Brněnský okruh je nejlepší!

Nejvíce diváků ze všech osmnácti podniků MotoGP – to je prvenství, kterým se může pyšnit brněnský Automotodrom. Na podnik Cardion ab Grand Prix České republiky se v srpnu letošního roku přišlo podívat přes čtvrt milionu diváků, což je nejvyšší návštěvnost závodu Mistrovství světa silničních motocyklů v sezóně 2007.

Brněnský okruh je nejlepší!
Návštěvnost podniku Cardion ab Grand Prix České republiky 2007 se přehoupla daleko přes pomyslnou hranici dvou set tisíc diváků. Podle oficiálního prohlášení společnosti Dorna (promotéra seriálu MotoGP) se na páteční tréninky v Brně přišlo podívat více než 31 000 diváků, v sobotu bylo na tribunách přes 72 000 tisíc fanoušků a nedělní závody tříd 125ccm, 250ccm a MotoGP vidělo na 141 000 návštěvníků. Areál brněnského Automotodromu tak za tři dny pojal přes 245 000 návštěvníků.
Podle propočtů vedení Automotodromu Brno bylo konečné číslo ještě vyšší: „Dle počtu prodaných vstupenek, zaparkovaných aut a motocyklů a obsazenosti hromadné dopravy jsme společně s Policií ČR dospěli k závěru, že v neděli 19.srpna 2007 přišlo na okruh dokonce na 160 tisíc fanoušků. Nicméně respektujeme rozhodnutí promotéra seriálu,“ uvedla výkonná ředitelka společnosti Automotodrom Brno, Ivana Ulmanová. Ani drobný rozdíl v počtech jí neubral na radosti: „Když mi sdělili finální číslo, tak mě až zamrazilo. Takovou masu návštěvníků jsem opravdu nečekala. Ještě před startem třídy MotoGP byli na pokladně lidé a kupovali si vstupenky. Jezdci se shromažďovali na startovním roštu a stále se ještě prodávalo. Více lidí bylo jen na staré Velké ceně, když ještě tento okruh nestál. V historii nového Masarykova okruhu je letošní návštěvnost Cardion ab Grand Prix absolutním rekordem. Vděčíme za ni především krásnému počasí, spolupráci s Českou televizí, která přenáší všechny závody Mistrovství světa silničních motocyklů, a hlavně úspěšným českým jezdcům Peškovi a Abrahamovi. Svůj podíl na rekordní návštěvnosti má jistě i Maďar Talmacsi, kterého přijelo podpořit na 30 tisíc maďarských fanoušků,“ dodala Ulmanová.
Návštěvnost brněnské Grand prix nepřekonala pouze místní měřítka, ale vede tabulku návštěvnosti všech podniků MotoGP v roce 2007. Magická cifra 245 039 přenesla brněnský Automotodrom přes jeho největší loňské soupeře: španělskou Valencii a německý Sachsenring.
Návštěvnost jednotlivých podniků MotoGP 2007:
10. 03. Katar Losail 6 744
25. 03. Španělsko Jerez 244 461
22. 04. Turecko Istanbul Park 45 485
06. 05. Čína Šanghaj 38 930
20. 05. Francie Le Mans 146 744
03. 06. Itálie Mugello 126 854
10. 06. Španělsko Catalunya 201 970
24. 06. Velká Británie Donington Park 132 435
30. 06. Holandsko Assen 128 701
15. 07. Německo Sachsenring 226 944
22. 07. USA Laguna Seca 143 020
19. 08. Česká republika Brno 245 039
02. 09. San Marino Misano 75 376
16. 09. Portugalsko Estoril 72 883
23. 09. Japonsko Motegi 90 314
14. 10. Austrálie Philips Island 115 058
21. 10. Malajsie Sepang 44 807
04. 11. Španělsko Valencie 237 149
V sezóně 2008 by navíc mělo dojít k dalšímu zlepšení služeb pro diváky. „Rádi bychom dostavěli ještě jeden modul přírodní tribuny F, možná přidáme další velkoplošnou obrazovku a uděláme i něco pro větší informovanost diváků,“ slibuje Ivana Ulmanová.
Společnost Automotodromu Brno rovněž vychází vstříc všem zájemcům o vstupenky na podnik Cardion ab Grand Prix České republiky 2008, který se na brněnském okruhu uskuteční ve dnech 15. - 17.srpna 2008. Předprodej vstupenek byl již zahájen a pro všechny motoristické fanoušky jsou připraveny speciální předprodejní ceny. Ceník vstupenek na podnik Cardion ab Grand Prix České republiky 2008 naleznete na www.brno-circuit.com

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist