OK Racing k závodům v Itálii a Maďarsku

OK Racing Team s Igorem Kalábem má za sebou první dva závodní víkendy sezóny 2013. První závod seriálu Alpe Adria se jel v Itálii na okruhu Adria Raceway a další dva v Maďarsku na Pannoniaringu.

Začátkem května zajel Igor Kaláb v Itálii na čtvrté místo a o něco později si v Maďarsku bodově polepšil, když první závod dokončil na druhém místě a cílem druhého klání projel třetí. Jak viděli trojici závodů hlavní protagonisté týmu, nám prozradili v tiskové zprávě týmu OK Racing.

Igor Kaláb (OK Racing - Yamaha)

„Pro rok 2013 jsme se domluvili s Ondrou Korčákem, že sezónu pojedu na jeho motocyklu. Znamená to pro mě návrat na motocykl Yamaha R6 a pneumatiky Dunlop. Zúčastníme se seriálu Alpe Adria a MČR, doufám, že se kvalifikujeme i do Albacete. Bohužel během testů před sezónou nás trápili trochu problémy s motorem, které se nepodařily úplně odstranit před prvním závodem v Adrii. Přesto jsem se tam celý závod udržel vedoucí skupiny a dojel na 4.místě. Situaci po závodě, už nemám chuť moc rozebírat, protože to řeším jinak. Jedině snad, že jsem žádný oficiální protest nepodal a dle zápisu Jury motocykl se startovním číslem 81 neodpovídal technickým předpisům.“

„Před dalšími dvěma závody na Pannoniaringu prošel náš motor kontrolou a podařilo se odstranit závadu. V prvním závodě jsem po startu vedl čtyři kola. Pak mě na rovince předjel David Látr, snažil jsem se ho udržet, ale nebylo to možné. Na výjezdech mně hrozně ujížděl, asi díky údajnému ABS, které mají na motorce, jak tvrdili v Adrii... . Závod jsem tedy dojel na druhém místě.“

„Ve druhém závodě se mi při startu zvedl motocykl na zadní kolo a trochu jsem tím ztratil. Během prvního kola jsem se dostal na třetí místo a držel krok s vedoucími jezdci. Právě kvůli tomu jsme zvolili měkkou pneumatiku, která však po polovině závodu začala klouzat a ke konci závodu byla úplně zničená. Závod jsem tak dokončil na 3.místě.“


Ondřej Korčák (OK Racing)

„První závod v Adrii se nám úplně nepovedl, ale bohužel k dobrému výsledku nám stála v cestě zlobící technika. Startovní pole bylo velmi vyrovnané a proto 4. místo v cíli beru jako možné maximum. To co se dělo po závodě, beru jako hodně smutné a mrzí mě to. To že se najdou jezdci, kteří celou zimu hledají možnosti, jak obejít řády pro třídu SSP, je jen jejich cesta k vítězství.“

„Na druhý závodní víkend v Alpe Adrii jsme přijeli s již fungující motorkou a hned se nám povedlo držet na předních místech. V první kvalifikaci bylo 2. místo slibné do závodu. První sobotní start se Igorovi povedl a dostal se do čela závodu, bohužel na elektronikou nabitou motorku konkurence naše YAMAHA nestačila a Igor dokončil závod na krásném 2.místě.“

„Do nedělního závodu jsme zariskovali s volbou měkké pneumatiky a začátek závodu jsme jeli na špici. Na závod jsem se tentokrát nedíval na cílové rovince, ale za boxy na nové tribuně. Měl jsem tu možnost, jako ostatní diváci, poslechnout si, jak od třetího kola konkurenční HONDA zapnula trakci a celému startovnímu poli ujela. Nakonec nám odešla měkká zadní pneumatika a porazil nás Rakouský jezdec Rotter. Dojeli jsme na slušném 3. místě v Alpe Adrii.“

„Jsem rád, že u většiny ostatních týmů panuje férové jednání. Když mají motorku vybavenou trakcí, nastoupí do závodního víkendu na stockové motorce, i když je to pro ně velký handicap!!!

Už teď se celý tým těší do chorvatské Rijeky na další závod s nadějí, že konečně pořadatelé upřesní řády a pojedeme všichni férové závody.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist