Děkuji všem, kteří mi věřili, říká nový šampion Michal Prášek

Víkend na Slovakiaringu byl závěrečným podnikem sezony seriálu Alpe Adria. Závěr sezony měl ještě v některých třídách rozhodnout o letošních mistrech a to také platilo pro třídu litrových stocků, kde se o titulu mělo rozhodnout dokonce hned mezi dvěma českými závodníky Michalem Práškem a Michalem Šemberou.

Jezdec stáje Roháč &Fejta Motoracing Team Michal Prášek přijel na Slovensko v pozici lídra třídy STK1000 a s náskokem dvaatřiceti bodů na Michala Šemberu. „Náskok mám relativně pohodlný, ale dokud se neprojede šachovnicí, tak není nic rozhodnuté. Mně však před startem posledního víkendu dost trápí zuby, tak snad to nějak přečkám,“ komentoval úvod víkendu na Slovakiaringu Michal Prášek.

Páteční volné tréninky ovlivnilo proměnlivé počasí, které většině jezdců neumožnilo absolvovat celý tréninkový program na suché trati. Michala však víc než počasí začal stále víc trápit zub a to i přesto, že ještě před odjezdem absolvoval ošetření v zubní ordinaci. Později se ukázalo, že už pátek předčasně rozhodl o titulu letošního mistra třídy Stock 1000. V jednom z tréninků měl totiž pád Michal Šembera, jehož motorka byla bohužel tak poničena, že jezdec odjel předčasně domů.

„Tak pátek byl spíš trápení. Největší problém je zub a od toho se odvíjí i moje jízda. Dnes bohužel havaroval Majkl Šembera a údajně jedou domů. I když by to znamenalo jistotu titulu, tak si Michal za letošní výkony takový závěr nezaslouží. Bohužel pády k motorkám patří. Já to loni zažil hned několikrát. Michal byl letos silným protivníkem,“ přiznal jezdec z Havlíčkova Brodu.

V sobotu byl na programu volný trénink, kvalifikace a první víkendový závod. Do volného tréninku Michal nenastoupil a pohled na časomíru v polední kvalifikaci jasně naznačil, že něco není v pořádku. Po kvalifikaci musel Michal opustit motodrom a jet na zubní pohotovost do Bratislavy. Tam mu zubařka vytrhla ze zubu nervy. Michal se stihl vrátit zpět na okruh dvacet minut před závodem. Výkon samozřejmě odpovídal protrpěnému zážitku a v cíli z toho bylo šesté místo.

„Sobota byla peklo. Volný trénink jsem nejel a v kvalifikaci jsem si přál hlavně konec a pak co nejdříve odjet na pohotovost. Po ošetření následoval hned závod. Jelikož ošetření proběhlo necelou hodinu před závodem, nemohl jsem se ani najíst. Celou sobotu jsem byl tedy bez jídla a závod zkrátka nevyšel. Byl jsem slabej, nepřesnej na brzdách. Nejhorší letošní závod. Zítra bude líp.“

Neděle začala kvalifikací. Tam se Michal výrazně zlepšil a na startovním roštu se posunul na třetí pozici. Start do závodu měl nejlepší Senhauser, přes kterého šel ještě v prvním kole Michal Filla a Walkowiak. Postupně se v čele závodního pole vytvořilo duo Filla - Černý a třetí Michal za nimi začal zaostávat. Naopak na jezdce za sebou náskok navyšoval. V závodě tak dojel bezpečně na třetím místě a po sobotě si spravil chuť.

„Dnes to na kluky vpředu nestačilo. Měl jsem během víkendu najeto málo kol a hlavně málo těch skutečně rychlých kol. První dobrá kola byla až v neděli a nebylo možné dnes s klukama jet. Jsem šťastný, že se nám letos podařila tak výborná sezona, protože všichni v týmu jsme si to zasloužili. Během celého roku mnoho pěkných výsledků, jeden pád ze sedmi závodních víkendů, pohoda v týmu a mnoho přátel, kteří mě podporují po celé Evropě.“

„Teď na mě čeká ještě jeden závod minibiků, dva závody motokár a na konci října bych měl jít do nemocnice, kde mi doktoři z brněnské fakultní vyndají čtrnáct šroubů a dvě destičky, které mám od loňska,“
popsal své pocity nový mistr šampionátu Alpe Adria v třídě SST1000.

„Závěrem bych rád moc poděkoval všem, kteří mě v závodění podporují a věřili mi, že se po loňské smolné sezoně dokážu zvednout. Děkuji všem těm, kteří věřili, že to všichni dotáhneme do vítězného konce, zejména pak Pavlovi Roháčovi, který je šéfem týmu Roháč & Fejta Motoracing Team, kde závodím od roku 2005. Pavel se o mě skutečně stará jako bych byl jeho syn :-) za což bych mu chtěl strašně moc poděkovat a neskutečně si toho vážím.“
 

„Dále bych chtěl poděkovat firmě Bazzaz, Smalt, APFREIGHT, Kili, Bonmoto, Autosklo Lassy, ISM, Město Havlíčkův Brod, PSI, Sebimoto, By Graphic Studio, Renocar, Mírovi Jínkovi, Propagon, PPtuning, FAUR servis auto, týmu Roháč and Fejta, panu Halbichovi, mechanikům a hlavně mému tátovi, který se o mě výborně stará už devatenáctou sezonu.“

„Velké díky patří Honzovi Antonimu, Radimovi Hánovi, Pavlovi Dalešickému, mé mamce, mému úžasnému faklubu, který se mnou jezdí na každé závody a dělá tam skvělou atmosféru. Moc si toho všeho vážím. Chtěl bych také poděkovat Leošovi Hlaváčkovi a jeho přítelkyní Katě, jenž se mnou na Slovakiaringu absolvovali návštěvy na pohotovosti v Bratislavě a Dunajské Stredě. Děkuji také všem fanouškům, kteří nám fandí.“

„Sezona 2015 je za námi a my už se musíme začít soustředit na sezonu 2016,“
dodal závěrem spokojený a odhodlaný Michal Prášek.

Informace o redaktorovi

Petr Czyž - (Odebírat články autora)

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):



TOPlist