Závod v Mostě očima Michala Práška

Čtvrtý podnik Alpsko-jadranského šampionátu uspořádali o víkendu na mosteckém automotodromu. Na tento závod jsme se s týmem těšili, protože je to jediný závod v šampionátu na domácí půdě.

Páteční tréninky jsme se snažili využít pro nastavení motorky, ale velmi chladné počasí nám neumožňovalo najít ideální nastavení na víkendové závody. Navíc jsem měl v pátek štěstí, že jsem ustál velký kopanec ve velké rychlosti. Nejhorší bylo, že jsem nedokázal zjistit proč se to stalo, takže mě to i ovlivnilo do sobotního programu. Do sobotní kvalifikace jsem se snažil vyjet pole position, ale zkrátka jsem nedokázal zajet čas z loňské sezóny. Do závodu jsem startoval z druhého místa.

Start do sobotního závodu jsem měl dobrý, z první šikany jsem vyjížděl na druhém místě a s vedoucím závodníkem Walkowiakem jsme si začali budovat náskok nad dalšími závodníky. V šestém kole jsem při ostrých brzdách po cílové rovince začal pociťovat, jak se mi propadá přední brzda. V závěru závodu jsem už musel brzdu pumpovat, abych mohl zabrzdit. I přes takové potíže jsem se držel v boji o vítězství. Při nájezdu do posledního kola jsem už musel brzdit celou rukou, protože brzda byla až na plynové rukojeti. Během posledního kola jsem se po chybě Walkowiaka dostal na první místo, ale v zápětí jsem nedořadil a na výjezdu ze šikany jsem byl opět na druhém místě. Ve stejném pořadí jsme projeli i cílem.

Nedělní warm up byl pro nás velmi důležitý, abychom zjistili, jestli se nám podařilo vyřešit problém s přední brzdou. Po tréninku nám spadl kámen ze srdce, že jsme celý problém vyřešili. Byla špatná brzdová kapalina, která při závodním tempu začala rosit kapičky vody a tím celý brzdový systém přestal fungovat.

Na odpolední závod se počasí ochladilo a těsně před výjezdem do závodu trať lehce zmokla.

Zariskovali jsme a nasadili měkkou zadní gumu. Ze začátku závodu to vypadalo, že jsme udělali dobré rozhodnutí, ale bohužel od půlky závodu na zadním kole nebyla téměř žádná guma a tak jsem byl odevzdaný závod dojet na třetím místě.

V cíli jsme se ale mohli radovat, protože jsme už před posledním podnikem sezony, který je koncem září na Slovakiaringu, vyhráli po druhé v řadě seriál Alpe Adria ve třídě Superstock 1000. A další velmi dobrá zpráva je, že si i nadále držíme první místo v celosvětové sérii BMW MOTORRAD RACE TROPHY 2016.

Tímto bych chtěl moc poděkovat mému šéfovi týmu Pavlovi Roháčovi, mému mechanikovi, kterým je už 20 let můj táta, mé přítelkyni, Tomášovi Daňkovi, Leošovi Hlaváčkovi. Velké díky patří našim reklamním partnerům firmě RP motosport exhaust tuning, Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili,D-HOLZ, Kulturní dům Havlíčkův Brod, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, Provo, FAUR servis auto, ipracingshop.com, týmu Roháč and Fejta, Radimovi Hánovi a všem našim fanouškům.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist