Premiéra se šťastným koncem

Zajet si parádní motocyklový závod i bez licence? Dokonce na trati Grand Prix v Brně? To už není jen snem mnoha motocyklových nadšenců. Brněnská společnost IVRacing s. r. o. uspořádala ve spolupráci s agenturou MAACH41 s.r.o. první letošní závod seriálu Czech Endurance Cup 2006, neboli vytrvalostní závody motocyklů na okruhu. Nový seriál začal prvním závodem 17. května, samozřejmě v Brně.

Celá řada lidí vlastní sportovní motocykly, ale „profesionální“ závodění s licencí a se speciálními stroji je pro ně finančně nedostupné. Právě pro takové je seriál určen. Samozřejmě, účastnit se mohou i zkušení závodníci. Při brněnské premiéře nechyběla naše „esa“ v podobě Kamila Pragera, Jiřího Dražďáka, Pavla Oudy, Miloše Čiháka nebo Ondřeje Ježka. K prvnímu závodu se přihlásilo celkem neuvěřitelných 64 týmů, k tréninkům a kvalifikaci nastoupilo 52 týmů, tvořených celkem 168 jezdci na 159 motocyklech prakticky všech značek. Startovní pole byl skutečně nabité.
Premiérový závod na brněnském automotodromu uvítala nepřízeň počasí. Zatímco jednotlivé týmy procházely technickou a administrativní přejímkou, z nebe se snášely k zemi proudy vody a olověné mraky braly jakoukoliv naději na zlepšení. K prvním volným tréninkovým jízdám se osmělilo nejprve jen několik odvážných. Lilo a lilo a jízda vyžadovala maximální koncentraci a cit. V prvním seznamovacím tréninku zajel nejlepší čas tým Viagra team endurance s číslem 88 ve složení Ondřej Mlejnecký, Václav Křivohlavý a Petr Řezníček. 2:58,567 odpovídalo podmínkám na trati a za tento čas se jezdci rozhodně stydět nemuseli. Postupně déšť ustával a měnil se v občasné mrholení, ale trať byla stále mokrá. Zbývajícím třem volným tréninkovým jízdám dominoval tým Bad Boys ve složení Michal Chalupa a Václav Jiruš s nejlepším časem 2:40,155. Po krátké přestávce přišla na řadu kvalifikace pro samotný čtyřhodinový závod, která měla určit pořadí na startu. Nejlepšího času dosáhl Dream Team (Gustav Kraus, Aleš Halámek, Libor Procházka a Kamil Sodomka). 2:37,838 znamenalo Pole Position pro odpolední závod.
Polední pauzu vyplnil svojí show Pepa „Sršeň“ Šiler, který na pitlajně a na mokru ukázal čeho všeho je schopen a asi tím i trochu prolomil nervozitu nováčků, před závodem na mokru! Ještě před streatovým šílencem ale proběhla rozprava s jezdci, tedy poučení všech závodníků o pravidlech chování na trati, kterou držel pevně v rukou Mirek Bartoš zástupce ředitele závodů Mistrovství světa cestovních vozů (WTCC), který CEC píská. Po poledni pomalu rostla nervozita, blížil se okamžik startu závodu. Vytrvalostní závody motocyklů se startují klasickým způsobem „Le Mans“, kdy motocykly s vypnutými motory jsou seřazeny šikmo u boxové zdi, smí je přidržovat vždy jen jeden mechanik a jezdci stojí na protější straně dráhy. Na pokyn startéra běží ke svým strojům, nasednou, nastartují a závod začíná. Stejný rituál samozřejmě proběhl i při prvním závodě Czech Endurance Cupu v Brně. Na skoro suché trati se již prosadili zkušení závodníci favorizovaných týmů. Od startu v čele kroužil stroj Jafferson ELIT Pirelli Teamu s „jedničkou“ Kamilem Pragerem. Neustále zvyšoval náskok před svými pronásledovateli, hlavně před zástupci Havrda + Erinak Teamu a strojem týmu Indi Racing.
Zhruba po 40 minutách závodu začalo velké drama. Na „stadionu“ došlo k pádu jednoho z jezdců a z jeho poškozeného stroje vyteklo na trať velké množství oleje. V pár minutách havarovalo několik dalších jezdců, naštěstí většinou s dobrým koncem. Dalším se smýkající stroj podařilo v únikové zóně zklidnit bez pádu a pokračovat. Z bezpečnostních důvodů byl závod přerušen, jezdci byli staženi do boxů a na trať vyjela servisní vozidla a pořadatelé se pustili do čištění vozovky od dvacet metrů dlouhé olejové skvrny. Za půl hodiny se týmy začaly řadit k opakovanému startu. Obloha se vyjasnila a brněnský autodrom zalilo slunce. Pokračování závodu mělo obdobný scénář, jako krátká úvodní část. Mokrá a následně osychající trať spolu s délkou závodu a týmovou souhrou a strategií totálně popřela rozdíly mezi výkonností motorů. Na poslední chvíli zařazený Fazer team byl jediným zástupcem tzv. naháčů a proto byl zařazen do šestkové třídy. Nicméně všem škarohlídům ukázal, že i naháči mají v takto vyrovnaném závodě své místo a jsou schopni bez problémům konkurovat klasickým supersportům, o čemž mluví i jejich třetí místo na bedně v šestikilech amatérů. Pro absolutní prvenství si přijel po čtyřech hodinách Jafferson ELIT Pirelli Team ve složení Kamil Prager, Marek Svoboda a Jiří Dražďák. Stejný počet kol měl na svém kontě v cíli závodu i tým Indi Racing ve složení Michal Dokoupil a Tomáš Holubec. Ti také byli nejlepší v kategorii do 600 ccm. Soutěži amatérů dominoval tým RUJ Invest (František Janda a Pavel Kalita) z kategorie do 600ccm před litrovým KRF týmem ve složení Martin Richter, Pavel Foltýn a Petr Kameník.
Ještě před prvním závodem probíhala vzácně bouřlivá diskuse o startu amatérů s profesionálními jezdci v jediném závodě. Na jednu stranu už dopředu panovaly obavy o tom, že nikdo z amatérů nemá šanci, na druhou stranu panoval názor, že se lze od profíků ledasčemu přiučit. Co člověk to názor. Takže se čekalo na to, co přinese závod?! A závod s vytrvalostním formátem ukázal. V první patnáctce skončily hned tři amatérské týmy z nichž ten nejlepší dosáhl na devátou příčku a ještě k tomu na šestistovce a nechal za sebou například Pro Race s Milošem Čihákem, který jel loni Superbiky a kterého v celý den hodně trápila technika. V podvečer na stupně vítězů vystoupili ti nejlepší ve vypsaných kategoriích. Ale nutno říct, že zvítězili všichni, kdo přijeli a závod absolvovali. Jím patří poděkování za neobvyklou a zajímavou akci a promotérům patří velká gratulace za perfektně připravený podnik. Nezbývá, než se těšit na druhý závod, který proběhne opět na brněnském autodromu 17. 7. 2006. Pro všechny zájemce, kteří by chtěli startovat, nebo alespoň získat základní informace je k dispozici internetová stránka seriálu: www.cec.cz. Krátká reportáž z prvního závodu Czech Endurance Cupu bude i v červnovém vydání televizního magazínu 102 Oktanů na programech ČT2 a ČT4.
1. závod Czech Endurance Cupu 2006 - výsledky
Absolutní pořadí:
1. Jafferson ELIT Pirelli Team 31 (Kamil Prager, Marek Svoboda, Jiří Dražďák) 80 kol
2. Indi Racing 23 (Michal Dokoupil, Tomáš Holubec) 80 kol
3. Team Havrda+Erinak 66 (Jiří Brož, Ondřej Ježek) 79 kol
Amatéři celkově:
1. RUJ Invest 8 (František Janda, Pavel Kalita) 75 kol
2. KRF Team 41 (Martin Richter, Pavel Foltýn, Petr Kameník) 73 kol
3. Macho moto racing team 32 (Roman Mikoláš, Tomáš Stanovský, Miroslav Glos, Petr Glos) 72 kol
Amatéři do 1000 ccm:
1. KRF Team 41 (Martin Richter, Pavel Foltýn, Petr Kameník) 73 kol
2. Macho moto racing team 32 (Roman Mikoláš, Tomáš Stanovský, Miroslav Glos, Petr Glos) 72 kol
3. Na pohodu 38 (Marek Pihrt, Jiří Frkal) 72 kol
Amatéři do 600 ccm:
1. RUJ Invest 8 (František Janda, Pavel Kalita) 75 kol
2. Schneck Team 135 (Jan Rejchrt, Pavel Odehnal, Karel Řezníček) 69 kol
3. Fazer team 16 (Petr Kratochvíl, Martin Papež) 69 kol
Celkové pořadí do 1000 ccm:
1. Jafferson ELIT Pirelli Team 31 (Kamil Prager, Marek Svoboda, Jiří Dražďák) 80 kol
2. Caine Eli Racing 37 (Zdeněk Brabec, Vítězslav Šopík, Roman Michalák) 78 kol
3. Vlčáci 77 (Kamil Holáň, Miroslav Gropl, Petr Holanec, Filip Rasocha) 76 kol
Celkové pořadí do 600 ccm:
1. Indi Racing 23 (Michal Dokoupil, Tomáš Holubec) 80 kol
2. Team Havrda+Erinak 66 (Jiří Brož, Ondřej Ježek) 79 kol
3. Midland Racing Team 61 (Petr Svoboda, Pavel Ouda) 76 kol

Informace o redaktorovi

Motorkáři.cz - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist