Sezonu jsme uzavřeli pozitivně, říká Prášek

Závěrečný podnik seriálu Alpe Adria uspořádali o víkendu na slovenském okruhu Slovakiaring. Nad okruhem se sice neblýskalo, ale příroda připravila tolik vody, co snad dokážou jen vydatné letní bouřky. Michal Prášek v posledním podniku bodoval šestým a třetím místem v cíli a v celkovém hodnocení třídy Superstock 1000, kde jel letos poprvé, skončil pátý.

Automotodrom ležící u vesničky Orechová Potoň je pouze pět let starý, ale havlíčkobrodský Michal Prášek si už z tohoto místa odvezl hned několik vavřínů. Bylo tedy otázkou, zda v nastoleném trendu bude pokračovat i s litrovým stockem BMW S1000RR, v jehož sedle jede první sezonu.

Pro nepřízeň počasí odjel Michal před kvalifikacemi pouze dva volné tréninky. I tak absolvoval jeden trénink na úplně mokré trati a druhý na částečně vlhkém povrchu. „Tak dneska se to celé pojalo tak nějak v klidu. Cílem bylo hlavně neublížit sobě ani motorce a to se podařilo. I když je pravda, že bych před kvalifikací uvítal větší porci ujetých tréninkových kilometrů,“ dodal s úsměvem pětadvacetiletý jezdec.

Sobota se již tradičně nesla ve znamení dvou kvalifikačních tréninků a prvního víkendového závodu. První kvalifikace se jela na vodě a tomu samozřejmě odpovídaly i dosahované časy a větší rozestupy. Tuto kvalifikaci vyhrál polský dravec Marek Szkopek. Michal obsadil šesté místo. Druhá kvalifikace se jela na suché trati. Pole position získal Michal Filla před Markem Jermanem a Martinem Choyem. Michal byl na sedmé pozici.
V podvečer už na Michala čekal první závod, v němž se mu podařilo dobře odstartovat. Nicméně během závodu se projevil problém se zadní pneumatikou. O tom však už více sám jezdec: „Kvaldy nebyly úplně to pravé ořechové, ale pro závod nebylo nic ztraceného. V závodě se mi však stalo něco, co jsem ještě za roky co jezdím nezažil. Pneumatika po pár kolech začala dělat doslova psí kusy. Každou rovinu jsem se děsil okamžiku, kdy přijde brzdění. Po závodě byla pneumatika úplně roztrhaná a to i uprostřed. Jednalo se pravděpodobně o špatný kus, ale i tohle se může stát. Důležité je, že jsem v cíli, byť na šestém místě.“

Neděle odstartovala warm upem do něhož nastoupilo jen pár jezdců. Vyvrcholení víkendu přinesl druhý závod, který se jel krátce před třetí hodinou odpoledne. Michal dobře odstartoval a po třech kolech bylo pořadí Szkopek, Choy, Jerman, Prášek, Filla. Michal si vyměnil pozici s Jermanem, ne však na dlouho. Na vedoucího Szkopka se začal přitahovat Jerman, Michal jel třetí, čtvrtý s odstupem Michal Filla a pátý už s velkou ztrátou Martin Choy. Na první trojici se začal dotahovat Michal Filla. Jerman šel před Szkopka, stejně tak Filla na třetí před Práška. Cílem projel vítězně Jerman, před Szkopkem a na třetí místo se v poslední zatáčce dostal Michal Prášek.
„Tento závod byl proti sobotě moc pěkný. Opět jsem ho odjel stejně jako na Hungaroringu s nejrychlejšími, takže jsem spokojený. Prvně jsme jeli tři a já doufal, že alespoň Szkopka bych mohl potrápit. Přitáhl se ale na nás Michal Filla a předjel mě. Potom mi v dalších čtyřech kolech ukazoval ať zůstanu za ním. V závěru závodu jsem měl lepší tempo, že bych se dokázal udržet Szkopka a Jermana, ale cítil jsem určitou nervozitu, abych Michalovi nepřekazil nějaký plán, tak jsem zůstával za ním … .

„Nechtěl jsem rozhodnout boj o titul a tak jsem byl popravdě smířený se čtvrtým místem. Když jsme šli s Michalem Fillou do poslední zatáčky tak pořád ve mně bylo, že bych ho chtěl porazit a na druhou stranu jsem si říkal, když to bude bezpečné předjetí tak proč ne, protože jsem věděl že Michalovi stačí k titulu čtvrté místo v závodě. Michal lehce přivřel poslední zatáčku a já jsem ho podjel. V cíli nás dělilo 0,071 sekundy, což byl těsný dojezd,“
zhodnotil závěrečný podnik Alpe Adrie Michal.

Celá sezona byla jako na houpačce. Nečekaná „bedna“ na Pannoniaringu, dva větší a hlavně nákladné pády, vystřídané novou krví do žil v případě dobrých závodů na Hungaroringu a Slovakiaringu. „Sezona Alpe Adria je za námi. Byly věci negativní i pozitivní, tak jak už to ve všech lidských činnostech bývá. Naštěstí končíme pozitivně a myslím, že můžu jít do nadcházející sezony se vzpřímenou hlavou. Ještě mě koncem září čeká jedno testování v Brně a pak až první podnik Alpe sezony 2015. Chtěl bych moc poděkovat Pavlovi Roháčovi, který se mnou už desátý rok spolupracoval. Další velké poděkování zaslouží Rudolf Halem, Radim Hán bez kterých by tento ročník nebyl realitou. Děkuji Honzovi Halbichovi za celoroční práci na podvozku, mému tátovi, který mi dělá mechanika už 18let, Honzovi Antonimu, KD Ostrov Havlíčkův Brod a všem ostatním, kteří podporují nebo fandí,“ dodal závěrem Michal Prášek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist