Hungaroring by Tommy

Včera nám v Maďarsku skončila letošní sezona MČR silničních motocyklů. Původní reportáž pro Vás připravujeme, jako předkrm zatím přinášíme report od Tomáše Mikšovského z tříd STK 1000 a SBK.

Hungaroring by Tommy
Neděle nám přichystala sice chladnější, přesto slunečné počasí, které vydrželo po celou dobu všech krásných závodů MČR a Alpe Adria šampionátu. Po neobvykle brzkém ranním tréninku třídy STK 1000 a SBK jsme učinili důležité rozhodnutí ve výběru směsi pneumatik, které se posléze osvědčilo za správné. Jako první se tedy na startovní rošt postavila kategorie STK 1000.

STK 1000

"Vybojované 3.místo ze sobotní kvalifikace mi zaručovalo jistou šanci dobrého startu. Po zhasnutí červených světel jsem vypálil z gridu jako první, start byl super, ovšem po třech zatáčkách mě do kopce předjel, Marko Jerman s Hondou. Po prvním kole jsem se propadl na 4.místo. Několik kol jsem sváděl zajímavé souboje s Maďarem Juhaszem a Jermanem. Bylo těžké si udělat prostor na předjetí, protože mě na rovině vždy poodskočili a já neměl dost prostoru na čisté předjetí. Asi v 7. kole jsem předjel v druhé zatáčce okruhu Juhasze a po výjezdu do tamního kopce jsem se cpal na střed tratě, aby mě nemohl na motor předjet. Šel jsem pozdě na brzdy a v tu chvíli jsem věděl, že už to na horizontu nemůžu zlomit. Vyjel jsem mimo trať a ztratil tak, kolem 2 sekund a těžce vybojované třetí místo. V tu chvíli jsem myslel, že je vše ztraceno, ale boj jsem nevzdával. Začal jsem vedoucí skupinku pěkně stahovat a přitom si zajel svůj osobák ( 1:51“4), jenže bylo už moc pozdě a tak jsem v posledním kole stačil ještě předjet Juhasze a závod dokončil na 3. místě celkově, těsně za Michalem Fillou. "
Zisk titulu, mi tedy unikl o pouhé 0,5 sekundy. Náš tým udělal maximum proto, abych v této třídě vyhrál, a já mu za to moc děkuji a věřím, že se i v příštím roce dohodneme na spolupráci a budeme od samého začátku bojovat o titul v této prestižní kategorii. Gratulace patří samozřejmě Michalu Fillovi, který měl fantastickou kondici od prvního závodu sezóny. Poděkování dále patří Janu Halbichovi, který nám pomáhal s nastavením motocyklu, dvornímu mechošovi Dankovi Tojašovi, celému Bily Racing týmu, přednostně manažeru Robovi a samozřejmě celé mé rodině, která se zasloužila o mém působení v těchto motocyklových závodech.

Výsledky:

1. JERMAN Marko (Honda), 22:33,577
2. FILLA Michal (Yamaha), +0:00,221
3. MIKŠOVSKÝ Tomáš (Yamaha), +0:00,759

-----------------------------------------------------------
6. ROUS Radek (Yamaha), +0:12,283
9. ŠEMBERA Michal (Yamaha), +0:22,822
10. PRAGER Kamil (Kawasaki), +0:28,106
11. NOSS Viktor (Yamaha), +0:32,322
15. BOROWCZAK Raymond (Suzuki), +0:54,650

Superbike

"V kategorii superbike, se mi podařil opět skvělý start a do první zatáčky jsem najížděl jako první. Na tuto pozici jsem si v prvních kolech závodu vytvořil menší náskok, který se mi dařil zvyšovat, přestože jsem od pátého kola měl velké problémy s přilnavostí předního kola, takže jsem byl nucen výrazně zpomalit a neriskovat zbytečný pád. Cílem jsem projel na vedoucí pozici celkově s náskokem 15 vteřin na druhého Miloše Čiháka, s kterým o nadcházejícím víkendu jedu 24 hodin v Bol d’Or v továrním týmu BMW."
Výsledky:

1. MIKŠOVSKÝ Tomáš (Yamaha) 22:44,528
2. ČIHÁK Miloš (Suzuki), +0:15,567

3. RUŽA Vladimír (Suzuki), +0:15,739
-------------
10. FEJT Lukáš (Suzuki), +1:11,483
12. DORŇÁK Jiří (Suzuki), +1:47,985
13. ČECH Zbyněk (Yamaha), +1:48,361
14. ŠVEC Jaromír (Aprilia), +1 kolo


Na úplný závěr bych chtěl poděkovat všem fanouškům, kteří mě po celou dobu podporovali svými ohlasy a zejména všem fandům, kteří se přijeli podívat na poslední závody MČR.

Dnes večer Tommy odjíždí do francouzského Magny-Cours, kde se koná mistrovství světa vytrvalostních závodů. O průběhu tréninků a závodu Vás budeme pravidelně informovat.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 2.33
Známkováno: 3x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist