Pořadatelské zmatky na republice v Brně

Doslova bordel panoval při posledním podniku MEZ MČR, který se jel o víkendu v Brně. O části z několika organizačních debaklů brněnských pořadatelů Vám přináší informaci manažer týmu Pro Race pan Jirka Hanyk.

Pořadatelské zmatky na republice v Brně
Dnešní závod superbiků započítávaný do AA Cupu, MMČR, Polského mistráku a kdo ví čeho ještě, měl poměrně neočekávaný průběh. pokud vydržíte a tento článek dočtete až do konce, velmi rád bych přivítal jakoukoliv Vaší reakci v chatu.
Standardní startovní procedura, sluníčko, Miloš startuje z osmého místa uvnitř. Před ním mu nikdo nebrání super startu. Až sem je to vše OK. 5 min, 3 minuty, ohříváky dolů, mechoši a holky pryč z roštu. Zhasíná červené světlo a teď to bude trochu zajímavější. V první řadě padá hned na startu Italský jezdec a z desáté a jedenácté řady se k této šlamastice přimotají další dva. Červené vlajky, závod zastaven. Naprosto korektní rozhodnutí. Teď ovšem nastává čas pro všechny, kteří mají soutěžní řády v malíku, ale i pro ty, kteří se pravidly moc nezaobírají. Ředitel závodu rozhodl zkrátit závod o jedno kolo a okamžitě bez zajetí do boxu opakovat startovní proceduru.
Podle soutěžního řádu však situace měla vypadat trochu jinak. Závodníci měli být navedeni do boxů, tam jim měla být umožněna nutná příprava (výměna pneu, dotankování, případně výměna celého motocyklu za náhradní), ředitel závodu měl oznámit čas nového startu, maximálně však 20 min od prvního a start se měl opakovat se vším všudy a ve stejném postavení. Naproti tomu však mechanici některých teamů tuto nutnou práci museli tuto práci provést na roštu, což se nesmí. Na tomto základě dostali dva jezdci (nevím proč jen dva, když provinilců bylo více, ale metr asi není stejný pro všechny) penalizaci průjezd boxem. Tato penalizace by mohla být ještě přijatelná v případě, který však nenastal. Pokud BĚHEM startovní procedury, tedy podle mě dokud nezhasne červené světlo, je závod přerušen, je máváno žlutými vlajkami, může ředitel rozhodnout o zkrácení závodu o kolo a závod může být s novým zahřívacím kolem odstartován buď okamžitě, nebo může být povolen vstup jednomu mechanikovi a musí být vyvěšena tabule 3 min. To vše ještě musí být provázeno tím, že trať musí být čistá a bezpečná. Před druhým startem však komisaři uklízeli olej z trati a tím zdržovali proceduru.
Domnívám se tedy, že ředitelství závodu rozhodlo špatně a nám tímto vznikla škoda, protože Miloš před odpykáním trestu jezdil na třetím, čtvrtém místě, kdežto po projetí boxy se dostal na patnácté. Fantastickou jízdou sice předjel řadu výborných jezdců, třeba Kamila Prágra a do cíle dojel devátý. Slušný výsledek, ale třetí místo to není. Z mojí pozice to cítím jako křivdu a neočekával bych to od profesionálních činovníků. Naopak bych očekával znalost řádů a snahu vést závody korektně. Ani po snaze k vysvětlení situace po závodě, jsem nenašel ani trochu snahy dokázat nám, že mají pravdu oni a ne my. Vždyť oni ani na ředitelství mezinárodního závodu nemají řády. Proč by je tedy měli znát.
Rád bych, pokud máte zájem, se dozvěděl Váš názor na věc, případně jak vidíte pravidla Vy.
To byl zase jeden víkend za všechny prachy.
Jirka Hanyk

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist