Premiérová Alpe Adria očima českých týmů a pilotů

Jak jsme vás už včera informovali, tak na okruhu Adria International Raceway v Itálii se jel včera první závod letošního šampionátu Alpe Adria. Vítězi se stali i dva čeští piloti, Michal Prášek v AA-Supersport a Michal Filla AA-Stock 1000. V článku vám přinášíme hlasy českých týmů a jezdců, jak tento závodní víkend na okruhu nedaleko Benátek viděli oni.

Premiérová Alpe Adria očima českých týmů a pilotů

Kapitoly článku

Pro tým a pro jezdce byl okruh zcela neznámý a díky maturitě jezdce jsme si byli vědomi, že testování před samotným víkendem nebude možné, a že Honza přiletí až na kvalifikace. Z tohoto důvodu jsme využily volné tréninky pořádané okruhem, ale bohužel díky nepříznivému počasí se mohlo testovat pouze jeden den, takže natestováno bylo cca 30 kol na vodě.
Do první kvalifikace jsme šli s cílem nasbírat informace o chování motocyklu a najet co nejvíce kol. Ve druhé kvalifikaci jsme se zaměřili na výběr pneumatiky do samotného závodu. Zde pro nás bohužel nehrálo rozhodnutí promotéra závodu, který pro sezonu 2013 vyřadil telemetrii z výbavu motocyklu třídy Superbike. Přesto s třetím místem jsme byli spokojeni.

Po ukončení kvalifikace jsme se rozhodli provézt zásadní změny na nastavení geometrie motocyklu, které jsme chtěli vyzkoušet v raním warm-up, ale bohužel noční déšť nám zmařil zkoušku nového nastavení. Přesto jsme zariskovali a zůstali u nového nastavení a šli do závodu, který náš jezdec popisuje takto:

Jan Halbich: „Byl jsem si vědom rychlosti Marka Jermana a Andrease Meklaua, cíl byl po startu se buď dostat na první místo nebo se vklínit mezi jezdce Suzuki. Podařilo se to druhé. Po prvním kole jsem zjistil, že mám dostatek gripu na zadní pneumatice ve výjezdech, ale ztrácel jsem na přední pneumatice při prudkém brzdění a nájezdu do ostrých zatáček. Rozhodl jsem se tedy neriskovat a nepouštět se za Markem, který jel od začátku velice rychle, ale spíše jsem se snažil jet v zatáčkách širokou stopu a tím si udržet drobný odskok od Andyho. Chtěl jsem mu tak znemožnit moje předjetí. Celou dobu jsem věděl, že na brzdách je silnější než já a naopak při výjezdech jsem byl rychlejší, než přišlo předposlední kolo kde jsem před pravou zatáčkou dojel jezdce o kolo zpět a abych nepřipustil docvaknutí Andyho, tak jsem chtěl podjet toho jezdce o kolo zpět vnitřkem. Bohužel jsem ztratil kontrolu nad předním kolem a následoval pád. Po tom, co se motocykl doklouzal, jsem ho ihned zvedl a snažil se dokončit závod.“

Václav Kout, manažer týmu: „Škoda pádu Honzy v předposledním kole z druhého místa, nicméně čeho si jako tým ceníme, je že i přes pád motocykl zvedl, nevzdal závod a dokončil ho na čtvrtém místě. S celkovým výsledkem můžeme být spokojeni, protože se zde projevil nedostatek tréninku a potřebných kilometrů na zkoušení nastavení motocyklu. Myslím, že jsme vzhledem k dané situaci vytěžili maximum. Ukázalo se, že konkurence nespí, a že Marko je se svým týmem dobře připraven. Pro nás je to výzva se jim vyrovnat.“

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist