Michal Prášek po závodu v Chorvatsku

Chorvatský okruh Grobnik, ležící nedaleko přístavního města Rijeka, hostil třetí podnik Alpe Adria šampionátu silničních motocyklů. Nechyběl na něm ani Michal Prášek, který chtěl získat další zkušenosti na litrovém motocyklu BMW s nimž letos startuje.

Michal Prášek po závodu v Chorvatsku
Páteční program začal prvním tréninkem a při něm se zjistilo, že podvozek, který dobře fungoval během testů v Brně je pro rozbitou Rijeku naprosto nevhodný. Do dalšího tréninku se na něm začalo intenzivně pracovat. Bohužel jeden trénink zmoknul a tak nasledovala jen jedna dvacetiminutovka, která už jen určila směr, kterým se dál s nastavením ubírat. „Dnes jsem si příliš nezajezdil. Oproti jiným podnikům zde jedou veteráni plus ještě světový pohár sajdkár. Na ježdění tedy pro nás byly vyhrazeny tři dvacetiminutovky a jedna dokonce zmokla. Takže jsem toho na trati moc nestrávil,“ hodnotí Michal Prášek páteční počínání.

Sobota začínala pro litry první kvalifikací nezvykle brzy. Výrazné zlepšení v první kvalifikaci ukázalo nutnost další výrazné změny na podvozku do kvalifikace druhé. Tato změna se ukázala doslova jako skok vpřed. Bohužel ve druhé kvalifikaci měl Michal problém vytvořit si na trati místo ke zlepšení času mezi pomalejšími soupeři a tak svůj dopolední čas nezlepšil. Vzhledem k tomu, že stocky a superbiky jely tentokrát spolu, Michal obsadil na startovním roštu dvanácté místo. V litrových stockách to bylo místo páté. „První kvalifikace ukázala nutnost jít s nastavením ještě jinam. To se také na motorce událo a druhá kvalifikace už byla dobrá, byť nepřinesla bohužel zlepšení času.“

Odpolední závod začal ve čtyři hodiny a Michal po nepříliš povedeném startu odjížděl z první zatáčky na patnácté pozici. Cílem prvního kola však projel jako sedmý a hned v úvodu druhého kola se prodral na místo šesté a začal stíhat dvojici před sebou ve složení Marko Erceg a Michal Filla. To se mu další dvě kola očividně dařilo. Bohužel v nájezdu do čtvrtého kola došlo k havárii s velkým poškozením stroje, naštěstí bez vážnější újmy na zdraví.
„Závod ukázal, že se podařilo získat správné nastavení a já tak mohl opět výrazně zrychlit. Zajel jsem dokonce třetí nejrychlejší kolo závodu včetně pole superbiků, takže z tohoto hlediska je vidět oproti minulému závodu opět progres. Po startu jsem se musel prokousat přes několik jezdců a začal jsem stíhat Marka s Michalem. Bohužel v první extremně rychle zatáčce jsem šel na brzdy později než šlo. Hrbolatý povrch Grobniku mě dost rozhodil a já nemohl tak silně brzdit do druhé levé a dostal jsem se o jeden až dva metry mimo stopu s větší nájezdovou rychlostí. Bylo mi jasné, že je zle.“

„Snažil jsem se situaci do poslední chvíle zachránit, ale už nešlo dál zatočit a vyjel jsem v rychlosti na travnatý pás podél trati a motocykl mě ihned vykopl. Je to velká škoda, ale bohužel i toto patří k závodění. Každopádně motorka je tak potlučená, že nedělní program není v našich silách. Já jsem rád, že jsem na rozdíl od ostatních, co v této zatáčce dnes havarovali, nemusel využít záchranné služby a jsem relativně v pohodě, třebaže dost potlučenej,“
dodal k sobotnímu závodu jezdec z Vysočiny.

Nedělní program se nakonec kvůli extrémně silnému větru vůbec nekonal a tak Grobnická rána neznamená nuly dvě ale pouze jednu. Teď následuje nejdelší měsíční pauza v šampionátu, která v této situaci rozhodně přijde vhod. „V první řadě bych chtěl poděkovat panu Halbichovi, který i přes málo tréninků dokázal připravit dobré nastavení pro závod a já mohl být konkurenceschopný. Čas ze závodu mě opravdu potěšil. Ta rána už tolik ne. Teď nás čeká pauza o níž se ale určitě nudit nebudeme. Dále chci poděkovat všem sponzorům a týmu a doufám, že z Mostu přivezu lepší výsledek,“ řekl závěrem Michal Prášek.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist