Návrat do sedla se stříbrným koncem

Tomáš Mikšovský usedl na brněnském okruhu opět do sedla závodního motocyklu. Po tvrdém boji s Václavem Bittmanem nakonec obsadil druhé místo v hodnocení českého šampionátu supersportů.

Na brněnském okruhu se o uplynulém víkendu konal další díl Alpe Adria Cupu, jehož součástí je i Mezinárodní Mistrovství České republiky. Tomáš Mikšovský nastoupil v barvách týmu Intermoto Czech Klaffi k tomuto závodu po delší závodnické přestávce, kterou si vyplnil mimo jiné i úspěšným absolvováním maturitní zkoušky. V kvalifikaci na brněnský závod supersportů získal Tommy pro start postavení v první řadě, když byl v kvalifikačních bojích třetí za svým týmovým kolegou Williamem de Angelisem a Italem Andrea di Vorou. Samotný závod poté po skvělém startu absolvoval až do posledního kola na druhém místě. V tomto posledním kole však nymburský jezdec udělal drobnou chybu, které využil Václav Bittman, jenž Tommyho předjel. Finiš závodu zajistil strhující souboj, který gradoval v poslední zatáčce, kde se Mikšovskému "utrhlo" zadní kolo od asfaltu a došlo ke kontaktu s Bittmanem, Tohoto kontaktu využil neustále na čtvrtém místě jedoucí Ital di Vora, jenž oba české jezdce předjel. Tomáš Mikšovský poté dokončil závod na čtvrtém místě, když již nedokázal odpovědět na Bittmanovo předjetí. V hodnocení českého šampionátu si proto jezdec Intermota došel pro stříbrný věnec udělovaný za druhé místo.
Tomáš Mikšovský
Po více než dvou měsících jsem se vrátil do závodního sedla a vlastně na motorku vůbec. Ve čtvrtek jsem se seznamoval s „dvojkovým“ motocyklem, na kterém jezdí Mathieu Lagrive mistrovství světa supersport. Absolvoval jsem pět volných jízd, ve kterých jsem hledal správné nastavení podvozku. Během náročného dne jsme udělali několik změn, které vedly ke zlepšení trakce a jízdních vlastností motocyklu. Poslední jízdu dne, určenou pro třídu supersport, jsem se rozhodl neabsolvovat, neboť jsem nechtěl riskovat zbytečný pád na dosti ojetých pneumatikách. V pátek nás překvapil nečekaný déšť, který nás provázel po celou dobu první kvalifikace. V závěru tréninku jsem vybojoval třetí nejrychlejší čas na vodě. V sobotu už svítilo slunce a ve druhé kvalifikaci jsem si vyjel opět 3. místo na startovním roštu, i přestože jsem jel s nefunkčním „shiftem“ řazení. Do warm upu jsme opět zasáhli do zadního odpružení, to se nejprve ukázalo jako správná volba, ovšem v samotném závodě byl opak pravdou, neboť zvolená měkčí zadní pneumatika se moc neosvědčila. Start závodu se mi již tradičně povedl a do první zatáčky jsem najížděl na prvním místě, ale toto místo jsem si udržel pouze do „céčka“ prvního kola, kde mě předjel favorizující „Willy“. Pokoušel jsem se Willyho držet, ale marně, je to velice rychlý jezdec. Dlouhých devět kol jsem jezdil s Vaškem Bitmanem, i když po celou tu dobu mě předjel pouze jednou a tak mi to připadalo jako bych jel sám. Až po mé chybě v posledním kole, kdy jsem byl trošku delší v nájezdu do předposledního esíčka okruhu, se Vašek dostal přede mne. Pokoušel jsem se mu to vrátit v poslední zatáčce, ale byl jsem příliš rychlý a tak jsem zbrzdil motorku natolik, že mi klouzlo zadní kolo a srazili jsme se s Vaškem. Po této kolizi nás oba předjel Ital Di Vora. Z této srážky vyšel lépe Bitman a tak jsem dojel jako čtvrtý v pořadí tohoto závodu. Tento závod nepatřil mezi mé oblíbené, protože až na poslední kolo, které se mi líbilo, byl celkem nudný. Chtěl bych poděkovat celému týmu Intermoto Czech Klaffi, který mi umožnil se vrátit alespoň na chvíli do sedla závoďáku. Děkuji rovněž mým sponzorům a sponzorům týmu.

Informace o redaktorovi

Petr Štola - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (0x):



TOPlist