Michal Prášek po maďarském víkendu

Druhým dějstvím pokračoval o víkendu seriál Alpe Adria na maďarském okruhu Pannoniaring. Nechyběl na něm ani jezdec týmu Roháč & Fejta motoracing týmu Michal Prášek, který letos jede na motocyklu BMW S 1000RR ve třídě Superstock 1000. Do maďarského pekla, alespoň co se teplot týče, se Michal vydal již ve čtvrtek ráno.

Důvodem byla možnost volných jízd ve čtvrtečním odpoledni a také to, že první kvalifikace se jela nezvykle již v páteční podvečer. „Přiznám se, že tento maďarský okruh nepatří zrovna mezi moje oblíbené. Doufám v pěkné počasí, i když předpovědi slibují lokální bouřky téměř na celý víkend. Snad tedy odjezdím dalších co nejvíce ostrých kilometrů s novou technikou a budu si nadále zvykat na silnější stroj,“ zhodnotil vyhlídky před páteční kvalifikací Michal Prášek.
První kvalifikace začala za velkých teplot těsně před pátou hodinou odpolední. Nejrychlejší byl Slovinec Marko Jerman, před Michalem Fillou, následoval je Bulhar Martin Choy a čtvrté místo pak patřilo Michalovi. „Čtvrté místo je určitě paráda a převládá spokojenost. Sešlo se nás tu ve velkých stockách pětdvacet, tak jedem oproti Itálii odděleně s bajkama. Proti volným tréninkům jsem teď zrychlil o téměř dvě sekundy, takže spokojenost. Je potřeba však nadále pracovat na zlepšení nastavení podvozku,“ dodal k pátečnímu programu jezdec BMW.
Sobotní předpověď hlásila možnost přeháněk a bouřek, ale to se naštěstí nepotvrdilo. Počasí však připravilo i na suchu perné chvilky, protože teploty přesahovaly třicítku a teplota dráhy se pohybovala kolem pětapadesáti stupňů. Sobotní program začal pro Michal dvacetiminutovým volným tréninkem a po poledni následovala druhá kvalifikace. Za vysokých teplot se jezdec z Vysočiny dokázal zlepšit o dalších osm desetin sekundy. Zlepšení však nestačilo na třetího Choye takže na startovním roštu z toho zůstala čtvrtá pozice, která však znamenala důležitou první řadu.
Sobotní den vyvrcholil úvodním závodem tohoto víkendu. Michalovi se start vyvedl. V první pasáži však následoval kontakt s přemotivovaným soupeřem, naštěstí bez následku v podobě pádu. Po prvním kole vedl s odstupem Jerman, následovala dvojice Filla a Choy, čtvrtý projížděl Michal Prášek. Jerman byl velmi rychlý a už to vypadalo, že bude bez konkurence. Ve čtvrtém kole ale havaroval a rázem dvojice Filla a Choy bojovala o první místo. Třetí byl s mírným odstupem Michal a získával důležitý náskok na čtvrtého Marko Ercega. Už se zdálo, že by se Michal mohl přitáhnout. Nebylo to však dnes v jeho silách, navíc od poloviny závodu začaly problémy s podvozkem, které se postupně zhoršovaly. Michal tak zvolil v závěru jízdu na jistotu a pohlídal si třetí místo.
„Musím říct, že to byl pěkný očistec. Neuvěřitelné teplo a v druhé půlce závodu horšící se jízdní vlastnosti zejména v zadní části motocyklu. I tak jsem rád za velký krok kupředu proti Itálii. Jde vidět, že jdeme správným směrem. A bedna na druhých závodech je příjemným bonusem v započaté práci. Zítra se pokusím udělat další krůček k postupnému zlepšování,“ slíbil po sobotním programu Michal Prášek.
Noc na neděli vypadala všelijak. Před půlnocí začal silný liják, bouřka a nebylo úplně jasné jaké podmínky budou v neděli ráno panovat. Ráno však opět začalo intenzivním sluncem a bylo jasné pokračování víkendových vysokých teplot. Warm up proběhl bez problému a vše směřovalo k druhému závodu se startem ve 14:30 hodin, tedy za těch nejvyšších teplot.

Start se Michalovi ale moc nepovedl a v prvních úsecích okruhu se pohyboval kolem deváté pozice. Cílem prvního kola však Michal projel pátý těsně za Ercegem, kterého v závěru druhého kola předjel. Vedení se přesvědčivě ujal Jerman, který napravil své sobotní zaváhání a nedělní závod opanoval. Na druhém místě jel Michal Filla, třetí Martin Choy a čtvrtý Michal, který se postupně začal na Choye přitahovat. Naopak oběma se nepatrně vzdaloval Filla. Přibližně v půlce závodu byl Michal na Choyovi a začal studovat jeho jízdu. V posledním kole na něj úspěšně zaútočil a cílem projel na třetím místě.
V době, kdy už se Michal radoval ve výjezdovém kole ze třetí pozice však nad okruhem byly vyvěšeny červené vlajky po kolizi dvou jezdců a v oficiálních výsledcích se tak dle řádů počítalo minulé kompletní kolo. Nakonec z toho byla pověstná „bramborová medaile“.

„Co na to říct? Je to velká škoda. Mohl jsem na Choye zaútočit už dříve, ale nechtěl jsem mu dát možnost útok ještě vrátit. Bohužel vlajka přišla až v době kdy už jsme byli odmávnutí. Takže prostě smůla. Jsem však rád, že jsem dokázal za Martinem jet a vymyslet útok tak, aby mi to do cíle nevrátil. Vlajka byla prostě smůla,“ uvedl k neděli Michal Prášek a závěrem dodal: „Chtěl bych poděkovat všem partnerům, tátovi a celému týmu Roháč&Fejta Motoracing a už se moc těším na další pokračování v červnu, kdy pojedeme do Rijeky na automotodrom Grobnik.“

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist