Radost z vítězství zkazila penalizace

Šampionát Alpe Adria pokračoval na okruhu v Mostě. Tým AMBOSELI Racing startoval opět ve třídě Superbike s Janem Halbichem v sedle stroje Kawasaki Ninja ZX-10R.

Radost z vítězství zkazila penalizace
Mostecký okruh o uplynulém víkendu hostil další kolo alpsko-jadranského šampionátu. Tým AMBOSELI Racing se do Mostu vypravil již ve středu v podvečer, aby mohl v nadcházejících dvou dnech pracovat na nastavení motocyklu pro náročnou dráhu, s několika rychlými zatáčkami, jednou velmi pomalou šikanou a dlouhou cílovou rovinkou. To, že se práce v nastavení podvozku a motoru podařila, dokládá skutečnost, že Honza během dvou kvalifikačních tréninků jezdil ze všech jezdců kategorie Superbike nejrychleji, což se projevilo v zisk pole position pro nedělní závod.

Skvělá práce celého týmu, ale především vynikající výkon Jana Halbicha, přinesl v nedělním závěrečném závodě celého programu doslova dominantní představení jezdce týmu AMBOSELI Racing.

Honza po startu jako první sklápěl svůj motocykl do úvodní šikany, ze které také nejlépe vyjel. První tři kola se ho snažil udržet Slovinec Marko Jerman, nicméně poté zbývajících deset kol objel český závodník již osamocen a cílem nakonec projel vítězně s náskokem 8,449 na druhého Jermana a bezmála 16 sekund na třetího Poláka Sikoru. Bohužel to byla ale poslední radost, která byla týmu AMBOSELI Racing a jeho mladému jezdci dopřána.

Krátce po vyhlášení vítězů totiž podal Polák Ireneusz Sikora protest na prvního a druhého jezdce. Vše s cílem, aby se prosadil na pozici vítěze, kam se svým jezdeckým výkonem nedokázal prosadit na závodní trati. První informace hovořily o tom, že Sikora protestuje na předčasný start, tzv. jump start, nicméně při jednání jury se ukázalo, že Sikorovi vadí, že jezdec hýbal nohou a tělem, což jeho „rozhodilo“ při soustředění na samotný start. Ano, Honza při startovní proceduře položil nohu na zem a tělem zalehl na nádrž, ale to přece nemůže být nikým považováno za porušení sportovních řádů ...

Jan Halbich byl za startovní proceduru dodatečně potrestán penalizací 20 sekund, což znamenalo pokles na 3. pozici, tedy za Poláka Sikoru, který sice uspěl s protestem na českého závodníka, nicméně jeho protest na Jermana nebyl uznán, a tak Sikora nakonec nevyhrál ani za pomoci jiných prostředků, než je jezdecké umění na závodní trati. Jen doplňme, že celá neděle v Mostě byla poznamenaná protesty jezdců, kteří nedokáží porazit své soupeře přímo na dráze. Hned tři ze čtyř čtyřtaktních kategorií totiž doznaly změn ve svých výsledcích poté, co zasedala jury tohoto závodu.
Václav Kout, manažer týmu:
„Otázka by mohla znít – víte všichni, jak se dá vítězit v Alpe Adrii? Odpověď by pak byla – když nevyhraješ na dráze, můžeš vyhrát u zeleného stolu. Když jezdec nedokáže na dráze vyhrát, skončí třetí, tak podá protest proti prvnímu a druhému jezdci v cíli. První informace z jury, která se k nám dostala byla, že Honza a Marko Jerman ulili start. Později jsme se dozvěděli, že při jump startu, jak to pan Sikora nazval, Honza pohnul nohou a přiblížil se helmou za kapoty. V reglementu údajně existuje stať, že se jezdec při startu nesmí pohnout. Máme protokol o jednání jury a čekáme na video, které nám mají zaslat. Jakmile video obdržíme, tak posoudíme, zda se proti penalizaci odvoláme.“

„Myslím si, že celá záležitost je velice směšná. Někdo, kdo nemá na dráze na lepší místo, skončí třetí, tak podá protesty, aby se dočkal svého vytouženého vítězství. Považuji to doslova za velikánský průser organizace tohoto závodu. Aby bylo vše jasné a bylo vidět, že si nevymýšlíme, přikládáme k tiskové zprávě kopii zápisu z jury a protestu pana Sikory. Pro nás je z tohoto víkendu nejdůležitější, že Honza byl první na dráze, jezdil nejrychleji a myslíme si, že všem v Poznani ukáže, že nemá v současné době ve své třídě zase až tolik konkurentů. Udělejte si obrázek sami, my se těšíme do Poznaně!“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist