V Itálii závodil Michal Prášek poprvé s BMW

Úvodní podnik letošní sezony šampionátu Alpe Adria 2014 uspořádali na italském okruhu Adria nedaleko Benátek a právě tam o uplynulém víkendu nastoupil do své již 18. sezony havlíčkobrodský jezdec Michal Prášek, loňský vítěz motocyklového seriálu CEMC.

V Itálii závodil Michal Prášek poprvé s BMW
Přípravy na letošní sezonu byly nezvykle hektické. Po loňském vítězství v šampionátu CEMC měl Michal dostat angažmá v mistrovství světa, ale z toho bohužel sešlo. Pak ale došlo ke zlomu. „Na začátku měsíce dubna mi zavolal můj dlouholetý týmový šéf a kamarád Pavel Roháč a oznámil mi, že se mu podařilo dohodnout zajímavé angažmá, a že letos pojedu litrové stocky na motocyklu BMW. Tato zpráva mi samozřejmě udělala obrovskou radost a začal neskutečný sprint,“ prozradil Michal Prášek a dodal: „Motocykl jsme přebírali v pátek 4.dubna a do odjezdu na Adrii scházelo pouze dvacet dnů. Úsilím mnoha lidí se celá tato záležitost však podařila dotáhnout do konce a za to jim chci nesmírně poděkovat.“
V pátek měl Michal naplánované alespoň tři tréninkové půlhodinové bloky. První půlhodina byla o velkém seznamování. V první jízdě Michal zažíval první pocity z jízdy na litrovém motocyklu. Po obědě se už stihla pouze jedna půlhodina, protože dráha byla po dešti mokrá. „Naposledy jsem na motorce jel Evropu v Albacete a od té doby už uběhlo téměř sedm měsíců! Zvykání tedy bylo obtížné, ale jsem velmi rád, že jsem zpět za řidítky.“

V sobotu se rozběhly naplno kvalifikační tréninky a v podvečer byl v plánu první závod. První
kvalifikace se jela na mokru a Michal v poli „velkých“ stocků obsadil pátou příčku. Druhá kvalifikace proběhla na suchu a čas 1:17,5 sekundy znamenal opět páté místo s minimální ztrátou na čtvrtého Marko Ercega.
Večer v šest hodin byl naplánován první závod. Na startu však začalo pršet a start byl posunut a vyhlášen byl mokrý závod. Volba padla na mokré pneumatiky, protože mraky vypadaly ošklivě. Naneštěstí však dráha po restartu rychle téměř oschla a déšť nepřišel. „Za těchto podmínek a se zkušenostmi, co s litrem mám nebo lépe řečeno nemám, to byl boj o přežití. Ve finále z toho bylo 12. místo, ale jsem rád, že je motorka v pořádku v cíli a zítra se pokusím na tento závod zapomenout lepším umístěním,“ zhodnotil sobotu jezdec z Vysočiny.

Neděle přinesla typické italské počasí a už warm up naznačil, že se jezdec seznamuje s motocyklem každým vyjetím na trať. Zlepšení kvalifikačního času na 1:16,8 sekundy toho bylo důkazem. Po obědě se rozběhl celý nedělní závodní program na jehož konci se jel závod „litrů“. Po zhasnutí červených světel se Michal usadil za Ercega. V sedmém kole byl však dlouhý na brzdách a ztratil s jezdcem kontakt. Závod tak dojel Michal na pátém místě. „Vzhledem k tomu co mám najeto tak jsem celkem spokojený. Po chybě přibližně v půlce závodu jsem s Markem ztratil kontakt a potom už nebylo v mých silách toto manko smazat.“
„Jízda na litru se mi moc líbí, ale musím do budoucna změnit styl, který je stále spíše na šestistovku. Vím co bych měl dělat jinak. Musím však najezdit další a další kilometry. Závěrem chci všem nesmírně poděkovat za obrovskou podporu, zejména panu Halemovi a firmě SMALT, BAZZAZ, Pavlu Roháčovi, Martinu Šindlerovi, Radimu Hánovi, Mírovi Jínkovi, Petrovi Köenigovi, firmě Apfreight, Killi,PP tuning, PSI, Sebimoto,Sharon,MMB, Bonmoto, městu Havlíčkův Brod a celému týmu Roháč and Fejta Motoracing Team,“ dodal závěrem Michal Prášek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist