje omezující faktor konkurenceschopnosti na trhu.

Kdy a jak tě napadlo věnovat svůj čas a uplatnit své znalosti u 4SR?

Chci ti a ostatním klukům poděkovat že takovou činnost provozujete.

Přeji hodně úspěchů

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:22

Vazba brachy a me s 4SR je hodne uzka. Nase prodejna Smrz Moto je znackovou prodejnou 4SR, s majitelem a hlavou vsech jejich produktu jsme dobri kamaradi. A jsme zaroven ti, kteri pomahaji vymyslet vylepseni a spolecne vyvijime nove veci. Prioritne samozrejme na zavodnich produktech, coz se nasledne prenasi na veci pouzivane v normalnim provozu. I kdyz spousta lidi rekne, ze to neni pravda, tak u 4SR si koupite to same v cem jezdim ja, bracha a ostatni jezdci. Diky a budem makat na tom, at jezdite v tom nejbezpecnejsim a nejpohodlnejsim!

kamoš
Dotaz od kamoš položen 03.12.2014 v 16:28

Ahoj,
viděl jsem fotky ze závodu v Cadwell Park. Taky tam na tom horizontu skáčeš?(obě kola nad asfaltem).
Fandíme ti celá naše rodina od dob ve 125ccm.
Ať se daří!
Díky za odpověď

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:23

Taky tam skacu a myslim, ze uplne vsichni. Nekdo min, nekdo vic ... Dik a fandete dal!

majco46
Dotaz od majco46 položen 03.12.2014 v 16:42

Ahoj,
chcel by som sa ta spytat ci si spomenies na neake zname tvare z minulych rokov ,ktore je mozne zazriet v paddocku BSB ? Kedysi posobil napr.Rob McElnea v roli tymoveho sefa v BSB,myslim ze aj Stefano Caracchi je k videniu v paddocku BSB.
Prajem ti vela uspechov a dakujem.

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:26

V BSB je hodne znamych a slavnych tvari motosportu, ale nikdo konkretni me nenapada. Stefano Caracchi je v BSB paddocku pravidelne

PavlosR1
Dotaz od PavlosR1 položen 03.12.2014 v 16:46

Zdar, nemám žádný dotaz, jen přeju zdraví a kliku v příštím roce.
Nebo přece jen, která otázka je nejčatější na open pitlane? )

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:27

Diky! Nejcastejsi? Asi jestli vybrajes a v poslednim zavode na Brands Hatch jak je na tom ruka :-) nejaka klika uz by se po tech letech hodila...

Kladivoun
Dotaz od Kladivoun položen 03.12.2014 v 17:08

Dobrý den pane Smrž. Co si myslíte o hospodaření české GP za poslední roky? Je opravdu tak nevýdělečná, jak se uvádí? Nebo je to spíš jen mlžení, aby okruh získal dotaci ze státu. A poslední otázka: pořád čtete diskuzi na zdejším webu, jak se tady píše? Díky a přeji štastnou sezonu v britských superbicích.

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:36

Moc to nesleduju, i kdyz o nejakou informaci zavadim. Nemuzu to soudit, jelikoz nevidim do cisel poradani ceske gp, ale spis mam pocit, ze to je jedno velke divadlo. Diskuze nijak intenzivne nesleduju, ale obcas se samozrejme kouknu. Velice casto je to demotivujici a je mi lito vsech ceskych jezdcu, kteri se snazi ve vsech moznych a ruzne obtiznych sampionatech a ve finale jsou ti nejvetsi blbci, kteri neumi jezdit na motorce a radeji by se na to meli vykaslat. Ted jsem to zamerne prehnal, ale casto mi z rad verejnosti chybi trocha ucty k nasim jezdcum. At se dari vice ci mene, vzdy se snazi ze vsech sil, delaji co je bavi a chteji delat radost fanouskum.

Marex
Dotaz od Marex položen 03.12.2014 v 17:16

Kdo z BSB je největší pohodář? Chodíš třeba s někým z jezdců na pivko? :) Samo, že na Budwárek. :))

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:38

Neni moc prilezitosti, priletim na zavody a pak letim domu. Ale vsichni jsou v pohode!!!

Vladimirator
Dotaz od Vladimirator položen 03.12.2014 v 18:17

Zdarec Kubo,
najdeš si chvilku mezi prací a rodinou,
zajezdit si na motorce v silničním provozu,popřípadě co máš v garáži ?

HODNĚ ŠTĚSTÍ DO DALŠÍHO ZÁVODĚNÍ-FOS!

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 20:40

Na motorce v provozu jsem v zivote najel maximalne 1000 km. Moc me to nelaka a uprimne ani nebavi. Vim ze bych to nemel rikat, ale jsem zvykly jezdit v tempu na motorce, ktera funguje jak ma. Navic si uvedomuju rizika normalniho provozu...

ab
Dotaz od ab položen 03.12.2014 v 18:32

Ahoj Kubo,jsem tvým velkým fandou...rád bych se zeptal v čem Ducati ztrácí v BSB?Protože v SBK je Panigale schopná zajet dobrý závod a je konkurence schopná,stejně tak v Superstock 1000 kde vyhrává,v IDM je také dobrá...tak co ji chybí v BSB?A jěště se zeptám proč v BSB nejezdí více týmů Ducati Panigale nebo Aprilii RSV4?Je přeci škoda,že tyto motorky tam chybí....Díky za odpovědi.Budu dál držet palce a ať se daří.

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 21:01

To je slozita odpoved... Spousta lidi z verejnosti si rekne, ze panigale je Panigale, ale v kazdy specifikaci je to jina motorka a i jiny rozdil v porovnani s konkurenci. Ve stockove verzi je Panigale i vzhledem ke konkurenci skvela motorka. Stejne tak v IDM, kde ji jeste vice nahravaji technicke predpisy. Problem nastava v SBK, kde uz tak presvedciva neni, protoze na motoru ji neni mozne posunout tak moc dal jako je schopna konkurence. Jenom maly priklad, ze v serii ma panigale zadni kyvku, ktera uz je tak dobra, ze se pouziva i ve wsbk a nemusi se jako u jinych znacek menitza lepsi. Navic svou netradicni konstrukci ma dost problemu. Na pristi rok je na ni hodne zmen a jsem presvedcen, ze bude vic vepredu. K tomu i pomuzou nove technicke predpisy. A Panigale v BSB se od tech z WSBK, SSTK a IDM hodne lisi. V BSB jsou jine techn. predpisy pro upravy motoru a hlavni rozdil je v elektronice. V BSB se musi pouzivat jednotna elektronika Motec bez kontroly trakce a s jednoduchym nastavenim motorove brzdy. Coz absolutne meni charakteristiku cele motorky a my ji prakticky vyvijeli od nuly. Jedine co ji chybi je nova specifikace nastaveni podvozku, geometrie a rozlozeni vahy a vic testovani. Duvod, proc neni vic Panigale ve startovnim poli je jednoduchy. Nikdo jiny krome Moto Rapido ji nedokazal rozchodit s elektronikou Motec. A proc nejede Aprilie nevim...

kama55
Dotaz od kama55 položen 03.12.2014 v 19:01

Čau strejdo Kubo, čemu se hodláš věnovat, až jednou skončíš se závoděním? Budeš účinkovat v rodinné firmě nebo máš v plánu rozjet něco na vlastní pěst, ať už s moto tématikou nebo něčím jiným?

Měj se a někdy naviděnou, Kamil

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 21:04

Cau strejdo, budu se nadale venovat nasi firme, vychove mladeze a ucit pripadne zajemce zrychlit a jet bezpecneji na okruhu. S brachou bychom radi meli svuj tym a predavali dal zkusenosti, ktery nas staly hodne casu, penez a usili ... ale to se uvidi!

Pavel-at
Dotaz od Pavel-at položen 03.12.2014 v 19:40

Ahoj Kubo,
od doby co nejsi ve SBK, tak ji moc nesleduji, plánuješ tam někdy návrat, či by jsi se tam chtěl vrátit? Výsledky jsi tam zas tak špatné neměl a myslim, že ti to tam celkem sedělo. Přeju hodně úspěchů. Díky Pavel

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 21:12

Uz jsem na to sice odpovidal, ale rad zopakuju. Navrat nezavrhuju, ale momentalne chci zustat v BSB, coz je kvalitativne stejne jako BSB, ale je to min o jinych vlivech (narodnost, tym, motorka). Vratim se do WSBK jen za predpokladu, ze budu mit jistotu dobreho a spolehliveho zazemi, at v personalu a motorce, tak na vyplatni pasce :-) to se mi zatim nestalo... S letosnim mistrem sveta jsme meli ve stejnem tymu za stejnych podminek (i kdyz on byl po materialni a personalni strance cislo 1) velice podobne vysledky. A je videt, ze aby patril do absolutni spicky stacil jen top tym. Stejne tak napriklad Loris Baz, ktereho nikdo v BSB nechtel a shodou nahod diky zraneni dostal sanci v tovarnim tymu Kawasaki a behem dvou let jede na spici. Motorky uz davno nejsou jen o tom sednoit si na motorku a poradne tahat za plyn. Tam uz se prevazne taha za jine nitky a tim se urcuje, ktery pilot bude moci lip ci hur tahat za plyn...

technasia
Dotaz od technasia položen 03.12.2014 v 20:00

Jakube na jaký motorce z tvojí kariéry jsi si nejvíce užíval jízdu a proč?díky držim ti palce

Odpověď od Smrž Jakub z 03.12.2014 v 21:16

Mel jsem vzdycky strasne rad 1098, byla to podvozkove dokonala motorka, ale chybel ji vykon. A i jsem si oblibil RSV4, i kdyz jsem na ni absolvoval jen par vikendu. Byla to vykonna motorka se skvelym prubehem, na druhou stranu slozita podvozkove. Panigale mam taky rad, ale par veci mi tam nesedelo a za letosnich podminek se ani nedalo zmenit...

Buczo
Dotaz od Buczo položen 03.12.2014 v 22:36

Ahoj Kubo. Na čem krachlo Effenbert? Slibotechna majitel týmu, nebo slibotechny sponzoři? A jestli to není tajné, kolik ti ještě visí? Aspoň řádově... Před nějakou dobou byl na netu k vidění v souvislosti se soudním jednáním jednoho z tvých bývalých kolegů dokument a byly tam i neuhrazené cifry. Byly to hezké sumičky...
O to víc tě obdivuju, že máš stále chuť se této branži věnovat.

Jsi náš nejoblíbenější český jezdec, tak se drž, ať můžem doma ještě dlouho fandit

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 09:06

Zdravim! Majitel tymu se zaroven sponzoroval ze sve firmy a zrejme se jim nekde zastavily finance. Malo to rozhodne nebylo, radove v destikach tisic €, takze milionu korun. A nebyl to jediny pripad, kdy mi tym zustal dluzit. Na zaklade investic, abychom se s brachou stali profesinalnimi jezdci nam to samozrejme udelalo velke problemy. Ale zivot jde dal a chut nam to rozhodne nevzalo!

JEFFzx13
Dotaz od JEFFzx13 položen 03.12.2014 v 23:32

Ciao Jakube,bez dotazu.Snad te opet potkame v Hořicích.Uzivej peknny svatky

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 09:07

Diky a taky hezky svatky :-)

phobos
Dotaz od phobos položen 03.12.2014 v 23:35

Ahoj,
měl bych dva dotazy.

První rok v BSB jsi jezdil na Hondě a někde jsi říkal, že máš problém si zvyknout na čtyřválec, protože tolik nebrzdí motorem a jseš všude dlouhej. Byl to hlavní důvod, proč ses vrátil k Ducati nebo to priostě byla lepší nabídka? Myslíš, že by sis se čtyřválcem rozuměl natolik, abys mohl jezdit v BSB na bednu?

Když koukám na BSB, tak mi to někdy přijde tochu jako road racing - jenom bez stromů okolo trati. Jak moc velkej problém pro tebe byl si zvyknout na ty úzký okruhy a (podle mě) nedostatečný únikový zóny okolo trati? Máš s tím pořád problém? Jezdí se v BSB aspoň některý zatáčky víc na jistotu než v jiných seriálech?

Dík moc

Tony

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 09:15

Myslim si, ze to spis byla kombinace 4 valce, zadne elektroniky a neznamych trati. Celkove jsem k Honde nenasel cestu, ale seslo se vic aspektu dohromady. Nemysli, ze bych ted pri lepsi znalosti trate nedokazal na konkurence schopnem ctyrvalci zajizdet dobre. Rozhodnuti jit na Ducati byla hlavne srdcova zalezitost a zaroven zdravy rozum. Prece jen jsem na 2 valci stravil mnoho let, takze ho mam takzvane v krvi. Co se tyce trati, jsou hodne jine a spousta tech rozdilu ani nejde v tv videt. Jsou hlavne o dost uzsi, mnoho horizontu a prakticky tam nejsou zadne rovinky. A kdyz uz jsou, tak krive a z kopce do kopce. Unikovy zony kolem trati nejsou takovy problem, to jezdec moc nevnima, ale celkove jsou ti trate narocny bez moznosti odpocinku. Je to vice o znalosti a plynulosti, nez klasicky tlacit na pilu. Jeste jsou 2-3 trate, kde se necitim 100% a hlavne mi tam chybi dostatek odjetych kilometru. To je Cadwell, Oulton a Knockhill. Problem je v tom, ze na tehle tratich pomuze jen co nejvic najetych kol.

lájoš
Dotaz od lájoš položen 04.12.2014 v 07:01

Zdar Jakube, sleduješ naše mladý závodníky a má podle tebe některý z nich na to aby se prosadil i mezi dospělými ? Jinak děkuju za práci s děckama ve Smrž akademii, i když tomu zatím dáváte jen jméno .

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 09:23

V tomhle te musim opravit. S brachou (pokud cas dovoli) jsme na vsech trenincich Smrz Academy a aktivne se na tom podilime. Mlady zavodniky samozrejme sleduju, i kdyz neznam vsechny a nemam moznost sledovat to az mov podrobne. Rozhodne mame par nadejnych kluku, ale maji pred sebou jeste dlouhou cestu. Vse je o kombinaci mnoha faktoru, ktere se musi sejit dohromady a doufam, ze po nas "starsich" a klukach v moto3 (Kubovi a Kajovi) bude brzy nekdo, kdo bude schopen jit v jejich stopach. Chapu, ze spousta fanousku neni spokojena, kdyz nasi dojedou na 5. miste nebo hur, ale je treba si uvedomit, jak jsme mala a bezvyznamna zeme pro motocyklovy trh a tim padem cech nebude mit nikdy vyslapanou cesticku jako Marquezove a jini. Uz proto je treba vazit si kazdeho kluka, ktery se objevuje na mezinarodni scene.

smiders666
Dotaz od smiders666 položen 04.12.2014 v 08:05

Ahoj Jakube. Co považuješ za svůj největší úspěch a kdo jsou dle tebe top 3 jezdci v BSB a proč? Díky moc apříští rok a´t je konečně bedna.

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 09:27

Tezko rict, uspech je relativni pojem. Rad bych mel vetsi nez ty dosavadni, ale ne vzdy mi bylo prano. Kazdopadne stupne vitezu ci pole position ve WSBK se nepovede zajet kazdemu a za ty jsem rad. Doufam, ze jeste pribydou, treba v BSB a delam pro to vsechno ;-) Mezi top jezdce urcite patri Shakey, Kyio nebo Brookes. Predevsim diky velkym zkusenostem a dobremu zazemi. Ale je tam spousta mladych relativne neznamych kluku, kteri jedou opravdu velkou palbu!

nergal18
Dotaz od nergal18 položen 04.12.2014 v 08:37

Ahoj Jakube, předem chci popřát hodně štěstí a zdraví do příští sezóny a poděkovat ti za dobrou reprezentaci naší země v BSB. Pevně věřím v lepší příští sezónu a doufám ve více tv přenosů, při kterých ti budeme se ségrou pořádně fandit!!!! Hodně štěstí užíj si Vánoce :)

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 10:35

Diky a snad bude na co koukat a bude nejaka bedna, at ma BSB v CR vetsi zajem. Hezke Vanoce

Paulo
Dotaz od Paulo položen 04.12.2014 v 10:12

Nazdar Kubo.
Podle tvych odpovedi mas teda jasno o tymu?
Dej do placu nejaky podrobnosti.
A budete taky pridavat nejaky novy veci do fanshopu s tematikou BSB?
Drzim palce at ti to jede a ne.ere se to :)

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 10:39

Zdarec! Ja mam jasno, ale k oficialnimu tymu (takze i me) by melo dojit nekdy v lednu. Rad bych prozradil vic, ale bohuzel nemuzu... Kazdopadne by to melo byt dobre a snad to nebude jako velice casto, ze to dobre vypadalo jen chvili :-D Do fanshopu bychom velice radi vymysleli, ale asi budeme muset pockat na spravnou chvili. Je to velka investice, jak casu tak penez, a musime mit jistotu, ze nam pak doma nezbyde hromada neprodanych veci :-)

Pavel-at
Dotaz od Pavel-at položen 04.12.2014 v 10:21

Ahoj Kubo,
předpokládám, že sleduješ Moto GP. Zajímalo by mě jak se ti líbí a jaký máš názor na učinkování Karla Abraháma. Všeobecně se říká (píše), že se nemáte zrovna v lásce, ale možná je to jen mediální bublina. A jak už jsi tady na motorkářích odpovídal, tak diskuse k závodům musí být pro naše závodníky docela demotivující, ale věř, že to dělá jen pár negativních jedinců a většina lídí fandí a přeje všem českým závodníkům. A máš pravdu, trocha víc respektu by rozhodně neuškodila.
Ještě jednou přeji hodně úspěchá a nejen já bych tě znovu rád viděl ve WSBK, přecejenom je u nás víc vidět.
Díky Pavel

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 10:47

Samozrejme kdyz cas dovoli, tak motogp sleduju. Napsalo a napovidalo se toho hodne... Osobne nemam vubec zadny problem s Karlem jr., je to normalni kluk. Myslim si, ze se z neho v prubehu kariery let stal dobry zavodnik. Druha vec je ta, ze je jeden z hodne mala, kdo mel tu prilezitost ucit se tolik let zavodit. Zkratka nebyt dobreho zazemi, mozna by skoncil po 2-3 letech ve 125ccm. Ale to se mu neda brat za zle, tak to je, preju mu, at se mu dari a vsichni muzeme byt radi, ze mame v motogp zastupce! Obcas mam pocit, ze zavodeni nedava vse a ma to svym zpusobem na haku. Ale to muze byt i tim, ze nikdy nemusel bojovat o sve misto. Uvidime, treba se to zlepsi a ukaze sve jezdecke schopnosti, ktere bez pochyb ma.

Vladimirator
Dotaz od Vladimirator položen 04.12.2014 v 10:28

Ještě mám prosím dotaz:
Jak vypadá rok 2015,můžeš něco prozradit co se týče týmu-motorky?
Bude nějaká větší podpora továrny Ducati?
A jak se cítíš po zdravotní stránce?
Díky a pěkné svátky!
snad moc nepřibereš s cukroví

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 10:57

Jak uz jsem odpovidal, zatim o nicem nemuzu mluvit. Ale vse vypada dobre! Po zdravotni strance se citim skvele, ruka funguje dobre a uz jsme s brachou zacali s tvrdou zimni pripravou. Taky hezky svatky a nemej strach, ja na sladky moc nejsem a cukrovi je pro me zbytecnost :-)

SoulTrain21
Dotaz od SoulTrain21 položen 04.12.2014 v 10:48

Zdar!

Jednu dobu se spekulovalo, ze te chtel Tardozzi na tovarni Baworak, probehla tam nejaka jednani?Bylo k tomu blizko, nebo to bylo spis jen takove otukavani?

Dal by me zajimalo, co pro tebe bylo/je zabavnejsi, jezdit na bajku ve wsbk, kterej byl s kontrolou trakce atd, nebo na bajku v BSB,ktere jsou "surovejsi" .Co ti vice vyhovovalo?popr.ocenil by jsi nejakou tu elektroniku z drivejsiho bajku z MS na tom nynejsim v BSB?

A jeste jedna otazksa spis takova zakulisni mimo tebe...Nemas info jak na tom bude materialne tym ,ve kterem bude manazer Tommy Hill? Bude to na urovni Kawasaki Birda nebo spis horsi?

Dik a at se ti dari.

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 11:03

Byli jsme v kontaktu a i jsem s BMW absolvoval test v Mugellu. Bohuzel to nedopadlo a jak to v top tymech byva, je tam velka fronta jezdcu a pak uz rozhoduje spousta veci. Libi se mi jizda bez elektroniky, je to vetsi zabava, ale samozrejme nejen jizda, ale i prace tymu a nastaveni motorky je mnohem slozitejsi. Asi bych nemenil, BSB se mi libi tak jak je a proto jsou to tak zajimave a vyrovnane zavody. Moc o tom nevim, ale myslim si, ze Be Wiser Kawasaki budou na urovni PBM nebo GB Moto. Diky technickym pravidlum v BSB maji rozpoctove podobne tymy stejnou sanci mit srovnatelnou techniku.

Capi65
Dotaz od Capi65 položen 04.12.2014 v 11:06

Ahoj Kubo,
Měl jsi, nebo ještě máš, nějaký jezdecký vzor?
Můj vzor byl Loris Capirossi, jak Ty jsi ho vnímal po té stránce sportovní a lidské?
Díky za odpověď a přeji Ti hlavně hodně štěstí, protože to je v každém sportu potřeba a v motorismu obzvlášť!
Čágo, Tom.

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 12:26

Abych se priznal, nikdy jsem zadny vzor nemel. Ale Lorise jsem mel vzdy rad, byl to skvelej pilot a hlavne po lidske strance skvelej clovek!

phobos
Dotaz od phobos položen 04.12.2014 v 11:16

Když jsi nakousnul "začali jsme s trvrdou zimní přípravou". Jak taková zimní příprava vypadá? Můžeš třeba popsat jeden tréninkovej týden pro představu?

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 12:29

V prubehu zimy se to lisi, ted do konce roku je to spis o posilovani a nabirani svalove hmoty. Mame prumerne 3 treninky tydne pod dohledem naseho trenera Miry Hyska. Pak k tomu patri i nejake placabi, behani...proste takova klasika! Ja do toho jeste hraju prumerne 4x tydne badminton. Jestli pocasi dovoli, chtel bych hodne jezdit na krosce

wthelll
Dotaz od wthelll položen 04.12.2014 v 15:28

Ahoj Kubo, já bych se na něco zeptal, ale..když já už všechno vím... )))))))))))))))))))
Držím palce v přístí sezóně - i té badmintonové!

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 15:33

A co nevis, na to se muzes zeptat az te dneska rozsekam :-D

GSXJarda
Dotaz od GSXJarda položen 04.12.2014 v 18:10

Dotaz nemám... jen zdravím a přeju ti dobrý výsledky v příští sezoně a atˇ jsi v tv-přenosech co nejvíc vidět!!!

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 21:52

Dikes!

vytek
Dotaz od vytek položen 04.12.2014 v 19:37

Zdravim Kubíno. CHtěl bych se zeptat jestli máš před závodem nějakej rituál? Třeba jako Vale. Nejdřív vytáhnout ze předu a pak zezadu . Jinak přeju lepší sezonu než letos a hlavně bez úrazů. Taky pěkné svátky tobě i tvé rozrůstajícíse rodině.

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 21:53

Ani ne, urcity veci delam stejne, ale to je spis zvyk, nez ritual. Diky a at se dari

bobdylan
Dotaz od bobdylan položen 04.12.2014 v 19:53

Zdravím Kubo
Jaké jsou rozdíly v technice SBK a BSB? Myslím ti motorky,vybaveni. A co cenové porovnáni? Díky za odpověd a at se ti daří,jak na dráze,tak i v životě

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 21:55

Do cen moc nevydim. Kazdopadne pravidla bsb jsou mnohem vic omezeny, tzn. motory nemaji takovy upravy, mame jednotnou elektroniku bez kontrolu trakce, 2 smeai gum na vyber.

Psík
Dotaz od Psík položen 04.12.2014 v 19:54

Ahoj Kubo,

kolik vypiješ piv? :) Doufám, že tě zase někdy uvidím závodit v Brně. Hodně štěstí.

Odpověď od Smrž Jakub z 04.12.2014 v 21:57

Nevim jestli myslis v kuse nebo prubezne :-) obcas si dam doma vecer budvarek po treninku a nebo kdyz se jde nekam posedet. Ale moc jich nevypiju! Radsi nez pivo mam vino, predevsim diky nasemu kamosovi Jozkovi Valihrachovi.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.67
Známkováno: 6x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist