Prášek: Doufám, že tímto začíná obrat k lepšímu

Čtvrtý podnik letošního ročníku motocyklového šampionátu Alpe Adria hostil v červencovém termínu již tradičně severočeský Most. Jezdce přivítalo chvílemi až extremní letní počasí, které bylo spíš vhodné na letní koupání, nežli pro závodění motocyklů. Celý program zahájily čtvrteční volné tréninky, následovaly také v pátek a v podvečer proběhly první kvalifikace všech tříd AA.

Prášek: Doufám, že tímto začíná obrat k lepšímu
Ve třídě litrových stocků opět nechyběl havlíčkobrodský jezdec Michal Prášek na stroji BMW. Čtvrteční volné tréninky proběhly v duchu nastavování podvozku a sžívání se opět se „závodním režimem“, protože Michal od své havárie v Rijece na motocyklu neseděl. Ve stejném duchu pokračovala i páteční sekce volných tréninků. „Víc než měsíc jsem neseděl na motorce, takže malinko trvalo než jsem se rozhýbal. S Honzou Halbichem starším jsme pracovali na podvozku. Spolupráce byla na výbornou a do kvalifikace máme velmi dobré nastavení podvozku,“ řekl.
Páteční kvalifikace začala parádně, když se Michal usadil na druhém místě za Michalem Fillou. V půlce kvalifikace se před něj dostal ještě Slovinec Jerman, který zajel na tisícinu sekundy stejný čas jako Filla. Lepší druhý nejlepší čas, ale dostal Jermana na provizorní pole position. Michal tak byl po první kvalifikaci třetí se ztrátou devíti desetin na Jermana. „Kvalda se povedla parádně, i když je to za mnou pěkně našlapané. Uvidíme jak to dopadne zítra,“ uzavřel Michal páteční den.

Sobota začala pro velké stocky druhou kvalifikací po desáté hodině. Michal si nedokázal svůj čas zlepšit, což se naopak podařilo o jednu desetinu Marku Szkopkovi z Polska. Bylo tedy jasné, že Michal do sobotního závodu odstartuje ze čtvrtého místa. Startovní rošt sobotního závodu přivítal jezdce s teplotou atakující třiatřicet stupňů. Michalovi se reakce na světla povedla a do první zatáčky se snažil dostat na vnitřek dráhy. Bohužel v nájezdu přebrzdil přední kolo a nasledoval pád. Po pádu motocykl zvedl a pokračoval beznadějně poslední.
Do cíle se Michal propracoval ještě na desáté místo, ale se závodem logicky nebyl spokojen. „Do první zatáčky jsem se rozhodl jít na vnitřek, ale brzdil jsem o chloupek později než jsem měl. Jakmile jsem viděl před sebou jezdce jak zavírají zatáčku, šel jsem intenzivněj na brzdu a už to bylo. Naštěstí jsem nikoho nevzal sebou, i když Marek Szkopek a Bartek Wiczynski měli namále. Od červnového testování v Brně se příliš nedaří. Doufám, že zítra bude lépe,“ posteskl si jezdec týmu Roháč & Fejta motoracing teamu.
Nedělní warm up posloužil k navrácení ztracené sebedůvěry. Na starších gumách zajeté vyrovnané kola byly důkazem, že by to v závodě nemuselo být špatné. Start závodu v odpoledních hodinách za pětatřicetistupňového tepla proběhl o poznání lépe než v sobotu. Michal ztratil pouze dvě pozice a jel šestý. Ve druhém kole si však „kopl“ neutrál a ztratil kontakt se Szkopkem a Ercegem. Szkopek ovšem během závodu několikrát chyboval až nakonec havaroval. Michal tak celý závod bojoval s Poláky Walkowiakem a Wisczynskim a později s Marko Ercegem o čtvrté místo. Nakonec na cílové čáře porazil o 25tisícin sekundy Ercega a závod tak dojel na čtvrtém místě.

„Po včerejšku jsem byl hodně nervozní, naštěstí to bylo o poznání lepší. Doufám, že tímto začíná obrat k lepšímu. Teď jsou závody po dvou týdnech. Je paráda, že budu na motorce sedět často. Děkuji všem sponzorům, týmu Roháč & Fejta, panu Halbichovi a všem co mi fandí a drží palce,“ doplnil k severočeskému snažení Michal Prášek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist