Karel Pešek zajel na Pannoniaringu výborně, zklamala ho diskvalifikace

Druhý podnik seriálu Alpe Adria odjeli jezdci a týmy na maďarském okruhu Pannoniaring, kde se tým DRT Racing představil už s permanentním jezdcem pro tuto sezónu Karlem Peškem. Už v pátek při volných trénincích jsme jeli rychlá kola kolem dvou minut, což naznačovalo dobrou rychlost a výsledek. První sobotní kvalifikace se odehrávala za slunečného počasí a při výměně měkké pneumatiky se nám podařilo zajet čas 1:58s a to znamenalo třetí místo na startovním roštu!

Karel Pešek zajel na Pannoniaringu výborně, zklamala ho diskvalifikace

Do prvního závodu se Karlovi hodně povedl start a v první zatáčce byl první. Ve druhé zatáčce už šel ale do vedení domácí pilot Juhasz David a tak to zůstalo až do cíle. Bohužel po krátkých oslavách za vynikající druhé místo přišla rána ze strany (absolutně zaujatého) maďarského technického komisaře, že náš motocykl nevyhovuje předpisům Alpe Adria pro kategorii Superstock 600 z důvodu použití nehomologovaných sacích hrdel.

I když to JURY neměla absolutně podložené pravdivými údaji a celý tento protest byl založený na nesmyslných argumentech a zaujatosti maďarského technického komisaře, který díky tomu, že chtěl pomoci maďarskému jezdci, který se umístil na třetím místě za naším jezdcem, a který po zjištění informací bydlí asi 30km od tohoto jezdce a jsou velicí kamarádi, to bylo o to horší.

Takže JURY po dvou hodinách rozhodla o diskvalifikaci ze závodu, což nás nakoplo do nedělního závodu, kde se opět povedl start a náš jezdec byl dvanáct kol v čele závodu. Díky klouzající pneumatice a možná ne úplně vhodné směsi došlo v nájezdu do posledního kola k předjetí našeho jezdce a v cíli byl rozdíl 0,162 sekundy! Po závodě jsme na jezdce před námi podali protest na nepovolené úpravy na chlazení a s kaucí 500eur čekali na výsledek JURY!

Rozhodnutí JURY znělo: Nesmyslně podaný protest z naší strany a nadále obhajování maďarského pilota, že podle zmiňovaného technického komisaře je motocykl maďarského pilota v pořádku, což byla evidentní lež! Místo očekávané podpory z řad našeho zástupce z Autoklubu pana Gerharda Ittnera, jsme se dočkali arogantního vystupování, protiútoků na nesprávné podání protestu, že protest prohrajeme a doporučil stažení protestu.

Díky promotérům a hlavně panu Petru Šurinovi se po čtyřech hodinách JURY a zástupci JURY Alpe Adria včetně prezidenta probrali a rozhodli tak, že protest na zakázanou součástku maďarského pilota neuznávají a nebudou maďarského pilota diskvalifikovat a proto našemu jezdci byl nedělní závod uznán i přesto, že motocykl měl stejnou součástku, se kterou jel sobotní diskvalifikovaný závod.

Český závodník Karel Pešek komentoval maďarský závodní víkend slovy: „Z pátečního volného ježdění jsem měl velmi pozitivní pocit. Jezdili jsme na starých gumách, nastavovali podvozek, ale bylo velké teplo, takže gumy nedržely tak jak by měly. První kvalifikace v sobotu byla velice slušná. Bohužel jsem jednou vyjel z tratě, ale žádná velká krizovka z toho naštěstí nebyla! Dali jsme nové gumy, které drží mnohem lépe, než ty z tréninku. Jel jsem na nich jen půl kvalifikace, takže to bylo i na časech zřetelně znát. Časy jsem jezdil vyrovnané, což mě velice těší. Vybojoval jsem si třetí místo, které mi zajistilo start z první řady.“

„V prvním závodě se mi start velice povedl. Byl jsem v zatáčce první, ale bohužel moc dlouhý, a nechal jsem se předjet. Kolem pátého kola mi začala klouzat guma, takže jsem se už jen snažil udržet si druhé místo zuby nehty. Po tomto závodu byl na mě podán protest, že máme v motorce nepovolené úpravy, které mění výkon motorky. Měl jsem pocit, že bylo předem jasné, že se něco najde. Přede mnou byl Maďar a zamnou také Maďar. Našli stříbrný vstřik, který má být prý černý, a kvůli tomu mě diskvalifikovali. Byl jsem naštvaný, protože mě strašně mrzelo, že můj milovaný sport, kterým žiji a nic jiného neznám, už je jen a jen o penězích a dlouhých ručičkách. Shora už se dá totiž ovládat cokoli.“

„Nehodlal jsem se vzdát a řekl jsem, že další den, budu tahat a pojedu, jak nejlépe to umím! V kvalifikaci jsem skončil třetí, takže závod jsem startoval z první řady. Odstartoval jsem jako první, a své první místo si udržel až do dvanáctého kola. Poslední cílová rovinka, kde rozhodl motor, protože jsem byl předjet kolo na kolo. Byl jsem opět zklamaný a naštvaný. Jakmile jsem sundal helmu, hned jsem vykřikl, že jdu okamžitě podat protest! Na domácího jezdce Alena Gyorfiho. Na 100% jsme věděli, že jeho motorka není adekvátní do kategorie superstock 600, byli jsme si jisti, že protest vyhrajeme."

„Po dlouhém jednání s federací Alpe s českým zástupcem v komisi jsme zjistili, že aby nemuseli diskvalifikovat domácího jezdce, který motorku opravdu neměl v pořádku a nemá co dělat ve třídě Superstock 600 dle předpisů FIM, z druhého závodu nediskvalifikuji ani mě, přitom jsem jel na té samé motorce jako předešlý den. Kdybychom nebojovali, diskvalifikovali nás opět za nic. To co se děje se mi nelíbí a určitě by se s tím mělo něco dělat. Tohle nejsou závody! Celý víkend jsem jen řešil úplně zbytečné věci kvůli tomu, že prostě mají své adepty, které tam chtějí procpat. To je vše co bych chtěl říct! Děkuji sponzorům a fanouškům za obrovskou podporu!“

Majitel týmu Viktor Dušek na toto téma dodal: „Nechci se k tomu nějak více vyjadřovat, vše je stručně popsané v článku, ale neodpustím si hodnocení JURY Alpe Adria. Opravdu je směšné, když se JURY skládá z lidí, kteří tam nemají a nikdy neměli co dělat! A to co předvedli někteří z řad JURY je do nebe volající! Jinak musím poděkovat za tým a mě panu Petru Šurinovi za super práci, kterou odvádí a jeho lidem jako promotérům! Jinak velké díky patří všem lidem z týmu a hlavně sponzorům, bez kterých by tento výsledek nebyl.“

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist