Promoklé Brno…

Slovenský tým Bily Racing se po úspěšném závodě v chorvatské Rijece přesunul na půdu České Republiky, kde se účastnil dalšího podniku alpsko-jadranského šampionátu na brněnském okruhu.

Promoklé Brno…
Memoriál Františka Šťastného sliboval velmi kvalitní závody, protože účast jezdců v jednotlivých třídách byla mnohdy na hranici propustnosti tratě. Celý závodní víkend byl ovlivněn velmi chladným počasím a silným větrem. Přestože se očekávaly dešťové přeháňky, sobotní kvalifikace se odjely za suchých podmínek. Tomáš Mikšovský si zajistil po drobných problémech šestou startovní pozici v kategorii superstock 1000. Jaroslav Černý na sebe poukázal dvěma prvními místy již v kvalifikačních trénincích, kde bezkonkurenční jízdou ukázal, že letos v tomto šampionátu patří k absolutní špičce ve třídě supersport i superstock 600.
Nedělní předpověď počasí na sebe nenechala dlouho čekat a některé kategorie musely absolvovat před samotným závodem mokrý trénink. Jezdci třídy superstock 600 odjeli závod ještě za suchých podmínek. Jarovi se start z prvního místa podařil a prvním kolem projížděl na druhém místě za Tomášem Holubcem. V momentě, kdy se dostal na první místo, byla mu ukázána žlutá cedule s jeho startovním číslem, což znamenalo průjezd boxy. Ještě během závodu jsme dostali informaci, že byl pozdě sundán nahřívák předního kola. I tak Jaro předvedl, že se s ním musí počítat, protože závod dokončil na 3. místě včetně několika vteřinové ztráty způsobenou nešťastnou penalizací.
Závod kategorie superstock 1000 byl odstartován dvakrát, když do prvního závodu se vyjelo za suchých podmínek a během prvních dvou kol začalo silně pršet. Přestože ředitelství závodu vyhlásilo zcela nerozvážně „wet race“, závod byl po několika pádech v druhém kole přerušen. V této chvíli se Tomáš pohyboval na třetím místě. Následoval tedy druhý start a to již s mokrými pneumatikami. V první zatáčce byl Tomáš na čtvrtém místě, ale po hromadném pádu několika jezdců, kterým se musel vyhýbat, ztratil několik míst. Závod dokončil na devátém místě celkově a mezi Čechy byl klasifikován jako čtvrtý v pořadí. Jaroslav Černý nastoupil na start supersportů s tím největším cílem. Bohužel zadní pneumatika nebyla do mokrého závodu zvolena optimálně a závod dokončil taktéž na devátém místě. V Brně také hájil barvy slovenského týmu ostřílený Jiří Dražďák, který nastoupil do kategorie superbike. Ovšem kvůli technické závadě na motocyklu do samotného závodu ani nenastoupil. Po brněnském učinkování je stále Tomáš Mikšovský na průběžném druhém místě v celkové klasifikaci třídy superstock 1000 a Jaroslav Černý první v kategorii STT600 a druhý ve třídě supersport. Tým Bily Racing Vás zve na tento víkend do Hořic, kde se jede tradičně 300ZGH a kde se představí velký favorit na vítězství v kategorii open nad 600ccm Jiří Dražďák. Celý tým ho přijede do Hořic samozřejmě podpořit. Z důvodu repase závodních motocyklů před dalším podnikem Alpe Adrie, který se jede na okruhu Pannoniaring, se jezdci Tomáš Mikšovský a Jaroslav Černý závodu nezúčastní.

Tomáš Mikšovský:

Z brněnského závodu mám smíšené pocity a určitě to nedopadlo podle mých představ. Se závodním motocyklem jsem se vrátil na tento okruh po jednom roce a to až na jeden páteční mokrý trénink. Během sobotních kvalifikací jsem bojoval pouze s nastavením motocyklu a nesoustředil se na zajetí dobrého času. Startovní šestá pozice nebyla v této konkurenci špatná a já se těšil na nedělní závod. První suchý start se mi povedl výborně a prvním kolem jsem projel na třetím místě, což mi dalo hodně energie bojovat o ty nejlepší příčky. Bohužel v druhém kole byl závod přerušen z důvodu silného deště, i přestože byl závod vyhlášen jako mokrý. Druhý start byl odstartován na vodě, a když jsem viděl, že se v druhé zatáčce odporoučelo několik jezdců k zemi, zvolil jsem taktiku dojet do cíle a získat nějaké body do průběžného hodnocení. Závod jsem tedy dokroužil na devátém místě a do českého mistrovství si připsal důležitých 13 bodů za čtvrté místo, které mi zajišťují průběžně celkové druhé místo v kategorii superstock 1000. Velké díky, patří Robovi a všem členům týmu, kteří se podíleli na přípravě všech motocyklů, protože to byl opravdu pro všechny velmi náročný víkend. Jmenovitě Pavlovi Máslerovi a Honzovi Halbichovi staršímu i mladšímu za kreativní přístup ve své práci. Věřím v lepší zítřky, a že se nám karta na maďarském Pannoniaringu obrátí.“

Jaroslav Černý:

„Víkend začal pre mňa až podozrivo dobre, kde som už od prvých voľných tréningov patril k najlepším, bol som celkom spokojný, že som mal dobrú rýchlosť, pretože trať v Brne je pre mňa najhoršia zo všetkých, a ešte nikdy som tu nemal dobré preteky. Počasie nám nevyšlo vôbec, až na sobotné kvalifikácie, ktoré sa mi podarilo celkom ľahko vyhrať, a s časom 2, 06 na supersporte som bol naozaj spokojný, čo niektorým asi prekážalo, že Slovák ma poleposition v Brne... Do prvých pretekov som si veril, že sa mi podarí zvíťaziť a upevniť si 1. miesto v Alpe Adrii, odštartoval som druhý za T. Holubcom a nehnal som sa v prvých kolách do žiadneho rizika, pretože asfalt mal 5 'C, svoj útok som mal naplánovaný na posledné 3kola, všetko išlo podľa plánu, až keď mi z 1. miesta ukázali komisári prejazd boxami, kde som si bol istý, že som neodštartoval predčasne, preteky som aj tak dojazdil na 3. mieste a po cieľi mi povedali že som mal asi o 5 sekúnd dlhšie predný nahrievák, s čím ani dnes nesúhlasím... Asi mal niekto potrebu mi prekaziť výhru v Brne, tak ako Krapukhinovi minulý rok, za ten istý problém, zaujimavé na tom celom je iba to, že Salač mohol mať aj centrálu, kde mne ju výslovne na Hungaroringu v stockoch zakázali ale v Brne zrazu mohla byť, a ešte mi volal jeden pán, že videl ako ja som mal nahrieváky už dole, ale Salač ešte nie, ale to si samozrejme komisári nevšimli...Nech si každý spraví zaver o tom celom aký chce, ale pre mňa to určite nebolo fair play.
V supersportoch nám začalo dosť pršať, nanešťastie som si vybral zlú zadnú pneumatiku, a za celý pretek, som asi 5x zachraňoval pád, z prvej 15ky som ju mal asi jediný, bolo to pre mňa sklamanie, ale aj to patrí k pretekom, ja verím, že na Pannoniaringu to bude oveľa lepšie, ale aj tak sa chcem poďakovať celému Bily Racing Teamu, Robovi, Mirovi, aj chlapcom od Honza Halbicha za odvedenú prácu a som rád, že už sa tento rok viac Brno nepojde.“


Manažer týmu Róbert Bíly:

„Správanie komisárov bolo úplné neprofesionálne, a my si stojíme za tym že sme neporušili žiadne nariadenie, komisár povedal že do 15sekund nech mame nahrieváky dole a tak sa aj stalo, až na to že zrazu bol problém, správali sa k nám ako k úplným..., nechceli nám ukázať ani záznam na videu, na veži sme boli aj s p. Latrom a k nemu sa správali obdobne, bolo z toho cítiť aroganciu voci Slovensku, a jediná ich odpoveď na to cele bolo to aby sme sa takto správali v Orechovej Potoni a keď sa nám niečo nepáči nech si podáme protest, ale nakoľko sme nemohli záznam vidieť tak sme nemali načo dať protest a som naozaj rad že už sa tento rok ďalšie Brno nekoná“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 3.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist