Filip Salač odstoupil z ME Stock 250

Na třetí podnik šampionátu Alpe Adria, třídy ME Stock 250, které se konalo ve dnech 19. až 21.června 2015 se Filip Salač společně s Dafit Team Racing vydali do chorvatské Rijeky. Počasí bylo celý víkend proměnlivé a my se potýkali s problémy, protože nám ve dvou trénincích přestal fungovat motocykl a to ve stejném místě trati.

Filip Salač odstoupil z ME Stock 250

První sobotní závod Filip vyhrál. Ve druhém nedělním závodě už od prvních kol Filipův motocykl viditelně ztrácel na výkonu, což se projevilo i na zajetých časech, kdy se Filip postupně celkově propadal a ve své třídě jezdil druhý. Nakonec byl ještě na cílové rovince předjet Konigem a dojel třetí. Do pit-line svůj motocykl musel dotlačit a už jsme jej nenastartovali.

Po vyhlášení stupňů vítězů pak začal několikahodinový kolotoč, kdy byl na nás a maďarského jezdce podán protest pro chybějící řídící jednotku Starline. Nakonec jsme byli diskvalifikováni a ze zadních pozic získali body jezdci, kteří tuto jednotku také nemají. Už toto svědčí o nekorektnosti těchto závodů.

Tyto dohady už vznikly na prvním závodním víkendu v italské Adrii. Nejprve jsme se na přejímce dozvěděli, že váha motocyklu společně s jezdcem má být 148 kg. Toto bylo pro nás všechny novinkou, jelikož v pravidlech, dle kterých jsme vstupovali do tohoto šampionátu, a které jsme také předložili, byla uvedena standardní váha 140 kg. V naší kategorii tu startovalo pouze pět jezdců a nikdo o této změně nevěděl.

Následující den zasedalo vedení závodů, kterého se účastnili všichni jezdci stockové třídy a kde jsme postupně byli znovu upozorněni na upravené řády, které se nesmyslně v mnoha bodech protiřečí. Na tento šampionát jsme motocykl připravili dle původních řádů, o nových nás nikdo neinformoval. Změna se týkala zvýšení váhy, výměny řídící jednotky Starline a zákazu používání záznamu dat. Do dnešního dne nám nikdo nezodpověděl otázku, kdo a proč tyto řády změnil a z jakého důvodu jsou přepsány pod stejným datem.

Jelikož cena motocyklu Moriwaki je na povoleném limitu 10000 euro a následné zakoupení jednotky Starline za 1200 euro by přesahovalo cenu motocyklu, nemůže žádný motocykl Moriwaki za těchto podmínek v tomto šampionátu startovat. Toto se týká i motocyklu RMU jehož základní cena je 14500 euro, na kterém jede Italský závodník, který na nás podal protest. O motocyklu Scherco ani nemluvě. Toto je jen jedna z ukázky nedomyšlených řádů. Mrzí nás, že na místo řešení pravidel se řeší protesty a ne výchova mladých jezdců.

Je nám líto, že nemůžeme za těchto podmínek dostát závazkům vůči našim partnerům a tento šampionát musíme opustit a tím se neúčastnit jediného domácího závodu. My ale chceme závodit a ne se handrkovat ohledně věcí, které jsou nesmyslné a nikterak neovlivní průběh závodu. S tímto nesportovním chováním některých otců a „trenérů“ jsme se ještě nesetkali. Tento podnik jsme zvolili jako formu tréninku, kde nás překvapila velmi malá účast jezdců. Tímto vším je Filip demotivován a raději se budeme soustředit na španělské mistrovství, kde je tento rok obrovská konkurence a velice špičkové jezdecké zastoupení.

Všechny odjeté bodované závody zde Filip vyhrál a my přejeme ostatním čtyřem jezdcům hodně štěstí. Děkujeme rovněž Dafit motracing team, především jeho majiteli Davidu Ouředníčkovi, všem našim partnerům a fanouškům.

Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 1.00
Známkováno: 1x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist