Michal Prášek je lídrem v Alpe Adrii a v BMW Race Trophy

Třetí závod seriálu Alpe Adria RR uspořádali v Chorvatsku na okruhu Grobnik. Na tuto trať jsem se bál odcestovat, protože asfalt na okruhu je v dezolátním stavu, ale museli jsem k tomu s týmem přistupovat jako ke každému jinému závodu, takže přípravy probíhali na sto procent.

Páteční tréninky byly pro nás velmi důležité, protože jak už jsem psal, trať není v dobrém stavu, takže je nejdůležitější nastavit precizně podvozek. To si myslím, že se nám v pátek podařilo výborně a už při trénincích jsme zajížděli velmi slibné časy na závodní víkend.

Sobotní kvalifikace nám dopadla výborně, i když mé kvalifikační kolo nebylo na maximu, protože jsem v něm dvakrát předjížděl a ještě jsem k tomu udělal dvě drobné chyby. I přesto všechno jsem zajel na pole position a to s časem s nímž bych byl se svoji stockovou motorkou umístil za domácím Jermanem na druhém místě v kvalifikaci Superbike.

Sobotní závod byl velký boj. Odstartoval jsem osmý a kluci byli hodně draví, takže kdykoliv jsem je předjel, hned mi to vrátili, takže mi trvalo několik kol než jsme našel způsob, jak je předjet a udržet si pozici. Šest kol před cílem jsem se začal předjíždět a při nájezdu do posledního kola jsem se dostal do vedení a závod vyhrál. Bylo super, že jsem také zajel nejrychlejší kolo závodu, protože v Alpe Adrii je to ohodnoceno jedním bohem.

Nedělní warm up, byl pro nás velmi důležitý, protože jsem hledali vhodnou pneumatiku na závod. Naplánovali jsme simulaci závodu, ale najednou nám v osmém kole motorka začala vynechávat a každým kolem se to projevovalo častěji. V jedenáctém kole jsem už musel zajet zpátky, protože motorka přestávala jet. Najednou začal obrovský boj s časem. Využil jsem mé druhé motorky, kterou jsem přihlásil do závodu, a začala velká přestavba, protože na druhou BMW mám odlišný podvozek než na tu hlavní. Jelikož se jel rovnou závod, tak nebyl čas zkoušet nastavit podvozek, tudíž jsme museli s tátou začít přendávat podvozky a spoustu dalších úprav, které byly nezbytně nutné, aby motorka mohla jít na start. Po pětihodinové práci se nám vše podařilo a já se mohl začít soustředit na závod.

Měl jsem trochu obavy, protože i když se snažíte motorku přizpůsobit tak, aby byla stejná na jízdu jako ta první, nejde to úplně přesně a musíte motorku doladit při tréninku. Bohužel na to už ale nebyl prostor, protože žádný volný trénink nebyl. Do závodu jsem odstartoval kolem osmého místa a začal si zvykat na motorku. Druhý závod byl ještě vyhrocenější než ten sobotní. Byly tam opravdu těžké souboje, čehož začal využívat domácí Chorvat Renato Novosel, který si vybudoval náskok dvou sekund. Když jsem viděl, že začíná ujíždět, začal jsem se propracovávat do předu. Šest kol před cílem jsem jel druhý a začal stahovat vedoucího závodníka. Dvě kola před cílem jsem už byl na Novoselovi nalepený a přemýšlel, kdy bych mohl zaútočit. Byl ale hodně chytrý a nedal mi žádnou možnost. V posledním kole, čtyři zatáčky před cílem, jsem věděl, že je to moje poslední šance jak vyhrát závod. Zkusil jsem zaútočit a závod rozdílem tří desetin vyhrál.

Byl to pro nás velmi vydařený víkend, kdy se nám podařilo vyhrát oba závody, kvalifikaci, wam up i nejrychlejší kola v závodě. Díky těmto výsledkům jsme si upevnili vedení šampionátu Alpe Adria na 67 bodů a obrovským výsledkem je, že jsme se dostali do čela celosvětového šampionátu BMW Race Trophy, což je neuvěřitelný kus práce a ohromný výsledek celého týmu Roháč & Feta motoracing team. Nyní nás za tři týdny čeká domácí závod v Mostě, na který se moc těším, protože je to jediný domácí závod šampionátu Alpe Adria v České republice.

Tímto bych chtěl moc poděkovat mému šéfovi týmu Pavlovi Roháčovi, tátovi, přítelkyni, panu Halbichovi za jeho servis, který mi poskytuje, Pavlovi Máslerovi, Robertovi Pokornému, který mi nachystal další novinky výfukového systému, jenž byly skvělým posunem. Také bych chtěl velmi poděkovat našim reklamním partnerům, zejména firmě RP motosport exhaust tuning, Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili,D-HOLZ, Kulturní dům Havlíčkův Brod, Bonmoto, Capit,Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Propagon, Provo, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, Radimovi Hánovi a všem našim fanouškům.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist