Autodrom Most dostal výjimku jen pro šest z šestnácti akcí

V polovině března jednal zástupce autodromu s primátorem Mostu ohledně výjimek pro vybrané sportovní akce. Na příslušný odbor Města Most následně předali seznam sportovních akcí, pro něž žádali výjimku z obecně závazné vyhlášky č. 2/2017 o regulaci hlučných činností, kterou letos zastupitelé schválili. Z celkem šestnácti podniků dostalo výjimku jen šest a mezi ty, které “neprošly“, patří dokonce mistrovství Evropy minibiků. Jednotlivé tiskové výstupy obou stran přinášíme v plném znění.

Jednání primátora Mostu s vedením autodromu Most ze dne 15.března 2017:

Dne 15. března 2017 se uskutečnilo jednání primátora města Mostu Jana Paparegy a předsedy představenstva akciové společnosti AUTODROM MOST Josefa Zajíčka. Tématem tohoto jednání byla obecně závazná vyhláška č. 2/2017 o regulaci hlučných činností, která byla přijata Zastupitelstvem města Mostu dne 7. 3. 2017. Zástupce autodromu Josef Zajíček v průběhu jednání sdělil, že přijatou obecně závaznou vyhlášku bere společnost AUTODROM MOST na vědomí, nicméně vyjádřil nesouhlas s jejím obsahem. Konkrétní důvody nesouhlasu budou městu ze strany autodromu sděleny v písemné formě co nejdříve.

V návaznosti na platnost zmíněné vyhlášky se také zástupce společnosti AUTODROM MOST dotazoval na podmínky žádostí o případné výjimky týkající se akcí, které by se měly uskutečnit během nedělí a státních svátků. Tato problematika byla projednána a zároveň byla ze strany města předána metodika, jak v těchto případech postupovat.

V otázce dalšího postupu autodromu ke zmíněné problematice byla konzultována možnost společného jednání zástupců společnosti AUTODROM MOST, města Most a dalších subjektů, jakým je např. Spolek Zdraví pro Most. Ze strany města Most bylo potvrzeno, že vedení města je připraveno se případného jednání zúčastnit.

Prohlášení společnosti Autodrom Most ze dne 27.března 2017:

Mostečtí radní minulý týden rozhodli o žádosti, v níž společnost AUTODROM MOST vyjmenovala nejdůležitější akce letošního roku, na něž by se měla vztahovat výjimka z obecně závazné vyhlášky č. 2/2017 o regulaci hlučných činností. Radní schválili výjimku jen pro šest z celkem šestnácti navržených akcí.

Nevíme, zda se k žádosti radní ještě vrátí a budou posuzovat udělení výjimky i pro další akce, či zda je jejich rozhodnutí definitivní. Pokud povolili výjimku skutečně jen pro šest akcí, pak nechápeme, podle jakého klíče rozhodovali. Pro nás je totiž jejich volba více než nejasná. Požádáme proto vedení města o vysvětlení.

Nechápeme například neschválení výjimky pro závod Mistrovství Evropy minibiků. Radní schválili výjimku pro červencové republikové mistrovství minibiků, pro – v podstatě totožnou akci - evropský šampionát minibiků o týden později už nikoli. Ale právě to, že se nám podařilo přivést evropský šampionát do Čech, je obrovskou šancí pro tuzemské začínající motocyklové jezdce, kteří by jinak neměli šanci se ho zúčastnit. Na těchto dvou akcích je tak názorně vidět, jak spolu souvisejí. Je evidentní, že je nelze oddělit.

Dalším nepochopitelným krokem radních je ignorování vyvrcholení letošní sezony, kterým je závod The Most Grand Finale. Uspořádání Evropského poháru cestovních vozů FIA European Touring Car Cup (ETCC) začátkem října považujeme za veliký úspěch. Vloženým závodem mělo být navíc finále letošního ročníku seriálu Škoda Octavia Cup, který se těší obrovské přízni fanoušků i jezdců. Místo toho, abychom se dočkali ocenění, radní tento motoristický svátek do výjimky vůbec nezahrnuli.

Naše společnost navíc považuje obecně závaznou vyhlášku o regulaci hlučných činností za nezákonnou. Naši právníci již podali podnět k pozastavení účinnosti této vyhlášky. Došli totiž k závěru, že vyhláška upravuje činnosti, jejichž regulace je obsažena v obecné rovině v § 30 a násl. zákona č. 258/2000 Sb., o ochraně veřejného zdraví a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů, a v nařízení vlády č. 272/2011 Sb., o ochraně zdraví před nepříznivými účinky hluku a vibrací, ve znění nařízení vlády č. 217/2016 Sb. Stanovení zákazů a omezení touto obecně závaznou vyhláškou nepatří do samostatné působnosti obce, a vydání vyhlášky tak lze považovat za odporující § 35 odst. 1 zákona č. 128/2000 Sb., o obcích (obecní zřízení), a čl. 104 odst. 3 Ústavy České republiky.

Své partnery, klienty a zákazníky zároveň ubezpečujeme, že všem svým smluvně uzavřeným závazkům v této sezoně dostojíme.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist