Úspěšný Bily Racing na Slovakiaringu

Na zcela nové závodní trati Slovakiaring, která leží nedaleko hlavního města Bratislavy, se uskutečnil další podnik šampionátu Alpe Adria, potažmo České i Slovenské Republiky. Slovenský tým Bily Racing se zúčastnil jako obvykle se stálými dvěma jezdci a to Jaroslavem Černým zastupující kategorie supersport a STK600 a Tomášem Mikšovským, který se představil ve třídě STK1000.

Úspěšný Bily Racing na Slovakiaringu
Novinkou byla změna závodního motocyklu Tomáše Mikšovského, který na tento domácí závod zapůjčila společnost DA RACING, s.r.o., a který nesl označení BMW S1000RR. Po pátečních volných trénincích se blýskl nejlepšími časy na jedno kolo Jaroslav Černý, který zúročil znalost domácí tratě a stejným způsobem pokračoval i v sobotních kvalifikacích. Tímto si zajistil čestné místo nejrychlejšího jezdce v obou kategoriích a do nedělních závodů dvakrát startoval z pozice PoleMana. Ačkoliv je Slovakiaring domácí tratí, Tomáš zde ani jednou netestoval. Tomu také odpovídal nejlepší čas na jedno kolo v pátečních volných trénincích. Hodnota 2:10“5 byla velmi neuspokojivá. Po první sobotní kvalifikaci bylo všechno jinak. Týmu se podařilo nastavit motocykl a Tomáš si vybojoval časem 2:07“465 provizorní druhé místo na startovním roštu. Přestože v odpolední části panovalo velké horko, a mnoho jezdců nezrychlilo, Tomáš dokázal svůj kvalifikační čas ještě vylepšit na hodnotu 2:07“194 a tímto si upevnil druhou startovní pozici. Tým byl velmi spokojen s dosaženými časy, neboť zapůjčený motocykl je používán výhradně do BMW Cupu, tudíž není osazen speciálními úpravami povolenými pro třídu STK1000.

Nedělní program začal pro slovenský tým závodem supersportů. Jaroslav Černý odstartoval z první pozice jako třetí a na stejné pozici projížděl prvním kolem za vedoucím Igorem Kalábem a druhým Slovincem Bostianem Pintarem. Bylo otázkou času, kdy se dostane za záda Igora Kalába. Již ve čtvrtém kole se podařilo Jaroslavu Černému předjet vedoucího jezdce a vytvořit si malý náskok, který si udržel až do samého cíle desetikolového závodu. Jaroslav Černý tak poprvé v letošní sezoně zvítězil v závodě supersportů. Po polední přestávce odstartoval závod STK1000. Tomášovi se start tentokrát moc nevydařil a v první zatáčce se usadil na třetí pozici za Italem Fabriziem Pellizzonem na Aprilii. Prvním kolem projížděl již na druhém místě a stahoval vedoucího jezdce Michala Fillu. Prvních pár kol to vypadalo, že by mohli společně bojovat o první místo, ale Tomáš ztratil, po velkém smyku, důvěru v kontrole trakce a tak jeho časy šly postupně dolů. V závěru závodu ještě došlo k výměně pozic s Michalem Šemberou, ale v posledním kole Tomáš v technické pasáži zaútočil a druhé místo si před Šemberou udržel. Závod malých štoků byl pro Jaroslava Černého výrazně lehčím, než souboj s Igorem Kalábem a po několika kolech si vytvořil dostatečný náskok, který nadále před svými soupeři zvyšoval. Po deseti kolech projel cílem se šesti vteřinovým náskokem před druhým Maďarem Alenem Gyorfim a třetím Tomášem Holubcem.

Jaroslav Černý:
Mám za sebou najúspešnejší víkend v tomto roku, konečne sa mi podarilo vyhrať v oboch triedach, ako v sst 600 tak aj v supersportoch, a navyše na Slovakiaringu. Mám z toho veľkú radosť, celý víkend bol už od piatku perfektný, v piatok som bol najrýchlejší, a v sobotu som to potvrdil aj v oboch triedach, kde som získal Pole Position. V nedeľu boli ako prvé na programe supersporty, štart mi celkom vyšiel a po prvom kole som bol na 3.mieste za Kalábom a Pintarom, cez Pintara som sa dostal celkom ľahko, a v 4.kole aj cez Kalába, ktorý bol naozaj veľmi rýchly, aj tak som sa snažil odpútať a vytvoriť si mierny náskok, dokázal som ho udržať za sebou na úrovni jednej sekundy, a sústredil som sa len na to, aby som nespravil nejakú chybu, boli to ťažké preteky, ale podarilo sa mi zvíťaziť pred domácim publikom a pred sponzormi, ktorí mi veria a investujú do mňa nemalé finančné prostriedky, preto som naozaj rád, že to vyšlo. Ako druhé ma čakali stocky 600, štart mi nevyšiel podľa predstáv ale cieľom prvého kola som prešiel na 2.mieste za Látrom, po dvoch kolách som cítil, že mám na to, aby som ušiel všetkým súperom, a to sa mi aj podarilo, spravil som si náskok asi 6 sekúnd pred druhým, a až do cieľa som si užíval jazdu na prvom mieste pred domácim publikom. Bol to skvelý víkend a momentálne som jediný Slovák, ktorému sa podarilo vyhrať dve kategórie Alpe Adrie...Musím poďakovať celému Bily Racing Teamu, a to menovite Robovi Bílému, Mirkovi Šamajovi za bezchybnú prácu a takisto Honzovi Halbichovi a Pavlovi Máslerovi, za perfektne pripravený podvozok, a v neposlednej rade všetkým sponzorom a kamarátom, čo nám pomáhajú a veria, hlavne Jožkovi Durdíkovi, Mirovi Kolenčíkovi, a celému kolektívu Slovakiaringu za perfektnú spoluprácu.

Tomáš Mikšovský:
Z mého pohledu to byl fantastický víkend a druhé místo za těchto podmínek je naše vítězství. Když beru v potaz, že jsem jel na novém stroji, na kterém jsem měl najeto minimální množství kilometrů a že jsme se teprve ve čtvrtek rozhodli s ním na tomto okruhu startovat, nemám k tomu co dodat. Přestože se jedná prakticky o sériový motocykl, se kterým se Peter Theisz účastní polského BMW Cupu, zajížděl jsem na něm v sobotních kvalifikacích velmi rychlé časy. Samotný závod byl také parádní, náš cíl byl hlavně dojet do cíle a zbytečně neriskovat pád a zničení půjčeného motocyklu. Samotný start se mi moc nevydařil, ale už v prvním kole jsem předjel Pellizzona a začal se pomalu dotahovat na velmi rychlého Michala Fillu. Ve třetím kole jsem si také zajel své maximum (2:06“764) a to je pro mě velmi důležité, neboť je vidět velký potenciál tohoto motocyklu. Bohužel jsem asi ve čtvrtém kole dostal smyk zadního kola, který nepobrala ani kontrola trakce a tak jsem malinko zvolnil, abych neriskoval zbytečný pád. Asi v sedmém kole mě předjel Michal Šembera, který jel velmi dobře a tak jsem se za ním vozil a čekal na tu správnou chvíli. Ta přišla v posledním kole v technické pasáži, kde měl Michal velkou slabinu a tak jsem neváhal a úspěšně zaútočil. Cílem jsem projel na druhém místě a připsal si dvacet bodů, jak do Českého mistráku, tak do hodnocení Alpe Adrie. Chtěl bych poděkovat celému týmu za jeho perfektně odvedenou práci. Osobním mechanikům Honzům Halbichovým, Pavlovi Máslerovi a především Peteru Theiszovi za půjčení jeho motocyklu, protože bez tohoto stroje bychom nezískali takové pěkné umístění. V neposlední řadě patří poděkování i polským kamarádům, kteří nám do kvalifikačních tréninků zapůjčili náhradní kola a mnoho jiných dílů. Poděkování samozřejmě všem kamarádů, fanouškům, ale také sponzorům, bez kterých bychom nemohli závodit.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist