MČR Alpe Adria v Mostě

Hlavní závodní den motocyklového podniku Alpe Adria Championship na Autodromu Most proběhl za sucha a za velké pozornosti stovek diváků. Šest závodů šesti kubatur se započítávalo také do českého, polského a rumunského mistrovství. Pro české fanoušky bylo velkou radostí sledovat špičkové výkony domácích závodníků. V hlavním a také snad nejsledovanějším závodě třídy Superbike se z vítězství nakonec radoval Michal Filla.

MČR Alpe Adria v Mostě
Závod kategorie 125 SP, kterým po poledni maraton mistrovských bitev začínal, se odehrával podle taktovky Michala Puškára. Slovák zúročil pole position z kvalifikací a bezchybně odkroužil všech devět okruhů, na které byl závod vypsán. Vše se obešlo bez nehod, průjezd startovního pole šikanou po startu byl ukázkově ukázněný a ani pak nebyl žádný pád. Za Puškárem dojel Ital Nicolo Trevisan a třetí byl Puškárův slovenský krajan Pavol Skovajsa. Čeští jezdci se usadili pod stupni vítězů, nicméně v české tabulce šlo o vítězství Kamila Kořízka, který byl celkově čtvrtý a o stříbro celkově pátého Petra Mirovského. Bronz získal Pierre Coppa, jezdící s českou licencí. Všichni na strojích Aprilia.
Ve třídě více upravených stopětadvacítek s přívlastkem GP se na roštu neobjevil vítěz kvalifikace, Brit Flitcroft. V konci sobotní jízdy měl pád a zranil se. Závod po startu zcela ovládl veterán Gabriele Gnani, který si v deseti kolech uspořádal jakousi zcela vlastní závodní exhibici. Po každém okruhu zvyšoval svůj náskok na ostatní soupeře a stroj vlastní konstrukce hnal bez chyb až pod šachovnicovou vlajku. V cíli druhý s desetisekundovou ztrátou byl Rakušan Lukas Trautman na Hondě a jen o tisícinky sekundy za ním dojel Karel Hanika na stejném stroji. Hanika tak zvítězil v českém bodování a těsně za ním byl v cíli Ladislav Chmelík na FGR. Třetí českou pozici pak ukořistil celkově šestý Michal Prášek na Hondě.
Šestistovkové Stocky podle očekávání vzal do své plné režie Tomáš Holubec. Vítěz kvalifikace opět ukázal, že s letošním titulem to myslí zcela vážně. Stylem start - cíl si na své Yamaze dojel pro vítězství a za ním ve zhruba dvousekundových odstupech byli David Látr s Hondou a třetí Michal Chalupa s další Yamahou.
Velice očekávaný byl závod litrových Stocků, kde byl po vítězné kvalifikaci očekáván triumf Michala Filly na BMW. Jezdec po startu skutečně zúročil pole position a jel první. Na záda mu ale nebezpečně dýchali Andreas Meklau na Suzuki a také Fabrizio Pellizzon na Aprilii. Filla s Meklauem svedli skutečně nádhernou bitvu, během které si několikrát vyměnili pozice. Filla se pak po návratu do čela už blížil k vítěznému cíli, ale zkušený mazák Meklau jej v závěru posledního kola dokázal překonat a s náskokem tří desetin sekundy vyhrál. Třetí místo zbylo na Pellizzona. V pořadí další v cíli byli účastníci českého mistrovství Tomáš Mikšovský a Michal Šembera, oba na strojích Yamaha.
Supersporty pak nabídly publiku další napínavou podívanou, když vítěz kvalifikace Juranitsch neodstartoval dost razantně a využil toho Igor Kaláb na stroji Yamaha. Na třetí příčku se prosmýkl Václav Bittman na Triumphu. Toto pořadí ale vůbec nebylo definitivní. Po dvanácti kolech pak vítězně proletěl cílem Slovinec Marko Jerman na Triumphu a jen těsně za ním, přesněji o necelou desetinu sekundy, dojel Bittman a třetí skončil Kaláb. Třetím v českém bodování byl až celkově čtrnáctý Jiří Brož s Yamahou.
Vrcholem závodní neděle byla závěrečná bitva Superbiků. Ve velkém chumlu v šikaně po startu přišel o prvenství vítěz měřených tréninků Pawel Szkopek a na špičku se postupně propracoval Michal Filla. Během závodu jej pak ohrožovali Andreas Meklau i Gregory Junod ze Švýcarska. Michal ale dokázal prvenství udržet až do cíle třináctého kola.
"Když zhodnotím víkend, bylo to opravdu od nejhoršího k nejlepšímu. Ve čtvrtek jsem v kamionu uklouzl na mokru, narazil, pořezal a odřel jsem si ruku. V pátek jsem měl pád při volném testování a vyrazil jsem si dech a narazil bolavou ruku. Kvalifikaci litrových Stocků jsem vyhrál a v závodě jsem byl druhý, na Superbiku jsem byl v kvalifikaci druhý a závod jsem vyhrál," řekl pod stupni vítězů šťastný jezdec. "Ty dvě motorky, litrový Stock a Superbike jsou vpodstatě identické stroje, ale málo platné, Superbike mi sedí víc," dodal ještě Filla.
Jako druhý byl klasifikován Junod na Suzuki a třetí dojel Meklau na stejném stroji. V českém mistrovství druhý skončil Radek Rous s Yamahou a třetí Raymond Borowczak na Suzuki.
"Šlo o velmi vydařený podnik, který se vyznačoval po Brně druhou nejvyšší účastí a vysokou sportovní úrovní. Bylo výborné, že se sešli jezdci z tolika zemí," nechal se slyšet Gerhard Ittner, český zástupce v mezinárodní JURY. "Všichni zahraniční činovníci i předseda JURY, pan Günther Zaritsch z Rakouska, vysoce hodnotili i zdejší organizaci a všichni jsme byli rádi, že se podnik obešel bez incidentů a vážnějších pádů," dodal.
Autodrom Most se už nyní připravuje na další velký podnik, který se koná za dva týdny. Bude to Mezinárodní mistrovství České republiky v závodech automobilů na okruzích, které je zařazeno i do hodnocení zóny střední Evropy. Znamená to tedy opět vysokou konkurenci ze sousedních zemí. Závody aut a formulí se konají 6. až 8. srpna.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 4x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist