Skvělý start do sezony pro IV Racing

O uplynulém víkendu odstartovalo Mistrovství ČR, které mělo, jako již tradičně, svůj první závod na maďarském okruhu Hungaroring. Se stejnou tradicí, se kterou se koná úvod MČR v této lokalitě za Budapeští i seriál MČR, se koná v rámci Alpsko-jadranského šampionátu Alpe Adria.

Náš tým nastupuje do letošní sezony se třemi jezdci. Jako stálice je v něm Michal Filla, který v našich barvách získal již tři tituly Mistra ČR s litrovým motocyklem. K Michalovi, který startuje v obou litrových třídách, se po loňském oťukávání stroje BMW přidal Michal Drobný, který nastupuje v kategorii Superstock 1000. Třetím členem týmu BMW INVELT je Jan Nimmerfoll, který se bude účastnit závodů Volné třídy nad 600ccm a v rámci sbírání zkušeností jej mohou diváci vidět i ve třídě Superstock 1000. Další novinkou je i to, že tým plně využívá podpory pneumatikářského koncernu Pirelli, jehož směsi se letos objevují na motocyklech našich jezdců.
Ve volné třídě nad 600cc vybojoval v sobotním podvečeru Jan Nimmerfoll druhou pozici. Kompletní trio nastoupilo posléze v neděli k závodu třídy Superstock 1000, kdy Michal Filla stál na poleposition, Michal Drobný na třetí pozici startovního roštu a Jan Nimmerfoll mohl odstartovat do závodu z příčky čtrnácté. Závod samotný zvládli všichni naši jezdci skvěle. Michal Filla sice v úvodu propadl kvůli problémům s řazením, ale posléze začal stahovat ztrátu na vedoucího Martina Choye, předjel několik soupeřů, ovšem lídra závodu se mu vzhledem k jeho délce již dotáhnout nepodařilo a skončil o vteřinu druhý. Náplastí na jeho rozladění po závodě mu mohl být fakt, že byl nejrychlejším v hodnocení MČR a zaznamenal nejrychlejší kolo závodu.
Michal Drobný se od prvních kol skvěle držel ve skupince bojující o celkové třetí místo, rval se srdnatě se soupeři a poté co dokázal v posledním kole zdolat Rakušana Rolanda Resche, se mohl po zásluze radovat ze třetího místa v celkovém hodnocení a dvaceti bodů za druhé místo v rámci hodnocení MČR. Jan Nimmerfol mohl být se svým výkonem v závodě také spokojený, dobře odstartoval a až do cíle si dokázal udržet svojí pozici, kdy skončil jako pátý nejlepší z českých jezdců na 14. místě.
Do vrcholu nedělního odpoledne, kterým byl závod třídy superbike, startoval Michal Filla opět z poleposition. Tímto závodem si chtěl jezdec našeho týmu spravit chuť po smolné porážce, a to se mu podařilo. Po výborném startu byl na čele jezdeckého pole hned od prvních metrů a stylem start cíl, kdy získával kolo, co kolo bezpečný náskok, si bez problémů zajistil vítězství, které korunoval stanovením nového oficiálního traťového rekordu, který má díky němu nyní hodnotu 1:50,871. 
Jistě se sluší také podotknout, že Michal Filla tento rekord překonal již potřetí, kdy v letech 2009 a 2010 dokázal v barvách našeho týmu vždy stanovit absolutně nejrychlejší motocyklový čas na této maďarské trati.

Michal Filla#55: „Musím říct, že za poslední dva týdny jsem na motorce najezdil opravdu hodně kilometrů. Po návratu z Bol d’or jsem hned druhý den jezdil ve Filla Racing Academy a věnoval se dalším pilotům. Naštěstí jsem měl šikovné jezdce, tak to bylo dobré. Pak jsem hned odjel do Maďarska na první závod Alpe Adria a MČR. Na motocyklech máme oproti loňskému roku několik změn, tou hlavní jsou asi pneumatiky Pirelli a podvozek K-Tech. S nastavením jsme měli trošku problémy, ale nakonec se s tím náš specialista Martin Janoušek dokázal poprat a v kvalifikaci jsme pokořili loňský čas a stanovili tak nový kvalifikační rekord. Vyhráli jsme obě kvalifikace a brousili jsme si zuby i na dvě vítězství. To se ale bohužel nepovedlo, v závodě Superstock 1000 mi od startu nefungoval quickshifter a já nemohl pořádně řadit.
Od začátku jsem ztrácel metry i pozice a trvalo mi, než jsem si na jízdu bez této vychytávky zase zvykl. V polovině závodu jsem se dostal na druhé místo a začal stahovat prvního Bulhara Choye. Nechtěl jsem riskovat pád kvůli vítězství v Alpe Adria, když tento šampionát nepojedu celý, přesto jsem chtěl moc vyhrát. Několikrát se mi to málem vymstilo, musel jsem hodně stahovat na brzdy i v zatáčkách a to v kombinaci s lehkým mrholením nebylo moc dobré. Bohužel každý výjezd a klasické přeřazování mou ztrátu zpátky natáhlo. Nakonec jsem dojel sekundu za prvním. Chybělo nám kolo nebo dvě. Dost mě to mrzelo, ale takovou věc nikdo neovlivní. O to víc jsme se těšili na další závod ve třídě superbike. Zde byla i silnější a rychlejší konkurence. Všechno fungovalo skvěle a já šel od startu na první místo. Pak se nám podařil ještě nový traťový rekord a s náskokem 5 vteřin na druhého jsme mohli být spokojení. Celkově to byl velmi dobrý víkend, nebýt technického problému v první jízdě, mohl být ideální. Musím poděkovat celému týmu, hlavně Martinovi, všem našim partnerům a Pirelli za výborné pneumatiky. Speciální poděkování patří mé ženě, která má se mnou stále velkou trpělivost a podporuje mě.“
Michal Drobný #90: „Do sobotní kvalifikace jsem vyjel na nové pneumatice se záložní kvalifikační. Nakonec jsem po dohodě s mechaniky nechal kvalifikační gumu na odpolední trénink. První část jsem proto objel na jedné sadě a výsledkem bylo 3. místo se ztrátou 0.5s na Michala Fillu, s čímž jsem byl spokojen. Do druhé části jsem nastupoval s odhodláním zatáhnout na kvalifikační pneu. Bohužel v mém nejrychlejším kole jsem udělal tři malé chyby, které mě stály zhruba půl vteřiny z výsledného času. Závod a mé starty, to je pro mě velký horor. Proto jsem považoval propad do středu pole za úspěch. Naštěstí jsem se hned ze začátku začal tlačit dopředu a dvě kola jsem se držel za Michalem, se kterým jsem se dotáhl do skupiny o 3. místo. Michalovo tempo jsem nebyl schopen akceptovat, ale bojoval jsem s Rolandem Reschem. Necelá 2 kola před koncem jsem se za něj dotáhl a četl si jeho stopu. Věděl jsem, že v poslední zatáčce je slabší, tak jsem mu to tam v posledním kole dal a na konec jsem ho porazil o 0,031s. Na úvod sezony je to pro mě skvělý výsledek. Chtěl bych všem poděkovat za pomoc, jak týmu za skvěle připravenou motorku, tak chlapcům z Pirelli. Všem co mi pomáhájí a stojí při mně. Děkuji."
Jan Nimmerfoll #14: „Závodní štace v Maďarsku pro mě nezačala zrovna nejlépe, po zdravotních peripetiích, které mě provázely od úterní noci, a jejich součástí bylo i několik ztrát vědomí jsem nastoupil naplno až do páteční večerní kvalifikace volné třídy a posléze sobotní kvalifikační tréninky litrových štoků. První kvalifikaci ve třídě Czech open jsem jako zázrakem vyhrál, když jsem svůj nejrychlejší čas zajel až v posledním kole. Ve druhé kvalifikaci jsem skončil druhý, a to bylo i mé postavení na startu. Do závodu jsem nastupoval s tím, hlavně dobře odstartovat a dojet. Byl jsem informován, že starty s BMW nejsou jednoduché a tak jsem se na start opravdu hodně soustředil. Motorka se mi po odlepení z roštu několikrát postavila na zadní a takhle jsem odskákal až na konec cílovky, kdy jsem se propadl na chvost startovního pole. V průběhu závodu jsem už jen stahoval a doufal, že nepřijde žádná větší chyba. Druhé místo tak pro mě bylo výsledkem, se kterým jsem byl moc spokojený. Ve třídě Superstock 1000 jsem nováčkem a mám se opravdu co učit. V první trojce nejrychlejších byli dva kolegové z našeho týmu BMW Invelt, oběma jsem přál bednu a sobě zázrak. Odstartoval jsem ze čtrnácté pozice a tu si udržel až do cíle. Z Čechů jsem obsadil páté místo. Mám se ještě co učit a doufám, že v příštím závodě se výkony víc přiblížím ke kolegům z týmu. Děkuji mému mechanikovi Ottovi Huislovi a celému týmu BMW Invelt, hlavně Martinu Janouškovi, který nám dost pomáhal s přípravou motocyklu. Celý tým fungoval výborně a třeba psychická podpora od Michala Filly mi opravdu tenhle víkend moc pomohla. Díky i klukům z PIRELLI, z těch gum jsem měl velký respekt a ukázalo se, že zbytečně. Jsou to skvělý gumy, což ukázal i Michal svými skvělými výkony.

Informace o redaktorovi

Jiří Mikšík - (Odebírat články autora)
Wlada Novotný - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist