Karel Pešek si převzal motocykl Kawasaki od Asko KC

V pátek dopoledne předávalo Asko KC, dovozce motocyklů Kawasaki do ČR, supersportovní ZX-6R Ninja českému závodníkovi Karlu Peškovi.

Karel Pešek si převzal motocykl Kawasaki od Asko KC
Dostali jsme pozvánku na oficiální předání motocyklu Kawasaki ZX-6R závodnímu týmu Moto 82 Asko KC, jehož šéfem je Karel Pešek st. a jezdcem týmu bude Karel Pešek ml. Během předání jsme se zeptali na pár otázek, především pana Peška seniora:

Jaký bude oficiální název týmu?
Moto82 Asko KC - Moto82 je nadace, která podporuje české jezdce. Mezi jejími členy je mimo Karla Peška i Andrea Toušková a pár minibikových jezdců. Do nadačního týmu chceme ještě jednoho mladého jezdce kubatury 125 ccm. Asko KC je název hlavního sponzora týmu, dovozce Kawasaki co ČR, který nám věnoval motocykl ZX-6R Ninja..

Jak jste navázali spolupráci s Kawasaki?
Základní otázkou bylo, na jaké motorce bude Karel Pešek jezdit. První jednání probíhalo s Yamahou, ale šestka byla pro něj moc široká. Se zkušenostmi ze stopětadvacítek má Kája raději užší a obratnější motorku. Poté jsme zavolali do Kawasaki a jednání s panem Danielem probíhalo velmi rychle s pozitivním výsledkem.
Jaké máte plány pro letošní rok?
Letos chceme jezdit závody Alpe Adria, české Mistrovství silničních motocyklů, nějaké závody nižších tříd na divokou kartu během víkendu světového šampionátu Superbiků a pár závodů německého mistrovství silničních motocyklů IDM. Na závěr sezóny chceme ještě jet Mistrovství Evropy ve španělském Albacete.

Máte v plánu závodit ve třídě SuperStock 600 nebo SuperSport?
To je zatím stále nezodpovězená otázka pro náš tým, zda pojedeme Supersporty nebo Superstocky. To ještě nemáme definitivně rozhodnuto, protože si myslím, že na kvalitní stockové motorce se u nás dá vyhrát i třída SuperSportů.

Cíl pro tým?
Letošní cíl je jasný - vyhrát titul v českém Mistrovství ČR silničních motocyklů. Určitě se chceme v budoucnosti dostat do MS silničních motocyklu do třídy Moto2 (600 ccm), popř. za rok do nové třídy Moto3 (250 ccm). Dále jsme měli nabídku místa jezdce do továrního týmu Kawasaki třídy SuperStock 1000, kterou také zvažujeme jako alternativu pro rok 2012. A stále je možnost jednat s týmy Superbiků.
Jaké budou nejbližší úpravy na motocyklu?
Na úpravách začneme okamžitě po zajetí motocyklu. O víkendu má být pěkně, tak ji chceme hned provětrat a nezajíždět to jen na brzdě. Záběh bych viděl na 200-300 km. Z motocyklu se ztratí klasické věci, jako jsou např. zrcátka nebo držák SPZ. Dále bude mít jiné kapoty, nové odpružení, přídavný systém zapalování a kompletně vyměněný výfuk. Zatím to bude stockový motocykl. Pokud bychom zvolili třídu Supersportů, máme už předjednáno, že by nám motor upravoval pan Havlík v Praze. U výměny výfuku také stále nevím, s kým padne dohoda. V jednání jsme se zástupci laděných výfuků RP, Leo Vince a Akrapovič.

Kdy a kde budou první testy závodního motocyklu?
Práce na motocyklu budou probíhat celý únor a na začátku března bychom rádi udělali první testy na okruhu někde ve Španělsku.

Kdy přijde první ostrá zkouška v závodě?
První závod bude v dubnu na rakouském Red Bull ringu. Problém je, že jsme tam ještě nejezdili a tuším, že v dubnu tam bude ještě zima, proto bude rozhodující i volba pneumatik. Zatím ještě nevíme, zda budeme brát obutí od firmy Pirelli nebo Dunlop. Pirelky jsou o něco levnější, ale když to propočítáte do celkových výdajů za celou sezónu s průměrem 3-4 sad pneumatik za závodní víkend, už je ten drobný rozdíl z jedné sady hodně znát.

Kolik závodů máte letos v plánu?
Pro letošní rok máme naplánováno 14-15 závodů. Bude to hodně těžká sezóna. České Mistrovství silničních motocyklů má málo závodů, ale chceme pravidelně jezdit do Německa na IDM, kde budeme mít lepší srovnání s kvalitou jezdců a výkony motocyklů pro závěrečný závod Mistrovství Evropy. Navíc si myslím, že pokud by Karel jezdil v nejlepší pětce v Německu, můžeme směle plánovat i třídu Moto 2 v Mistrovství světa během příštích let.
Jaké jsou zimní přípravy závodníka Karla Peška?
Kája celou zimu pravidelně sportuje a udržuje si svoji závodní hmotnost. V týdnu má 3x týdně ráno před školou plavaní v bazénu a pravidelně chodí cvičit do posilovny. Denně má naplánované tři sportovní aktivity a k tomu ještě o víkendu chodí občas na fotbal nebo na squash.

Má Karel jako jezdec i nějaký psychologický trénink?
Samozřejmě ano. Pravidelně chodí ke sportovní psycholožce, která mu dává různé (i domácí) úkoly, které následně spolu vyhodnocují a na výsledky navazují dalším cvičením.

Na další otázky už odpovídal Karel Pešek ml.:

Máš raději tu posilovnu s plaváním nebo psychologické cvičení?
Určitě jdu raději do posilovny :)

Byla nějaká zimní dovolená? Umíš jezdit na lyžích nebo snowboardu?
Letošní zimu nám dovolená bohužel nevyšla. Chtěl jsem jet na hory, ale nakonec z toho sešlo. Jinak jezdím na snowboardu.

Co studuješ?
Střední odbornou školu v Praze, kde druhým rokem studuji multimediální a propagační tvorbu.

Ještě otázka v rodině pro pana Peška seniora - Má už Lukáš Pešek podepsanou závodní smlouvu pro letošní rok?
O tom by se mělo rozhodnout definitivně začátkem týdne.

Díky za rozhovor.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.33
Známkováno: 9x

Motokatalog.cz

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist