Na Slovakiaringu vybojoval Igor Kaláb titul v třídě Supersport

Motocyklový závodník Igor Kaláb vyhrál v posledním podniku sezony na Slovakiaringu předposlední závod letošního šampionátu FIM Europe Alpe Adria i mistrovství České republiky v kategorii Supersport. Tento výsledek zajistil jezdci MBNS ÚAMK Triumph po roční přestávce titul v této třídě. S předstihem vybojovanou středoevropskou jistotu se chtěl Igor následný den pokusit rozšířit o celkové prvenství také v domácím šampionátu. Obhajoba loňského vítězství v MČR mu však zůstala zapovězena. Poslední závodní den roku 2016 z první pozice havaroval a tak zůstal v MČR stříbrný.

A jak prožíval tři závodní dny samotný jezdec Igor Kaláb?

Volné tréninky a kvalifikace
„Začátek byl s problémy. Hned v prvním volném tréninku po výjezdu na dráhu motorka netočila víc jak 6000 otáček. Tušil jsem, že to bude čidlo kliky, motorka zlobila už doma. Vyměnili jsme ho a já stihl poslední volný trénink pozdě odpoledne.“

„Pro sobotní kvalifikaci jsme se rozhodli pro měkčí pneumatiky. Motorka jela již perfektně a já zajel super čas, můj osobní rekord na Slovakiaringu, 2:08,6. Ale celkově jsem měl rychlé tempo, kdy jsem jel stabilně devět nízkých. Druhý jezdec na startu byl pomalejší skoro o sekundu!“


Sobota - 1. závod
„Začátek prvního závodu se podařil. Od první zatáčky jsem byl ve vedení, ale na konci prvního kola byl závod pro pád přerušen. Startovalo se podruhé a závod zkrátili pouze na šest kol. V první zatáčce jsem byl na druhém místě, pak jsem šel do vedení, a v cíli měl náskok 3,8 sekundy. Za vítězství 25 bodů, pole position 3 body a nejrychlejší kolo v závodě 1 bod. Takže po prvním závodě můj náskok na druhého jezdce narostl na devětadvacet bodů. Věděl jsem, že už nemůžu být v neděli předstižen.“

Neděle- 2. závod
„Do závodu jsem měl bohužel trochu jinou přední gumu, než používám celou sezonu. Tu "moji" již
neměli. Měl jsem ji už v prvním závodě a byly trošku problémy s nájezdy do zatáček. Guma byla
taková nečitelná. Kvůli tomu jsme trochu měnili nastavení podvozku ve warm-upu. Start ok, byl jsem ve vedení od první zatáčky, jenže přední guma se od druhého kola nechovala úplně jistě. Přesto jsem měl náskok tří sekund.“

„Snad ve čtvrtém nebo pátém kole to přišlo. Poslední zatáčka, žlutá vlajka, bohužel v nájezdu jsem trochu delší, ani moc nevím proč, možná pomohla i ta přední guma … . Jsem trochu mimo stopu, najíždím na nějaký flek a jdu k zemi. Totální souhra okolností. Kdyby tam ten flek nebyl, tak bych nespadl. Jednu motorku ještě ani nestačili odklidit a už tam letím já, jenže než stačím odejít po svých, přiletí tam další motorka a následuje další pád. Během dvou minut tam přistály tři motorky. Říkám traťákům, je tam flek a oni, že ne. Na další závod už byla skvrna údajně zasypaná.“

„Titul nám už ale nikdo nemohl vzít. Sezóna to byla dobrá, i když zase plná menších, někdy i
větších technických problémů, které se nám, ale vždy podařilo vyřešit, za což děkuji panu Havlíkovi. Podařilo se nám udělat i velký pokrok v nastavení podvozku, za co děkuji panu Halbichovi a jeho hlavnímu technikovi Pavlovi. A děkuji všem našim sponzorům a partnerům, bez kterých by to už vůbec nešlo!“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist