Technika tentokrát Igora Kalába v Mostě nepodržela

Vítězství a třetí příčka v mistrovství České republiky silničních motocyklů třídy Supersport, k tomu třetí a pátá pozice ve FIM Europe Alpe Adria Championship 2015, to je víkendová bilance Igora Kalába na autodromu v Mostě, jehož výkony hodnotí níže uvedená tisková zpráva.

Technika tentokrát Igora Kalába v Mostě nepodržela

Jezdec týmu MBNS Triumph Igor Kaláb udržel po víkendu v Mostě vedení v domácím šampionátu, ale ve středoevropském mistrovství klesl na druhé místo. „Před Mostem jsme provedli repasi motoru, ale motorka nejela, jak jsme si slibovali. Problém ve spalování signalizoval v sobotu do hněda zbarvený výfuk,“ řekl.

Pod hradem Hněvínem se na mostecké dráze Igorovi zpravidla nedaří. Jakési prokletí nepřekonal ani tentokrát, i když se snažil, seč mu síly stačily: „Většinou jedu v pátek tři tréninky pokud technika funguje jak má. Tentokrát jsme je ale jeli všechny, nicméně časy nebyly optimální, což naznačovalo, že máme problém."

Sobotní ranní oficiální trénink přinesl milé překvapení. Přezutí Triumphu Daytona 675R do nových pneumatik napřed způsobilo nejrychlejší čas ze všech. Bohužel tento výkon se již Igorovi nepodařilo zopakovat: „Následovala první kvalifikace a z ní až čtvrtý čas.“

V sobotu třetí
První závod Igor zahájil v pořádku. V čele se usadili Maďar Chrobak s Polákem Zielinskim, následoval Michal Chalupa s Igorem za zády. „Ze všech sil jsem v půlce závodu Michala předjel a podařilo se mi ho i setřást, Chrobak a Zielinsky už ale byli pryč.“ Tři kola před cílem traťoví komisaři závod přerušili červenou vlajkou, protože po havárii ležela jedna motorka blízko dráhy.

V neděli pátý
„Večer jsme tedy aspoň vyměnili svíčky a provedli změny v zapalování, aby se alespoň něco zkusilo. V nedělní ranní druhé kvalifikaci jsme zkoušeli, jak se tyto změny projeví, vůbec však nepomohly. Jediným cílem tak zůstalo, abych motocykl dovedl až do cíle druhého závodu a získal aspoň nějaké body.“

Z páté pozice na startu se Igor propadl o jednu zpět. Chvíli se držel ve vedoucí skupině, ale to vše za cenu stabilně "přebržděné motorky". „Musel jsem před zatáčkami na brzdách dohánět, co jsem ztrácel na rovinkách. O jeden post jsem si přesto polepšil, ale pak se na cílové rovince ozval nepříjemný zvuk, který mě vyděsil,“ přiznal Igor a motocykl držel na spojce. „Nesměl jsem jet ale v šikaně rovně, to bych hodně ztratil. Pak jsem motor znovu zkusil a běžel.“ Tedy zahájil opět stíhačku pátého místa a uspěl: „No uspěl… Ze silných vibrací jsem měl dojem, že je motor v rámu volný, dokonce se úplně vyšroubovala velká matice na brýlích předních tlumičů.“

Hned v pondělí odvezl Igor motor k panu Havlíkovi. „Když jsme ho kompletně rozdělali, objevili jsme zadřený rozvodový řetěz a vydřené vodící lišty až do bloku motoru. Můžeme být rádi, že tenhle stav motor vůbec přežil. Moc nechybělo a stala by se velká škoda. Snad už teď víme, co bylo příčinou a v dalším závodě nás motor podrží,“ uzavřel mosteckou anabázi Igor Kaláb.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 2x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist