Dvě pódia pro Maple Racing Team

Po měsíční pauze v kalendáři MČR se MAPLE Racing Team vydal k předposlednímu závodu letošní sezóny do Maďarska.

Dvě pódia pro Maple Racing Team
Letos již podruhé hostil Alpe Adria Championship, tedy i naše MČR, okruh Hungaroring. Po nepříliš letním srpnovém počasí slibovala předpověď na tento víkend příjemnou změnu. Dle nepsaného pravidla se část týmu přesunula do dějiště závodního klání již ve středu, aby jezdci mohli využít možnosti tréninku na námi oblíbeném, ale vzdáleném okruhu. Samotné trénování nezačalo nejpříznivěji, když se během čtvrtka začala projevovat závada na elektronice motocyklu Michala Javůrka, kterou se podařilo odstranit (děkujeme týmu PRORACE za pomoc s řešením závady) až těsně před startem druhé kvalifikace Volné třídy.
Tudíž byl Michal velice nespokojen s výsledkem první kvalifikace. Do druhé kvalifikace nastupoval Michal s očekáváním vylepšení kvalifikačního času, což se také podařilo, když Michal zajel čas zaručující druhou startovní pozici. Bohužel těsně po ukončení druhé kvalifikace dostal Michal penalizaci (škrtnutí nejlepšího času z druhé kvalifikace) za velice sporné předjíždění tzv. pod žlutou vlajkou. Toto rozhodnutí ředitele závodu odsunulo Michala na společném startovním roštu šestistovkové a litrové Volné třídy na šestou pozici.
Pepek Brtek si během volného trénování oživoval znalost trati a po té již postupně ve všech (Volná třída a třída SUPERSPORT) kvalifikacích zrychloval. Ve Volné třídě se kvalifikoval do závodu pátým nejlepším časem mezi šestistovkami. V méně početné, ale o to kvalitněji obsazené třídě SUPERSPORT získal Pepek shodnou startovní pozici (mezi jezdci s českou licencí) jako ve Volné třídě, tedy pátou. Společný start závodu Volných tříd byl na programu v sobotním pozdním odpoledni.
Michal Javůrek i přes svou relativně nevýhodnou startovní pozici opět všem ukázal, že má srdce velkého bojovníka a po učebnicovém startu jsme ho s radostí v úvodu závodu povzbuzovali na čele závodu. Později Michala dojel a předjel, vítěz kvalifikace, Aleš Halámek. Michalovi se již nepodařilo vrátit na první místo a tak si s bezpečným náskokem na dalšího jezdce v pořadí (Zdeňka Štětinu) dojel pro skvělé druhé místo. Michalova pevná vůle, jezdecké umění a podpora v jeho zázemí, opět překonala překážky (porucha elektroniky v úvodu víkendu a penalizace) a byla korunována ziskem 20 bodů, které Michalovi vynesly v celkovém součtu letošní (zatím neúplné) sezóny třetí místo.
Pepek Brtek ve Volné třídě po dobrém startu mírně ztratil v nájezdu do první zatáčky okruhu, kde bývá v prvním kole velká tlačenice. Probojoval se přes skupinku pomalejších jezdců, kteří ho brzdili v dalším postupu vpřed, osamocen potom stíhal dalšího osamoceného jezdce před sebou, kterým byl Michal Měšťan. Úspěšným stahováním ztráty, kterou získal při předjíždění pomalejších jezdců v úvodu závodu, se začínal kolo od kola výrazně přibližovat již zmíněnému Michalu Měšťanovi, kterého v nájezdu do první zatáčky posledního kola závodu předjel a vybojovanou pozici udržel až do cíle. Mezi šestistovkami od úvodu výrazně vedl Michal Dokoupil. Michala, ale v průběhu závodu zklamala technika a závod nedokončil. Smůla soupeře znamenala v cíli pro Pepka Brtka první umístění na stupních vítězů v karieře. Díky sloučení Volných tříd nám nebylo zprvu zcela jasné pořadí (šestistovek) v cíli, které se vyhlašovalo pro obě třídy separátně. Po sesednutí ze svého závodního stroje v cíli závodu bylo oznámení o zisku třetího místa pro Pepka velkým překvapením. On ani jeho přímý soupeř z posledních kol, netušili o jakou pozici ve skutečnosti bojují. Pepek tedy v sobotu získal pro tým druhé podium.
Program závodního víkendu pro tým pokračoval v neděli, kdy se na start závodu SUPERSPORT postavil opět Pepek Brtek. V této třídě je v letošní sezóně Pepek nováčkem, jeho prioritou je tedy sbírání zkušeností. Ve dvanácti kolovém závodě se pro oko diváka odehrával zajímavý souboj především ve skupině na čele závodu. Pepek Brtek byl v cíli celkově desátý a mezi jezdci s českou licencí pátý.
Před námi je závěrečný podnik sezóny MČR, kterým je závod ve dnech 15.-17.9.2006 v Brně (opět společně s Alpe Adria Championship).
Děkujeme Petru Štolovi (www.racing.motorkari.cz) za mediální podporu, také firmě Aura Engineering (která podporuje přímo Michala), ale i všem ostatním sponzorům za jejich podporu.





Jak se Vám líbil tento článek?
Průměr: 0.00
Známkováno: 0x

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.



TOPlist