Karel Pešek po závodu na maďarském Hungaroringu

Karel Pešek neměl na Hungaroringu zrovna štěstí, myšleno ale na počet bodů, které si z Maďarska nakonec odvezl, protože ve druhém nedělním závodu měl naopak štěstí víc než dost. Minulou sobotu dojel český závodník na třetí příčce, avšak pád mu nedovolil dokončit druhý závod. I přes všechny problémy je se svým výkonem spokojený a těší se na další podnik seriálu Alpe Adria.

Karel Pešek po závodu na maďarském Hungaroringu

Tyto závody pro mě nebyli vůbec lehké. Vlastně to byl jeden obrovský zmatek a tlak. Způsobil to úplně jednoduchý fakt a to ten, že se mi nepodařilo sehnat potřebné finance a neměl jsem na zaplacení teamu. Naštěstí mi majitel týmu DRT poskytl motorku a vše potřebné pro závod. Mechanika mi dělal táta, kterému bych chtěl tímhle poděkovat, protože bez něj by to nedopadlo tak, jak to dopadlo.

Páteční tréninky jsem nestihl, protože jsme dorazili v ranních sobotních hodinách. Ráno mě tak čekal jeden dvacetiminutový trénink, v kterém jsme se snažili nastavit podvozek, a určit správný převod. Věděl jsem, že ostatní jezdci mají natrénováno z předešlých dnů, že se nesmím nechat rozhodit tím, že pojedou rychlejší časy. Moje očekávání se vyplnilo a já byl v oficiálních trénincích až na jedenácté příčce s časem 1'57,993 sekundy.

Do kvalifikace jsem nastupoval s  čistou hlavou a snažil se být v klidu a plně se koncentrovat. Nervozita na mě ale dopadala víc než obvykle. První kola jsem zajížděl podobné jako v tréninku, ale po vyměnění zadního kola se mi v předposledním kole podařil zajet čas 1'54,553 sekundy, který mi zajistil páté místo na startovním roštu.

V závodě jsem poměrně dobře odstartoval a jel čtvrtý. Tahal jsem jak to jen šlo a vymýšlel taktiku. Když jsem viděl, že každou zatáčku stahuji mojí ztrátu na Rottra, hodně mě to namotivovalo. Začal jsem jet agresivně a hned při první pořádné příležitosti jsem to tam strčil! A pak už jen jel, co to dá a trochu ujel! Nakonec jsem z pátého místa na startu dojel třetí !! Nejlepší čas v závodě jsem měl 1'54,531 sekundy.

S výsledkem jsem byl spokojený, a těšil se na další den. Věděl jsem ale, že to nebude zrovna jednoduché. Když jsem ráno vstal, měl jsem divný pocit a nedokážu popsat, zda byl dobrý nebo špatný. Když jsem se posadil do sedla své motorky, naštěstí ze mě všechny pocity spadly a na staré gumě se mi povedl zajet čtvrtý nejlepší čas kvalifikace 1'53,485 sekundy.

Hned po startu jsem se držel na čtvrtém místě. Jen co jsem zpozoroval první příležitost a všiml si mezery do které se vejdu, okamžitě jsem zaútočil. Manévr se mi vyplatil a já předjel Rottera a začal stahovat vteřinový náskok Juhase. Bohužel mi v nejrychlejší zatáčce celého okruhu podjela přední guma, která nedržela jak by měla, a já se řítil k zemi. Okamžitě jsem vstal, zvedl motorku a naskočil. Vůbec jsem nepřemýšlel, jestli mě něco bolí, prostě sedl a jel! Když jsem se rozjel a chtěl před zatáčkou zmáčknout brzdu zjistil jsem, že nefunguje. Bezhlavě jsem z motorky seskočil, protože jsem se řítil obrovskou rychlostí přímo proti zdi. Štěstí od tragédie dělila jen desetina vteřiny. Jsem rád, že jsem celý, a že jsem se nevzdal a aspoň se pokusil závod dokončit.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist