Mikšovský za DA-Racing

Poslední závod mistrovství České Republiky silničních motocyklových závodů se odehrál na území Polska přibližně v 500km vzdáleném městě Poznaň. Tomáš Mikšovský nastupoval na start prvních volných pátečních tréninků kategorie SST1000 za nový tým DA-RACING pod vedením Petera Thiesze a za podpory společností Halbich, Contra a Silnice Čáslav.

Průběžné pořadí před tímto závodem bylo velmi těsné a tak tři jezdci mohli bojovat o titul mistra České Republiky. Tomáš figuroval na druhé pozici se 73 body za Michalem Fillou, který měl na kontě o pouhé 2 body více. Třetím kandidátem na celkové vítězství byl Michal Šembera, který ovšem do Polska ani nedorazil. Po posledním mosteckém závodě, kde Tomáš startoval na stroji Yamaha, osedlal konkurenceschopný stroj BMW.
Po pátečním dni to vypadalo, že je všechno na dobré cestě. Motocykl se během pár tréninků podařil nastavit velmi dobře a Tomáš byl z Čechů nejrychlejší, když zajel velmi podobný čas tomu loňskému z kvalifikačních tréninků. Do sobotní kvalifikace nastoupilo pouze trio jezdců s českou licencí a tak bylo jasné, že závod bude opět anulovaný pro nedostatečný počet startujících v kategorii SST1000 s licencí vydanou autoklubem ČR.
Kvalifikace si vyžádala ztrátu několika minut, když Tomáš musel nedobrovolně opustit trať a vyjel do únikové zóny kvůli zaseknutému řízení. Kromě tohoto začal motocykl, s podezřením na výskyt vody v palivové nádrži, v několika místech vynechávat. Z těchto nevysvětlitelných příčin se tým rozhodl po prvním kvalifikačním tréninku ukončit působení v polské Poznani a odcestovat domů. I tak si Tomáš zajistil na polomokré trati prozatímní páté místo na startovním roštu.
Český šampionát je u samého konce a Tomáš pro letošní rok získal titul vicemistra v kategorii Superstock 1000. Spolupráce se slovenským týmem Bily Racing byla v Poznani ukončena. O tom, co čeká Tomáše příští rok, bude záležet na několika nadcházejících měsících. Nyní se již Tomáš připravuje na další závody v této sezoně, o kterých Vás budeme co nejdříve informovat.

Tomáš Mikšovský:

„Co dodat k tomuto poslednímu závodu… Přijeli jsme do Poznaně v nové formaci a já od prvních kilometrů na motocyklu BMW věděl, že se titul dá získat, protože nám všechno klapalo od samého začátku. Napovídaly tomu také páteční časy, které byly mezi Čechy bezkonkurenční, ovšem malá účast jezdců s českou licencí překazila naše možné naděje na úspěch. To co se dělo v první kvalifikaci nechci ani komentovat. Co se dá dělat, je to sport. Je třeba poblahopřát Michalovi k celkovému prvnímu místu a jít dál. Momentálně se připravuji na nadcházející závody, které mě ještě letos čekají, a tam chci ukázat skvělý výsledek. Chci poděkovat týmu Bily Racing za poskytnutí motocyklu na některé závody v letošním roce, ale především Honzovi Halbichovi a jeho spolupracovníkům Honzovi Halbichovi mladšímu a Pavlovi Máslerovi za vysoce profesionální přístup a kteří stáli celou dobu při mně a podporovali mé snažení. Poděkování patří zajisté agentuře DA RACING, potažmo Peteru Theiszovi za půjčení motocyklu BMW a společnostem Contra a Silnice Čáslav, bez kterých bych se nemohl posledního závodu zúčastnit. V neposlední řadě velké díky mé rodině za jejich podporu a Lucce za fotoreportáž během celé sezony.“

Majitel týmu Peter Theisz:

„Poznaň přinesla sebou řadu situací, se kterými jsme nepočítali. Na poslední závod MČR jsme vyrazili s panem Halbichem, Tomášem, techniky a zázemím poprat se o titul. Tomáš ztrácel na celkově první místo pouze 2 body a vítězství v závodě by znamenalo první místo v mistráku. První tréninky byli perfektní a Tomáš zajížděl skvělé časy, mezi štoky byl nejrychlejší. Odzkoušeli jsme nastavení podvozku na naší motorce BMW S1000RR, dál geometrii a řadu drobných maličkostí. Proto nás Tomášův čas ohromil. Bohužel večer jsme zjistili, že do závodu nastoupí pouze 3 jezdci. Po jednáních jsme získali 2 jezdce, kteří by závod odjeli a pak bychom viděli na trati souboj mezi Michalem Fillou a Tomášem o celkové první místo. Bohužel začalo pršet a jeden z domluvených jezdců to vzdal. Tím pádem to pro nás ztratilo význam. O to víc nás to mrzelo, protože ambice byli vysoké. Odzkoušeli jsme ale vše potřebné, na příští sezonu víme, že BMW S1000RR je správná cesta. Děkuji Tomášovi, jeho přítelkyni Lucii, za perfektní zázemí, p. Halbichovi st., Honzovi Halbichovi ml. a Pavlovi Máslerovi za odvedenou práci, o nastavení motocyklu se postarali perfektně.“

Informace o redaktorovi

TZ - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist